Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitser nuttig?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: flitser nuttig?

Oorspronkelijk geplaatst door Destn
    Dan gaat je beestje toch vliegen? Behalve als je zo'n macho boomklever tegenkomt als ik in de Ardennen. Ik stond er op 2 meter van te flashen en meneer bleef maar zitten en show verkopen
    Hoe kun je anders een vliegend beestjes fotograferen als het niet vliegt! Dat is juist de bedoeling, ze moeten vliegen.

Bij de keuze van een flits heb je zelden een te zware flits, vandaar als je kan is een SB-800 beter dan een SB-600. Een SB-800 zal voor dezelfde hoeveelheid licht een kortere duur hebben, dus beter bevriezen of met meer power meer afstand mogelijk. Zeker voor een SB-800 gaan als je kunt. Is het canon, ook daar dezelfde regel, zwaardere flits is beste koop. ( maar iets duurder)

Frans

Comment

Is al zijdelings aangehaald (indirect flitsen) maar kan toch niet genoeg benadrukt worden : één van de grootste voordelen die je onmiddellijk kan benutten zonder veel voorkennis is de mogelijkheid om de flitskop weg van je onderwerp te klikken of te draaien zodat je hinderlijke reflecties die ontstaan bij rechtstreeks flitsen kan vermijden.
      fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
        Is al zijdelings aangehaald (indirect flitsen) maar kan toch niet genoeg benadrukt worden : één van de grootste voordelen die je onmiddellijk kan benutten zonder veel voorkennis is de mogelijkheid om de flitskop weg van je onderwerp te klikken of te draaien zodat je hinderlijke reflecties die ontstaan bij rechtstreeks flitsen kan vermijden.
        Dit is een veel gebruikte methode en dan heb je idd meer vermogen nodig, vandaar dat het best een krachtige flits moet zijn. Indirect flitsen geef je zachte belichting en veel meer diepte zonder schaduwen.

Frans

Comment

die SB800 is 140€ duurder dan de SB600, dat wordt wachten tot mijn verjaardag dus
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Heb de 430 op de 350D staan en ben er absoluut dik tevreden over.
            http://www.fotohans.eu

Comment

Je kan ook beginnen met een "oude" speedlite.
              Ik heb een 420EZ voor 35€ gekocht.
              Je moet dan wel handmatig werken maar dat is echt niet zo moeilijk als het lijkt.
              Ik krijg veel beter resultaten door handmatig te gaan, ik ben toch wel ietsje slimmer dan de software van de camera.
              Canon 30D|Zenitar 16 f/2.8|Canon 35 f/2|85 f/1.8|MP-E 65|100 f/2.8 macro
              EdwinBont.nl Verkoop: FotoNatura (Showcase » Portfolio's » Nationaal » Edwin Bont)

Comment

Ben met dezelfde analyse bezig, voor Canon.
                Grootste verschillen tussen 430 en 580 die ik zie :
                - richtgetal (nu ja, 43 is al ruim voldoende voor mijn noden)
                - master/slave : de 580 kan als master flitser dienen, maar da's alleen nuttig als je met meerdere flitsers (studio) werkt...

Ik gebruik nu een 550EX op mijn 350D, en ik moet toegeven dat het zwaartepunt van het geheel toch wel serieus verschoven is. De 580 is een beetje overkill, denk ik.
                As usual, het hangt ervan af wat je van plan bent. Dient de flash om binnenshuis te fotofiëren of eens een invulflitsje te gebruiken, ga dan voor de 430EX...

Als ik een speedlite koop, zal het de 430 zijn. Ben nog aan 't uitvissen wat er is mis is met Sigma en Metz

Laat eens weten wat het geworden is hé.

groeten,

Herzie

Comment

Trouwens, nu ik eraan denk : iemand een idee van het richtgetal van de flitsers in onbemande camera's of multinova's van de politie ?
                  En, zou het mogelijk zijn een slave-flitsje naast je nummerplaat te installeren, zodat je eigenlijk de lens van de politiecamera verblindt, zodat het prentje overbelicht is ?
                  En zo houdt een mens zich des nachts bezig, met James Bond uit te hangen

Groeten,

Herzie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Herzie
                    Trouwens, nu ik eraan denk : iemand een idee van het richtgetal van de flitsers in onbemande camera's of multinova's van de politie ?
                    En, zou het mogelijk zijn een slave-flitsje naast je nummerplaat te installeren, zodat je eigenlijk de lens van de politiecamera verblindt, zodat het prentje overbelicht is ?
                    Verkeerd forum denk ik

Comment

Working...
                    X