Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bracketing bij Nikon D7200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bracketing bij Nikon D7200

    Goedeavond,

    Wie kan mij eventjes helpen aub?

    In kort: auto bracketing AE, 5 F en 1,0 , knop beeldsnelheid op het derde (dat is H) automatisch ingesteld en nu op manueel
    ik lees over focusspeaking actief (dat begrijp ik niet zo goed)
    en dan nadien, je hebt vijf foto's...
    via een softwareprogramma op elkaar brengen? zijn we dan niet hdr aan het doen?

    alvast bedankt

    met vriendelijke groeten

    pieter
    Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

  • #2
    Bracketing betekent reeks van foto's --- meestal laat men daarbij de sluitertijd varieren waardoor elke foto een andere belichting krijgt -- je kan dan idd deze beelden combineren als HDR

    Maar ik denk dat je uitleg die je ergens hebt gekopieerd over focus-stacking gaat - een techniek om een onderwerp van voor tot achter scherp te hebben - met een lens met beperkte scherptediepte (bvb macrolens)
    denk dat de auteur 5 foto's snel achter elkaar wil maken (H = high speed) - met dezelfde belichting
    Ondertussen draait hij wss aan de manuele focusring om het scherptepunt te verleggen tussen de opnames - is het een insect dat hij wil vastleggen (?)

    Als het onderwerp een paddestoel is dan kan je die reeks (5 of meer) op eigen tempo maken - want die paddestoel loopt niet weg
    Deze reeks moet je dan combineren in een speciale software die de scherpe gedeeltes uit de verschillende foto's combineert (stacking)
    Je ziet hier op het forum foto's van insecten die bestaan uit bvb 100 beelden die gecombineerd zijn in stacking.

    Focus Peaking is een hulpmiddel om scherp te stellen op de nieuwere mirrorless cameras - de scherpte wordt aangeduid met kleurtjes op het display. -- klik
    Maar dat is volgens mij niet aanwezig op een D7200

    Groet
    Peter​
    Last edited by blauwzwart; 22 juni 2023, 22:11.
    mijn website : klik

    Comment

    Working...
    X