Een paar weken geleden alweer, de Essentcup in Eindhoven. Buiten was het bar en bos, onder de kap van Eindhoven maakten de A-rijders er een zware koers van. Het licht was beroerd, het schouwspel op het ijs schitterend. Ik heb de foto's behoorlijk door de Noiseware moeten trekken.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Schaatsmarathon Eindhoven
Collapse
X
-
-
Re: Schaatsmarathon Eindhoven
Met als gegeven het slechte licht vind ik het resultaat zeker nog goed.
Heb een voorkeur voor de eerste omdat je daar weer de achtervolgers in de wazige achtergrond ziet wat het geheel een zeker dynamisme geeft.Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.
-
Zekers moeilijk met weinig licht, maar zaterdag kan je het weer proberen in Eindhoven als de mannen en vrouwen daar weer neer strijken.
En dan moet er toch wel genoeg licht zijn midden op de dag.Last edited by marbico; 8 januari 2008, 16:16.
Comment
-
Deze wedstrijd was ook overdag. Bij slecht weer heb je dan nog altijd beroerd licht. De Essentcup is op zondag weer in Eindhoven. Ik zit dan echter in Polen, deze kans moet ik dan aan me voorbij laten gaan. Vorig jaar was Geleen op zondagmiddag. Met een leuk zonnetje dat direct na een regenbui doorbrak. Foto's daarvan staan ergens in het BD archief.
Als het weer goed is om te fotograferen wil ik op 6 januari naar Assen gaan om bij het NK te fotograferen. Bij baggerweer bespaar ik me die reis
Comment
-
Ik ben er ook bij baggerweer, heb zo`n mijn afspraken.
Je hebt gelijk, zaterdag is Assen, daar ben ik ook morgen.
Hoop op wat helder weer.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk berichtIs Eindhoven indoor of semi-outdoor?
Helemaal open zijn alleen de banen van Geleen en Amsterdam. (Vrijwel) helemaal dicht zijn Heerenveen, Nijmegen, Hoorn en Breda.
Comment
-
mooie opnamen, maar de titel dekt de lading niet zo.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtmooie opnamen, maar de titel dekt de lading niet zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtmooie opnamen, maar de titel dekt de lading niet zo.
grt,bouk.
In dat geval zou ik het ook wel met bouk eens zijn, ik mis een beetje de typische plaatjes van het peleton of bijv. de onsnapping van een rijder of een groepje rijders. Bij de eerste is dit nog een klein beetje te zien, maar bij de andere twee plaaten niet.
Daarnaast vind ik bij de laatste de houding van de rijder niet erg fraai, de andere twee zijn daarin beter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rapid Bekijk berichtWat bouk wellicht bedoeld is dat aan de platen niet heel duidelijk te zien is dat het een schaatsmarathon betreft. Je hebt voornamelijk inividuele schaatsers gepakt, terwijl het bij schaatsmarathons typisch om de onderlinge strijd in de groep gaat.
In dat geval zou ik het ook wel met bouk eens zijn, ik mis een beetje de typische plaatjes van het peleton of bijv. de onsnapping van een rijder of een groepje rijders. Bij de eerste is dit nog een klein beetje te zien, maar bij de andere twee plaaten niet.
Daarnaast vind ik bij de laatste de houding van de rijder niet erg fraai, de andere twee zijn daarin beter.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rapid Bekijk berichtIn dat geval zou ik het ook wel met bouk eens zijn, ik mis een beetje de typische plaatjes van het peleton of bijv. de onsnapping van een rijder of een groepje rijders. Bij de eerste is dit nog een klein beetje te zien, maar bij de andere twee plaaten niet.
Zoals al eerder gezegd, bij deze essentcup was er niet veel echt pelotonwerk. Zeker op het eind viel het allemaal in kleine groepjes uit elkaar. Kwalitatief zijn mijn pelotonfoto's van deze essentcup ook een stuk minder dan de foto's van de individuele rijders. Vorig jaar in Geleen had ik beter resultaat, voor de laatste doe ik dan ook een greep in het archief.
Comment
Comment