Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotos op forum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotos op forum

    als ik fotos plaats op het forum zijn ze steeds zo groot, hoe verklein ik de fotos voor op dit forum

  • #2
    De meeste fotobewerkingsprogramma’s kunnen, bij het exporteren, het formaat bepalen (grootte en een aantal bijkomende parameters). Ik gebruik meestal Lightroom, maar er bestaat een aantal gratis programma’s daarvoor.

    Comment


    • #3
      Verkleinen doe je toch in je fotobewerker
      Groeten Andre

      Comment


      • #4
        Of je zet op Flikr en kies dan het formaat die je wenst te posten op BD.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Zolang de forumsoftware de grootte van de geposte foto's niet onder controle heeft, zoals dat in de vorige versie wel het geval was, raad ik aan om alvorens een foto te uploaden naar een host (bv Flickr, Dropbox...), de foto te verkleinen tot de reglementaire afmetingen. Je kunt, zoals Red Falcon in de vorige post aangeeft, op Flickr wel bepaalde afmetingen kiezen om te linken naar BD, maar mijn standpunt is dat je de verkleining door de hostsoftware niet onder controle hebt. Gewoonlijk dien je, na verkleining tot bv 1024px langste zijde, nog een eindverscherping toe te passen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment

          Working...
          X