Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwarttriatlon Brugge

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kwarttriatlon Brugge

Zaterdag was er de kwarttriatlon in Brugge. Even de drie disciplines op een rijtje...

Re: Kwarttriatlon Brugge

1e is super. Normaal kom je niet zo dichtbij het zwemonderdeel om zo krap te schieten.

Comment

Triatlon is zwemmen, fietsen en podium?
      De zwemmer is heel mooi. De fietser is heel aardig alleen jammer dat de scherpte niet precies op het hoofd ligt.

De loper op het podium vind ik eigelijk nogal snapshotachtig. Er moet tijdens een finish meer emotie zijn te vangen.
      Last edited by KCfoto; 23 juni 2008, 23:07. Reden: lettertjes verkeerd
      Groetjes, KC
      www.sportbeelden.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
        De fiester is heel aardig alleen jammer dat de scherpte niet precies op het hoofd ligt.
        Een probleem bij sporters is vaak dat ze hun hoofd niet stilhouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M Bekijk bericht
          De benen houden ze ook niet stil en die zijn in dit geval wel scherp. Het gaat ook niet om bewegingsonscherpte maar de juiste keuze van het scherpstelveld (die naar mijn mening beter op het hoofd van de fietser kan liggen)
          Groetjes, KC
          www.sportbeelden.com

Comment

ivo, forumregel hier boven te lezen: Showcase Sport Expositieforum voor sportfoto's. Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten.

ik ben al blij dat ik eens wat beoordeling en kritiek krijg... merci dus aan beide heren!

on topic: veel scherper ga ik die nochtans niet krijgen, op het originele formaat is ie goed!

Comment

Kwestie van selectief verscherper, het stoort mij in ieder geval niet. De eerste twee zijn goed. Alleen jammer dat de zwem-foto zo koud uitziet, misschien nog de witbalans iets aanpassen?

De derde is om eerlijkte zijn..niks, sorry. Storende achtergrond en afgesneden knieën.
              Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
              Visit my Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door royv Bekijk bericht
                De derde is om eerlijkte zijn..niks, sorry. Storende achtergrond en afgesneden knieën.
                ik begrijp je mening. deze laatste was meer "journalistiek", met als info dat marino vh voor de vierde keer op rij won...

fujifil

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fujifil Bekijk bericht
                  ik begrijp je mening. deze laatste was meer "journalistiek", met als info dat marino vh voor de vierde keer op rij won...

fujifil
                  Als je die nou per se moest maken voor je opdrachtgever, dan oké. Maar waarom post je 'm hier?
                  Vind de eerste twee namelijk vele malen beter. Je had beter een foto kunnen plaatsen van bijvoorbeeld het derde onderdeel.
                  Visit my Flickr

Comment

was zoiets beter geweest?

ik weet het ... niet echt het looponderdeel, maar wel een essentiële fase in de triatlon...

Comment

De benen houden ze ook niet stil en die zijn in dit geval wel scherp. Het gaat ook niet om bewegingsonscherpte maar de juiste keuze van het scherpstelveld (die naar mijn mening beter op het hoofd van de fietser kan liggen)
                      Ik geef het je te doen om het scherpstelveld exact te bepalen als er iemand met 40 per uur op je af komt stormen.

Comment

Ik geef het je te doen om het scherpstelveld exact te bepalen als er iemand met 40 per uur op je af komt stormen.
                        Dat is heel goed te doen na wat oefening. Voorwaarde is een lens die snel scherpstelt (nikkor AF-S) en een camera die het mogelijk maakt in AF-C mode (tracking of servo of hoe het ook allemaal heet bij de verschillende merken) van scherpstel punt te wisselen. Bij nikon werkt dit mooi middels de selector knopje achterop.

Overigens weet je bij de meeste sporten al wel waar de sporters gaan komen en kun je het juiste scherpastelpunt in functie van je verwachtte compositie alvast kiezen.

On topic: de laatste foto is een echte triatlon plaat!
                        Groetjes, KC
                        www.sportbeelden.com

Comment

Overigens weet je bij de meeste sporten al wel waar de sporters gaan komen en kun je het juiste scherpastelpunt in functie van je verwachtte compositie alvast kiezen.
                          Op het gevaar af het topic te kapen (TS geef maar aan of je dit zijpad wilt door laten gaan), ik gebruik deze optie. Die heeft naar mijn mening meer met fotografie te maken dan de camera te laten beslissen.

Comment

Dat is heel goed te doen na wat oefening. Voorwaarde is een lens die snel scherpstelt (nikkor AF-S) en een camera die het mogelijk maakt in AF-C mode (tracking of servo of hoe het ook allemaal heet bij de verschillende merken) van scherpstel veld te wisselen. Bij nikon werkt dit mooi middels de selector knopje achterop.

Overigens weet je bij de meeste sporten al wel waar de sporters gaan komen en kun je het juiste scherpastelveld in functie van je verwachtte compositie alvast kiezen.
                            Ik bedoelde scherpstel veld van de camera, niet de pre-focus techniek (ik heb het hierboven aangepast in vette letters). Bij sport is de pre-focus techniek onbruikbaar als je op diafragma 2.8 werkt.

Bij de foto van de fietser zou ik het scherpstelveld bovenin pakken en deze op de helm/bril van de renner richten. Hier is veel contrast en werkt de scherpstelling het beste.
                            Last edited by KCfoto; 25 juni 2008, 15:16.
                            Groetjes, KC
                            www.sportbeelden.com

Comment

Ik bedoelde scherpstel veld van de camera, niet de pre-focus techniek (ik heb het hierboven aangepast in vette letters). Bij sport is de pre-focus techniek onbruikbaar als je op diafragma 2.8 werkt.
                              Weet zeker dat je kunt pre-focusen op 16mm f/2.8 bij sport
                              Bij telelenzen is dit echter niet te doen, nee.

Bij de foto van de fietser zou ik het scherpstelveld bovenin pakken en deze op de helm/bril van de renner richten. Hier is veel contrast en werkt de scherpstelling het beste.
                              Klopt

Overigens vind ik de laatst geposte foto wel erg vaag, wat is ze nou precies aan het doen? :S
                              Visit my Flickr

Comment

Working...
                              X