Het is de eerste keer dat ik renners fotografeer, het is verdomd moeilijk, dit zijn de beste foto's van de reeks, iemand goede tips om zulke foto's te maken?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Herfstcriterium OR
Collapse
X
-
-
Re: Herfstcriterium OR
Heel goed in beeld gebracht ,alleen vind ik nr 2 is wat onscherp en de 1ste 2 wat donker, maar voor de eerste keer .
Ik fotografeer ook soms wielerwedstrijden en vind ook dat het niet altijd gemakkelijk is. probeer eens scherp te stellen op een bepaalde renner, zo komt die er beter uit. en heb je de meeste kans een goede foto
MVG Michael
-
Re: Herfstcriterium OR
Echt heel gemakkelijk is het niet idd, het gaat best wel rap. Het helpt denk om je vooral te richten op de voorste rijder, die is het gemakkelijkst in beeld te brengen. Nr 2 ziet er veel belovend uit, alleen had ik het mooier gevonden als er links meer ruimte was voor de eerste renner.
Probeer daarnaast ook de renner die het meest prominent in beeld is ook scherp te krijgen, bij de eerste foto licht de scherpte er achter op de tweede renner van de groep. Ook hier was het denk ik fraaier geweest als er meer ruimte links aanwezig geweest was, nu kijkt de voorste rijder gelijk tegen de rand van het beeld aan. Een foto waarin meer ruimte is in de kijkrichting van een persoon is meestal qua compositie beter.
Comment
Comment