Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Honden en Behendigheid op een hondenshow

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Honden en Behendigheid op een hondenshow

Dit weekend is het weer hondenshow in Kortrijk, zie www.eurodogshow.be.

Aangezien wij zelf 2 honden hebben en op recreatieve basis doen aan agility wilden we daar van het weekend eens naar toe gaan.

Aangezien ik sinds kort in het bezit ben van een Nikon D70 (zie onderschrift) heb ik voor jullie wat vragen om tot een goede foto te kunnen komen in zo'n grote hal met veel honden:

* welke ISO?
    * gebruik van flits ja of nee?
    * welke lens?
    * welke diafragma?
    * witbalans op TL licht zetten of op auto?
    * welke sluitertijd, zowel bij de show als bij de behendigheid?

Als er mensen zijn die ervaring hebben in het nemen van foto's op dit soort evenementen, dan hoor ik graag hun tips en opmerkingen.
    Nikon D70 + Tamron 28-300

http://photobucket.com/albums/f308/RimD70/

Re: Honden en Behendigheid op een hondenshow

Hallo

Wij hebben zelf 4 Afghaanse Windhonden en doen regelmatig mee aan shows en ik fotografeer ook heel veel de Afghanen in de ring tijdens het showen. Ik gebruik een Canon EOS10D en als de ring groot genoeg is zet ik er de Canon 70-200 L IS USM lens op. Meestal ook de externe flash, afhankelijk van de hoeveelheid kunstlicht en de inval van het daglicht zelf door de ramen en/of dak.

De honden fotografeer ik meestal tijdens het lopen in sport mode (ben recent wel overgestapt naar RAW). De ISO zet ik op 100, max 200 en een tamelijk hoge sluitertijd.

Het probleem is echter altijd dat groene tapijt wat vaak in de ring gelegd wordt (als PAL sponsor is). Dit geeft een verschrikkelijk groene weerschijn op de foto's zowel als op de film. Het gebruik van een grijskaart en het handmatig instellen van de witbalans helpt wel, maar ik ben er nog nooit in geslaagd om die groene schijn volledig weg te krijgen.

Als je in RAW kan fotograferen kan je gelukkig nog een heleboel korrektie doorvoeren.

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben helemaal geen expert in het fotograferen binnen, aangezien de meeste shows waar we naartoe gaan zich buiten afspelen en beperkt zijn tot windhonden, maar de instellingen die ik boven opgenoemd hebt gaven me tot nu toe het beste resultaat.

Succes en veel plezier in Kortrijk.

Groetjes

Mieke

Comment

Re: Honden en Behendigheid op een hondenshow

Ben dus gisteren bezig geweest met de foto's die ik zaterdag had genomen.

Ik had er 73 gemaakt, waarna er nog zes goede overbleven. Het is gewoon erg moeilijk om goede foto's te maken in een hal met kunstlicht en inderdaad zo'n groen tapijt waarop de honden moeten lopen.

Vooral de foto's van de agility waren niet goed, wel scherp, maar de hond dus niet.

Maar goed, moet gewoon een lichtgevoeligere lens kopen of het aan de pro's overlaten....

Heb alles geprobeerd, witbalans op tl licht, iso op 800, diafragma zo groot mogelijk, etc., maar zonder flitsen dus niet te doen.
      Nikon D70 + Tamron 28-300

http://photobucket.com/albums/f308/RimD70/

Comment

Working...
      X