Nogal dikwijls wil ik paddestoelen fotograferen. Probleem is echter dat dit nogal tegen de grond aan is, en ik dan moeilijk doorheen de zoeker kan kijken.
Een beetjes prutswerk en na tien minuten een eenvoudig, maar wel werkende hoekzoeker. Vermoedelijk bruikbaar op alle toestellen. Werkt wel op die van mij (Nikon D70)
Nodig:
prisma
1 elastiekje (rekkertje)
2 gordijnglijders of iets anders
2 druppels locktite.
Kleef zoals op de foto, de twee gordijngelijders of iets gelijkaardigs aan het prisma.
Laat dorgen en kees is klaar.
Met elastiekje houd je het prisma vast.
In plaats van een prisma, kan ook een stukje spiegelglas gebruikt worden. Je moet dan wel een vormpje in dik karton maken. Eentje in de vorm van een gelijkbenige driehoek met een rechte hoek. Het spiegeltje plak je dan tegen aan de langste zijde, de schuine zijde.
Simple en 't werk nog ook.
Hoekzoeker
Montage op het toestel.
Een beetjes prutswerk en na tien minuten een eenvoudig, maar wel werkende hoekzoeker. Vermoedelijk bruikbaar op alle toestellen. Werkt wel op die van mij (Nikon D70)
Nodig:
prisma
1 elastiekje (rekkertje)
2 gordijnglijders of iets anders
2 druppels locktite.
Kleef zoals op de foto, de twee gordijngelijders of iets gelijkaardigs aan het prisma.
Laat dorgen en kees is klaar.
Met elastiekje houd je het prisma vast.
In plaats van een prisma, kan ook een stukje spiegelglas gebruikt worden. Je moet dan wel een vormpje in dik karton maken. Eentje in de vorm van een gelijkbenige driehoek met een rechte hoek. Het spiegeltje plak je dan tegen aan de langste zijde, de schuine zijde.
Simple en 't werk nog ook.
Hoekzoeker
Montage op het toestel.
Comment