Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorzetfilters

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Voorzetfilters

Hallokes,

Hier ben ik nog maar weer eens....
    Ik heb een vraagje over voorzetfilters....
    Ik heb eens rondgebeld en blijkbaar kan je 1 macrovoorzetfilter kopen, maar ook een setje van 3...... Wat is nu het meeste aan te raden?

Vele groetjes,
    Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

Re: Voorzetfilters

Je hebt de speciale close-up lenzen van Canon (250D / 500D) of Nikon (....?) die optisch heel goed zijn, maar ook heel erg duur.

En je hebt de setjes (gewoonlijk +1 / +2 / +4) die veel goedkoper zijn, maar die dan optisch wel heel wat minder goed zijn.

Met die voorzetlensjes kan je wel macro's maken, maar als je daarmee werkt is de afstand tot het onderwerp heel beperkt. Op een bepaalde afstand kan je scherpstellen, iets dichterbij of wat verderaf lukt dat niet meer. Door die heel beperkte werkafstand is het ook niet zo gemakkelijk om daarmee te werken.

Als je maar af en toe eens een macro wil maken, dan kan je die voorzetlenzen gebruiken, maar als je geregeld op pad gaat om bijvoorbeeld insekten te fotograferen zal je al snel een echte macrolens willen.

Ik heb een 500D voorzetlens (77mm voor op de 100-400L) gehad, en die heb ik dezelfde week terug te koop gezet om een Sigma 150mm macrolens te kopen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Bedankt voor je reacties. Nu in het begin wil ik graag even voorzetlenzen kopen, naderhand (na wat gespaard te hebben) wil ik me een lens kopen.

Nog mensen?

Groetjes,
      Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

Comment

Hier nog wat info over tussenringen.
        Ik heb hier al een en ander kunnen lezen over tussenringen en dan vooral het gebruik bij macro foto's. Begrijp ik het dan verkeerd als ik denk dat dan mijn 70-300 ook een 140-600 kan worden? En kan ik dan ook macrofoto's maken met deze lens/ring combinatie? zoals jullie misschien zien begrijp ik er eigenlijk niks meer van..
        Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Hey,

Ikzelf heb 4 macro-voorzetlenzen, en zoals Black B@ndit schrijft is de werkbaarheid inderdaad ietsje moeilijker...
          Voor bloemen en andere "minder actieve" natuurelementen (want dat is waar ik ze voor gebruik), lukt het wel goed. Insecten en andere actieve diertjes zijn heel wat moeilijker, omdat de afstand inderdaad parten gaat spelen.
          Wat de optische kwaliteit betreft mag je dat inderdaad niet zomaar vergelijken met een macrolens!
          Maar ja, om te leren en te ontdekken hoef je volgens mij niet meteen alles te kopen hé...

Groetjes en tot gauw!

S
          My Website: http://pixx.s2m.be
          Fuji Finepix S3 Pro + Nikon AF-S-DX 18-200

Comment

Working...
          X