Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Vandaag zijn we met een aantal mensen van het Autowereld forum eens tot aan de Nürburgring in Duitsland gereden om enkele rondjes te doen. Tussen onze rondjes in kon ik o.a. volgende foto's maken (kleine selectie uit de pakweg anderhalve giga aan foto's):
Dat moet een leuke dag geweest zijn.
Een beetje spijtig dat de zon al voor wat tegenlicht zorgde.
Anders mooi vastgelegd ...
Heb je ook panningshots geprobeerd ?
Foto 1 komt mooi uit kwa compositie van het geheel. De rest spreekt me minder aan. Ook had de sluitertijd wel net iets lager gekunt bij sommige foto's. De burn in het witte vlak van de eerste foto is niet echt hinderlijk!
De Nuernburgring is een fan-tas-tisch circuit, niet alleen om er foto's van te maken
Ik wist zelfs niet dat het circuit opengesteld is tijdens de wintermaanden.
Enfin, terug over naar de foto's. Je kunt op verschillende plaatsen redelijk dicht tot bij het circuit komen. Dit leent zich ideaal tot het maken van panning-foto's, zelfs al heb je niet veel tele-bereik. De 3de foto is daar een goede poging van, maar heeft toch nog een te korte sluiterstijd. Vooral wanneer je te doen hebt met auto's die niet snel rijden (bvb in de buurt van een bocht) moet je de slutierstijd erg lang maken.
Comment