Zaterdag was er de kwarttriatlon in Brugge. Even de drie disciplines op een rijtje...
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Kwarttriatlon Brugge
Collapse
X
-
-
Re: Kwarttriatlon Brugge
Triatlon is zwemmen, fietsen en podium?
De zwemmer is heel mooi. De fietser is heel aardig alleen jammer dat de scherpte niet precies op het hoofd ligt.
De loper op het podium vind ik eigelijk nogal snapshotachtig. Er moet tijdens een finish meer emotie zijn te vangen.Groetjes, KC
www.sportbeelden.com
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk berichtDe fiester is heel aardig alleen jammer dat de scherpte niet precies op het hoofd ligt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M Bekijk berichtEen probleem bij sporters is vaak dat ze hun hoofd niet stilhouden.Groetjes, KC
www.sportbeelden.com
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M Bekijk berichtEen probleem bij sporters is vaak dat ze hun hoofd niet stilhouden.
ik ben al blij dat ik eens wat beoordeling en kritiek krijg... merci dus aan beide heren!
on topic: veel scherper ga ik die nochtans niet krijgen, op het originele formaat is ie goed!
Comment
-
-
Kwestie van selectief verscherper, het stoort mij in ieder geval niet. De eerste twee zijn goed. Alleen jammer dat de zwem-foto zo koud uitziet, misschien nog de witbalans iets aanpassen?
De derde is om eerlijkte zijn..niks, sorry. Storende achtergrond en afgesneden knieën.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door royv Bekijk berichtDe derde is om eerlijkte zijn..niks, sorry. Storende achtergrond en afgesneden knieën.
fujifil
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fujifil Bekijk berichtik begrijp je mening. deze laatste was meer "journalistiek", met als info dat marino vh voor de vierde keer op rij won...
fujifil
Vind de eerste twee namelijk vele malen beter. Je had beter een foto kunnen plaatsen van bijvoorbeeld het derde onderdeel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk berichtDe benen houden ze ook niet stil en die zijn in dit geval wel scherp. Het gaat ook niet om bewegingsonscherpte maar de juiste keuze van het scherpstelveld (die naar mijn mening beter op het hoofd van de fietser kan liggen)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M Bekijk berichtIk geef het je te doen om het scherpstelveld exact te bepalen als er iemand met 40 per uur op je af komt stormen.
Overigens weet je bij de meeste sporten al wel waar de sporters gaan komen en kun je het juiste scherpastelpunt in functie van je verwachtte compositie alvast kiezen.
On topic: de laatste foto is een echte triatlon plaat!Groetjes, KC
www.sportbeelden.com
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk berichtOverigens weet je bij de meeste sporten al wel waar de sporters gaan komen en kun je het juiste scherpastelpunt in functie van je verwachtte compositie alvast kiezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk berichtDat is heel goed te doen na wat oefening. Voorwaarde is een lens die snel scherpstelt (nikkor AF-S) en een camera die het mogelijk maakt in AF-C mode (tracking of servo of hoe het ook allemaal heet bij de verschillende merken) van scherpstel veld te wisselen. Bij nikon werkt dit mooi middels de selector knopje achterop.
Overigens weet je bij de meeste sporten al wel waar de sporters gaan komen en kun je het juiste scherpastelveld in functie van je verwachtte compositie alvast kiezen.
Bij de foto van de fietser zou ik het scherpstelveld bovenin pakken en deze op de helm/bril van de renner richten. Hier is veel contrast en werkt de scherpstelling het beste.Last edited by KCfoto; 25 juni 2008, 15:16.Groetjes, KC
www.sportbeelden.com
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk berichtIk bedoelde scherpstel veld van de camera, niet de pre-focus techniek (ik heb het hierboven aangepast in vette letters). Bij sport is de pre-focus techniek onbruikbaar als je op diafragma 2.8 werkt.
Bij telelenzen is dit echter niet te doen, nee.
Bij de foto van de fietser zou ik het scherpstelveld bovenin pakken en deze op de helm/bril van de renner richten. Hier is veel contrast en werkt de scherpstelling het beste.
Overigens vind ik de laatst geposte foto wel erg vaag, wat is ze nou precies aan het doen? :S
Comment
Comment