Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Na-Tour criterium Herentals 02 Augustus 2007

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Na-Tour criterium Herentals 02 Augustus 2007

Hoi

Mijn eerste echte ervaring met fotografie van wielrennen ... ik wil dit in de toekomst wel meer gaan doen ... hieronder twee vlug gekozen foto's uit een ganse reeks die te bewonderen is op http://www.mijnalbum.nl/Album=6BLQ7A8U

Bart Wellens neemt hier de maat van Erwin Vervecken ...

Geert Steegmans in volle aktie ...

Alle foto's genomen met de "Bigma" ... de 30D op "TV" stand, vaste sluitertijd dus (meestal 1/350) en ISO 500
    Wat doe ik goed, wat doe ik fout ???
    Kijk ook eens op TrappistBier Beleven : Aktief genieten van een Trappistbier

Re: Na-Tour criterium Herentals 02 Augustus 2007

naar mijn bescheiden mening :
    misschien manueel werken..
    - sluitertijd iets hoger naar bvb 1/500 of zelfs hoger als je op je volledige zoom van je bigma zou gebruiken.
    - diafragma zo groot mogelijk
    - iso 800 of 1600

je foto's iets groter online zetten.. je mag tot 400 KB gaan.

en daarna natuurlijk iets bewerken in photoshop.
    Heb hiernet op 5 seconden vlug iets via picasa snel uitgevoerd.
    dus niet letten op kwaliteit..
    maar je zal zien dat door iets licht in te vullen foto er beter zal uitzien.
    indien je graag hebt dat ik deze foto weghaal gelieve het te zeggen.

Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Het is Gert Steegmans...

Comment

Zet het diafragma helemaal open, dan heb je weinig scherptediepte en isoleer je het onderwerp. Je scherpte moet er dan wel helemaal op zitten.
        Wat een lengte heeft zo'n "bigma" ?
        Verder mag het iets lichter, foto's zijn nogal donker. Dit kan je door de ISO op te krikken, maar opletten met ruis.
        Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Hoi

De Bigma is een 50-500mm ... de meeste fotos zijn genomen op +/- 300mm
          en met wisselend diafragma ...
          Volgende keer probeer ik eens op AV mode ... vast diafragma en wisselende sluitertijd ... Om alles manueel te doen ben ik nog ni snel genoeg vrees ik ... dat wordt nog veel oefenen ...
          Kijk ook eens op TrappistBier Beleven : Aktief genieten van een Trappistbier

Comment

Ok thanks. Manueel hoeft niet. Als je je lens een beetje kent weet je na een tijdje wel welke scherptediepte je kan verwachten op een bepaald diafragma en op een bepaalde afstand van het onderwerp.
            Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

1é knap gezien
              Canon toestel en (GL)asbak. www.photo.net/photodb/member-photos?include=all&user_id=979153

Comment

Working...
              X