Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Had deze foto in de sport showcase gepost en de opmerking gekregen dat er wat te weinig beweging in de foto zit.
Heb hier met de motion blur filter iets aan trachten te doen.
Is de foto beter geworden of niet?
Origineel staat in topic http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=193565
Camera Model: SONY (DSLR-A100)
Lens Focal Length: 300,00 mm ()
Shutter Speed: 1/1000 sec
F-Number: F5,6
ISO: 200
Compensation: EV 0/10
Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G Website - 500px - Instagram
Geef mij dan toch maar die je in het forumdeel sport staan hebt. Naar mijn bescheiden mening zijn dat knappe plaatjes. Op de hier geposte versie kan ik duidelijk de selectie van de moto zien. Dat doet oneer aan het origineel naar mijn mening. De originele versie heeft toch ook beweging? Kijk maar naar de wielen, de achtergrond.
Niet van iets moois iets lelijks maken hé! Soms is minder... meer, dus, doe mij maar het origineel.
Mja, ik denk dat het op het randje van is hoor, ik vind dit toch een knappe reeks. Je kan natuurlijk meer snelheid in de foto brengen door met een tragere sluitertijd te gaan werken in het vervolg. Je bewerking is iets beter, maar geen spectaculair verschil vind ik.
De experts in het pannen zullen u hopelijk een meer technische uitleg kunnen geven, maar ik geef u alvast mijn idee;
Bij zo'n opnames zit het voor mij in de balans tussen een zeer snelle sluitertijd - dan is de kans op een scherp hoofdonderwerp het grootst, maar omdat de omgeving mee "bevrozen" wordt is er geen suggestie van snelheid - en anderzijds een zeer trage tijd en meetrekken waarmee je wel de snelheid suggereert maar het risico op bewegingsonscherpte in je hoofdonderwerp wordt dan weer groter.
Aan je sluitertijd te zien heb je voor het eerste gekozen, ik zou bij de volgende opnames deze naar beneden proberen te halen, wat variëren om te zien wat het beste effect geeft.
Mja, ik denk dat het op het randje van is hoor, ik vind dit toch een knappe reeks. Je kan natuurlijk meer snelheid in de foto brengen door met een tragere sluitertijd te gaan werken in het vervolg. Je bewerking is iets beter, maar geen spectaculair verschil vind ik.
De experts in het pannen zullen u hopelijk een meer technische uitleg kunnen geven, maar ik geef u alvast mijn idee;
Bij zo'n opnames zit het voor mij in de balans tussen een zeer snelle sluitertijd - dan is de kans op een scherp hoofdonderwerp het grootst, maar omdat de omgeving mee "bevrozen" wordt is er geen suggestie van snelheid - en anderzijds een zeer trage tijd en meetrekken waarmee je wel de snelheid suggereert maar het risico op bewegingsonscherpte in je hoofdonderwerp wordt dan weer groter.
Aan je sluitertijd te zien heb je voor het eerste gekozen, ik zou bij de volgende opnames deze naar beneden proberen te halen, wat variëren om te zien wat het beste effect geeft.
Succes !!
Mvg
Gert
Eens.
Door 1 opmerking in showcase sport laat jij je van de wijs brengen.
Zoek eens naar pannen op het forum.
Pannen brengt snelheid in je foto's.
mvgr
antoine200
Door 1 opmerking in showcase sport laat jij je van de wijs brengen.
Zoek eens naar pannen op het forum.
Pannen brengt snelheid in je foto's.
mvgr
antoine200
Van de wijs gebracht is veel gezegd hoor
Wou gewoon eens even iets proberen met m'n beperkte fotoshop kennis.
Ik vind het origineel eigenlijk ook beter.
Volgende keer eens idd wat meer met de sluitersnelheid spelen en trachten te pannen. Merci voor de tips.
Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G Website - 500px - Instagram
Omdat het eigenlijk een dubbel dubbelpost is (dit is minimale bewerking) hebben we na overleg gemeend de foto bij het origineel te plaatsen, op deze manier kunnen we hem nog vergelijken ook.
Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. Canon eos 7D Mijn site
Comment