Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lange sluitertijd (Bulb) + Live view op computer/laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lange sluitertijd (Bulb) + Live view op computer/laptop

    Voor een projectje in onze fotoclub (rond ”lightpainting”) vroeg ik me af of de mogelijkheid/software bestaat om een foto met héél lange sluitertijd te maken terwijl je de vooruitgang in live-view op een computerscherm kan volgen. De foto wordt gemaakt met een Nikon dslr, gekoppeld aan een windows-laptop.
    Voor Nikon bestaat de Nikon live view utility, maar die werkt enkel in de filmmodus, niet met fotografie, en met ”tethering” zie je de foto ook alleen maar verschijnen als hij definitief gemaakt is dacht ik.
    Iemand raad .?
    André -->Nikon D7000 + D7200 - Glaswerk Nikon 35mm en 50mm 1.8- Tamron 17-50mm 2.8 - Nikon 18-105mm, 18-200mm en 70-300mm - Samyang 8mm fisheye , verder nog vanalles - je wil het niet weten 😏

  • #2
    Hallo, mijn eerste idee is een mirrorless camera te gebruiken. Ik ken de software niet
    Greets Carsten
    It don´t mean a thing if it ain´t got that swing
    (Duke Ellington)

    Comment


    • #3
      Als ik mij niet vergis heeft Eric Pare daar een filmke over gemaakt. Zoek eens in youtube
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        Bewust filmpje gevonden denk ik - interessant youtube-kanaal ! Wat hij doet is het live-view schermpje van de camera filmen, en dat streamen. Kan natuurlijk, maar is niet wat ik bedoel.
        Ik heb ergens gevonden dat het camerabeeld rechtstreeks op computer krijgen met capture one zou kunnen ...
        André -->Nikon D7000 + D7200 - Glaswerk Nikon 35mm en 50mm 1.8- Tamron 17-50mm 2.8 - Nikon 18-105mm, 18-200mm en 70-300mm - Samyang 8mm fisheye , verder nog vanalles - je wil het niet weten 😏

        Comment

        Working...
        X