Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsen OVERDAG met ingebouwde flits??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flitsen OVERDAG met ingebouwde flits??

Hey,

ik had graag wat tips gehad om te flitsen met de standaardflits, en dit overdag. Hoe stel je dat in dat je toestel flitst wanneer je wil?

Overdag zou ik die graag gebruiken, zelfs al springt ie niet automatisch omhoog. Ik veronderstel dat ik links naar de lens op het flitsknopje moet drukken en een instelling doen?

En d intensiteit vd flits kan je niet regelen zeker? Enkel met een professionele mount-flitser?
    Last edited by FredericFRE; 22 november 2005, 19:52.
    www.fredericvanwalleghem.com

Re: Flitsen OVERDAG met ingebouwde flits??

hoi,

het zou wel handig zijn als je zegt met welk toestel je de foto's maakt.

Maar normaal gezien kan je als je werkt met diafragma's- of shuttervoorkeur, de flits manueel inschakelen door op het knopje te drukken.

Op automatisch zal dit normaal gezien niet lukken.

mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof
      hoi,

het zou wel handig zijn als je zegt met welk toestel je de foto's maakt.
      mvg
      Kijk eens naar z'n avatar...
      Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FredericFRE
        En d intensiteit vd flits kan je niet regelen zeker?
        Toch wel... staat 100% in handleiding... Flash Exposure Compensation.... kan je tot 2 stops in + en - gaan...
        -=- Light is the key...

Comment

ach ja , in m'n 'persoonlijke voorkeuze' stond functie nr 7 op 'flitst niet'

Daarom deed hij het niet. en dan gewoon onder of overbelichten om de intensiteit in te stellen I presume

Misschien is het nuttig om de handige features van die persoonlijke keuze es te doorlopen op dit forum?

www.fredericvanwalleghem.com

Comment

Misschien is het nuttig om de handige features van die persoonlijke keuze es te doorlopen op dit forum?
            Die zijn al eens doorlopen... en in manual staat alles toch redelijk duidelijk...
            -=- Light is the key...

Comment

Hey,

ik had graag wat tips gehad om te flitsen met de standaardflits, en dit overdag. Hoe stel je dat in dat je toestel flitst wanneer je wil?

Overdag zou ik die graag gebruiken, zelfs al springt ie niet automatisch omhoog. Ik veronderstel dat ik links naar de lens op het flitsknopje moet drukken en een instelling doen?

En d intensiteit vd flits kan je niet regelen zeker? Enkel met een professionele mount-flitser?
              De intensiteit van de interne flits kan bij sommige toestellen wel geregeld worden, maar niet altijd in alle programmastanden.
              Bij je handtekening staat de melding canon 20D en coolpix 5700, in de handleiding van je toestel staat vermeld wanneer je de intensiteit van je inerne flitser kan regelen. Ik ken die toestellen niet, dus kan je niet direct antwoorden. Bij de D70 kan je het in elk geval wel, maar moet zelf ook nog altijd mijn handleiding nazien om te weten wanneer
              Linda

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
                Toch wel... staat 100% in handleiding... Flash Exposure Compensation.... kan je tot 2 stops in + en - gaan...
                Met 20D : ontspanknop even half indrukken en binnen de x seconden draaien aan het instelwiel op de achterzijde van je toestel, zo kun je de lichtcompensatie instellen van je toestel, zal in combinatie met flits ook werken vermoed ik.
                Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                BE-Wommelgem
                .: 20D & D700 :.

Comment

Working...
                X