Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hdr

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hdr

    Ik zie de laatste tijd mooie foto's genomen tegen de zon.
    Het resultaat is een totaal uitgebrande vlek op de foto.
    Om dit te voorkomen kan men twee dingen doen.
    1) Je neem3 of meer foto's met telkens twee stops minder en met een HDR programma maak je de perfecte, of toch bijna, foto.
    2) Of je maakt je eigen zon.

    Hoe dat moet heb ik geleerd uit een tijdschrift en ik moet zeggen dat het verbluffend werkt.
    Alleen, ik weet niet of ik daar een artikel over mag schrijven hier op BD. Het artikel in dit tijdschrift is niet "Copyright​"

    Dus vraag ik mij af of er op BD niet meer gewerkt word met HDR?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Ik denk dat je zou schrikken Luc hoeveel mensen hier op het forum met meerdere belichtingen een foto samenstellen (hdr)
    De kunst is dan wel om het zo onopvallend mogelijk te doen dat het voor de meesten niet meteen duidelijk is dat het een hdr is

    Daarentegen zijn er ook redelijk wat mensen die hdr heel opvallend willen weergeven, ook hun eigen keuze uiteraard
    Het is maar wat je het liefste ziet

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Her is zelfs ingebouwd in Lightroom... het volstaat dus om drie fotos te maken en hopla....
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
        Her is zelfs ingebouwd in Lightroom... het volstaat dus om drie fotos te maken en hopla....
        Ik heb al avond lessen LR gevolgd, de lerares kon er zelf niks van, maar 'k weet nie hoe het komt maar ik snap nog altijd niet veel van dat programma.
        Ben veel meer thuis in PS 2024, DxO, ON1 en Luminar.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

          Ik heb al avond lessen LR gevolgd, de lerares kon er zelf niks van, maar 'k weet nie hoe het komt maar ik snap nog altijd niet veel van dat programma.
          Ben veel meer thuis in PS 2024, DxO, ON1 en Luminar.
          Je bent vergeleken met mij een crack in fotobewerking,
          Ik ken alleen een beetje LR en ik gebruik nog steeds LR6.14 en daarin is HDR al mogelijk.
          Hou je command-toets ingedrukt terwijl je meerdere beelden aanklikt,
          klik dan met de rechtermuisknop op het beeld dat je dat moment ziet
          je kan kiezen uit een aantal mogelijkheden, daar kies je "foto samenvoegen"
          je het dan de keuze tussen panorama of HDR ... klik op HDR en als de beelden geschikt zijn voor HDR dan is het resultaat dat je dan krijgt een HDR ...
          Ik doe het heel soms
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Waarom zou men met de hedendaagse sensors nog meervoudige HDR moeten gebruiken ? Meet op de hoge lichten en haal je schaduwen in postprocessing terug. Heb je zo een natuurlijke HDR.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
              Waarom zou men met de hedendaagse sensors nog meervoudige HDR moeten gebruiken ? Meet op de hoge lichten en haal je schaduwen in postprocessing terug. Heb je zo een natuurlijke HDR.
              dit kan ik enkel maar beamen...zelfs met de sensor van Fuji x100 V zijn er al goede resultaten vind ik.
              nikon coolpix s9100

              Comment

              Working...
              X