Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Concours Hippique Mierlo

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Concours Hippique Mierlo

Exif:
    Exposure Time 1/1599 sec.
    ISO Speed Ratings 400
    Aperture f/7.1
    Focal Length 122.0 mm
    Last edited by Willem.; 30 juni 2006, 23:45.
    Ik ben er klaar mee.

Re: Concours Hippique Mierlo

Ik zie niks
    fotosite

Comment

Denk dat dit de juiste URL is http://www.gijzultblijvengenieten.co...d_img_5796.jpg probleem was de er 1 keer http te veel stond
      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
      www.langenacker.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
        Ik zie niks
        2x http:// in een link gaat ook niet werken ....
        Ik ben er klaar mee.

Comment

Technisch ok, maar ik vind de compo niet werken.
          fotosite

Comment

Technisch ok, maar ik vind de compo niet werken.
            Wat zou dan een betere compositie zijn?
            Ik ben er klaar mee.

Comment

Compo is een slechte uitdrukking van mij. Ik vind de scherpte in het geheel te veel doorgetrokken. Met een wijder diafragma en een minder scherpe achtergrond was dit voor mij een topper.
              fotosite

Comment

Compo is een slechte uitdrukking van mij. Ik vind de scherpte in het geheel te veel doorgetrokken. Met een wijder diafragma en een minder scherpe achtergrond was dit voor mij een topper.
                Aha, tja ik was met het automatische programma voor sport aan het spelen en dan heb je weinig keuze.
                Ik zou dan dus digitaal e.e.a. moeten gaan corrigeren en dat wil ik eigenlijk niet. Ik streef er na om achteraf zo min mogelijk digitaal te bewerken, buiten wat croppen en USM.

De overige (allemaal recht uit de camera) foto's staan hier.
                Last edited by Willem.; 1 juli 2006, 08:29.
                Ik ben er klaar mee.

Comment

Wat elsan bedoeld is, dat als je bv diafragma 2,8 had kunnen gebruiken ipv 7,1 dan was de achtergrond niet meer scherp geweest maar meer wazig,dus dat heeft verder niets te maken met digitaal te bewerken, denk dat je je maar eens moet afvragen waarom de meeste fotografen met diafragama voorkeur werken of met sluitertijd voorkeur,meest gebruikte is wel diafragma voorkeur.

Dit alles met gezegt met de beste bedoeling

Nu even over de foto,even de horizontale lijn recht zetten en verder ben ik het met elsan eens,hou de volgende keer rekening met de achtergronden of je die wel scherp wil hebben of niet,compositie valt niets op aan te merken

Groetjes NoName
                  D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                  www.langenacker.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoName
                    Wat elsan bedoeld is, dat als je bv diafragma 2,8 had kunnen gebruiken ipv 7,1 dan was de achtergrond niet meer scherp geweest maar meer wazig,dus dat heeft verder niets te maken met digitaal te bewerken, denk dat je je maar eens moet afvragen waarom de meeste fotografen met diafragama voorkeur werken of met sluitertijd voorkeur,meest gebruikte is wel diafragma voorkeur.
                    Die snapte ik, maar zoals ik al vertelde heb ik deze op de automaat van de camera geschoten in de sport stand, zelf heb ik dan geen keuze meer in diafragma of sluitertijd. Indien ik dit achteraf voor deze foto zou willen corrigeren dan zou ik op de achtergrond een gaussian blurr kunnen doen om een vergelijkbaar effect te kunnen krijgen.

Dit alles met gezegt met de beste bedoeling
                    Waarvoor dank.

Nu even over de foto,even de horizontale lijn recht zetten en verder ben ik het met elsan eens,hou de volgende keer rekening met de achtergronden of je die wel scherp wil hebben of niet,compositie valt niets op aan te merken

Groetjes NoName
                    Bedankt voor de adviezen, vanmiddag eens kijken of ik e.e.a. nog in de praktijk kan brengen.
                    Ik ben er klaar mee.

Comment

Ondanks allles gezegd hier vind ik dit toch een van de sterkste paardenfoto's hier gepost, vooral het paard en ruiter mooi vastgelegd
                      UPDATED http://smax-photo.magix.net

Comment

je kan hem van sport afhalen en zelf de instelling doen, dat je in sportstand niets kan veranderen is duidelijk.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk
                          je kan hem van sport afhalen en zelf de instelling doen, dat je in sportstand niets kan veranderen is duidelijk.
                          grt,bouk.
                          Vanochtend even terug geweest en nog wat plaatjes geschoten.

Onderstaande is met AP voorkeuze geschoten en ook op 122 mm, ik kan nou niet zeggen (buiten de compositie) dat dit zo'n geweldige verbetering is. Ja, als ik verder inzoom naar 200mm dan zie je wel dat de achtergrond onscherp wordt. En een groter difragma als f4 heb ik niet.

Exif:
                          Exposure Time 1/639 sec.
                          ISO Speed Ratings 100
                          Aperture f/4.0
                          Focal Length 122.0 mm

Ik ben er klaar mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smax
                            Ondanks allles gezegd hier vind ik dit toch een van de sterkste paardenfoto's hier gepost, vooral het paard en ruiter mooi vastgelegd

Dank je.
                            Ik ben er klaar mee.

Comment

Working...
                            X