Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stofblazen? stofzuigen!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• stofblazen? stofzuigen!

vandaag vroeg ik me in een dood moment af waarom er geen stofzuig kits op de markt zijn voor dslrs te cleanen

kan iemand daar op antwoorden?
    de combinatie van een borsteltje en een zuigertje lijkt me doeltreffender als een borsteltje en een blazertje.

voorlopig ben ik dan ook maar aant experimenteren en bricoleren.
    ware het niet dat ik uit men dslr blijf en nog enkel maar tests doe op andere oppervlaktes.

ik zal deze thread dan ook regelmatig updaten, ook als het nutteloos blijkt te zijn
    foto als spiegel of als venster?

Re: stofblazen? stofzuigen!

En de lucht die je dan aanzuigd, zitten daar geen stodeeltjes in.

Trouwens, stofdeeltjes worden ook aangetrokken door de statische electriciteit en PLAKKEN letterlijk op de ccd, die zuig, blaas, schud, rammel, klop of tover je zo maar niet weg hoor.

De enige echte en doeltreffende wijze is het sweepen met Eclipse.

Meer en exelente uitleg>> http://www.cleaningdigitalcameras.com/index.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear

of de Sensorbrush

Comment

Is daar geen nederlandstalige uitleg van ? Iedereen kent geen engels toch .

wingske

Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
        En de lucht die je dan aanzuigd, zitten daar geen stodeeltjes in.

Trouwens, stofdeeltjes worden ook aangetrokken door de statische electriciteit en PLAKKEN letterlijk op de ccd, die zuig, blaas, schud, rammel, klop of tover je zo maar niet weg hoor.

Comment

uiteindelijk staat op die site ook dat sigma een ministofzuiger gebruikt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
            vandaag vroeg ik me in een dood moment af waarom er geen stofzuig kits op de markt zijn voor dslrs te cleanen
            Lees en huiver...

Comment

En dat is niet het enige waarvoor je moet huiveren. Vergeet niet dat digitale toestellen bestaan uit ... digitale componenten . Die dingen haten statische ladingen. Als informaticus word ik regelmatig geconfronteerd met PC's die naar de eeuwige jachtvelden vertrokken zijn omdat de eigenaar besloot om "grote kuis" te doen van het inwendige van zijn PC en al het stof met de stofzuiger weg te zuigen.
              Al die plastic hulpstukken van stofzuigers (en in principe alle plastic) zijn als kleine condensatoren die niet beter vragen dan met hun lading dure en gevoele chips te roosteren.
              Het ontstoffen van een beeldsensor of pc is niet hetzelfde als je living stofzuigen en doe je dan ook best met speciale apparatuur.

Comment

ik vraag mij af hoe die mannen dat geflikt heb.
                ik ben hier niet van plan om die grote zuigslang tege men kamer te plaatsen en dan die 1700watt stofzuiger volle bak open te draaien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                  ik vraag mij af hoe die mannen dat geflikt heb.
                  ik ben hier niet van plan om die grote zuigslang tege men kamer te plaatsen en dan die 1700watt stofzuiger volle bak open te draaien.
                  Dat hoeft niet eens. Die eerste zegt verderop in de thread dat-ie een batterijstofzuiger heeft gebruikt met de zuigmond 7.5 cm van de sensor. Blijkbaar is er niet heel veel voor nodig om grote schade aan te richten.

Comment

Working...
                  X