Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scholencross

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Scholencross

Vorig weekend was het scholencross, en ik heb daar een hoop fotootjes gemaakt. Bedoeling was vooral zoveel mogelijk kindjes op beeld te hebben, maar ik wou toch eens horen of ze zo'n beetje deftig waren. Linten staan er wel overal op

Canon EOS 400D, Sigma 17-50mm 2.8, sigma 50-150mm 2.8, canon 50mm 1.8

Re: Scholencross

Derde is de beste.
    Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

Comment

De 3e vind ik ook de beste. Je hebt het je niet gemakkelijk gemaakt. Ik weet uit eigen ervaring hoe lastig het is om in de herfst in het bos sportfoto's te maken, zelfs met een 2.8 lens.

Nr 1 en 2 zou ik iets krapper croppen zodat de lopertjes wat meer nadruk krijgen.

Succes

KC
      Groetjes, KC
      www.sportbeelden.com

Comment

Mooie actiefoto's. Bij de tweede is het jammer dat de scherpte vooral op de mouw van de jongen ligt.
        gegroet, Ludo

Comment

Bedankt voor de reacties.
          Canon EOS 400D, Sigma 17-50mm 2.8, sigma 50-150mm 2.8, canon 50mm 1.8

Comment

Linten zijn nogal inherent aan de tak van sport, en daardoor moeilijk te vermijden denk ik. De truuk is om ze niet te opvallend in beeld te krijgen, bijvoorbeeld door te proberen ze ver buiten de scherptediepte te houden. Bij de tweede foto is dat al prima gelukt zo. Zoals reeds vermeld wel jammer van de beperkte scherpte op het gezicht zo.

De eerste was beter geweest als je wat dichterbij gehaald had, zodat het lopertje wat voller in beeld gekomen was en storende achtergrond elementen nog wat meer onscherp worden.

Drie is mooi, mede doordat dat de meest prominent in beeld staande lopers alle precies zweven, waardoor het lekker veel snelheid geeft. De plaat had nog wel ietsjes verscherpt kunnen worden denk ik, daarnaast had ik rechts net iets meer ruimte persoonlijk mooier gevonden.
            WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

Comment

Working...
            X