Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

warmere kleuren bij gebruik flits

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• warmere kleuren bij gebruik flits

Het is misschien een domme vraag, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik een foto neem met flits (binnen, bv op een feest) dat dit geen koude, kille kleuren zijn maar warmere.

Ik heb zelf al geprobeerd (heb net een externe flits gekocht) door hem recht omhoog te zetten en de WhiteBalance van men 300D op bewolkt en dan krijg ik al wat warmere kleuren.

Ik weet dus niet of dit handiger is op te lossen, door een filter of....

dank bij voorbaat

Sam
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Re: warmere kleuren bij gebruik flits

dit kan verholpen worden door een omni-bounce op je flits te zetten!
    deze zijn zo duur niet en helpen prima om het flitslicht te verspreiden en te verzachten!
    kijk hier eens
    omni-bounce
    en zoek naar: omni-bounce!
    succes!
    Last edited by meuwi; 4 november 2004, 10:13.
    grts; M

Comment

merci, ik dacht dat er ook andere minder dure oplossingen (voor mij toch )zouden bestaan

kzal mij der dan toch maar ene moeten aanschaffen zeker

Comment

Waarom niet in RAW werken en je beelden na de opname tunen naar je eigen wens . Via Photoshop kan je ook veel aan je beelden veranderen.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door meuwi
          dit kan verholpen worden door een omni-bounce op je flits te zetten!
          deze zijn zo duur niet en helpen prima om het flitslicht te verspreiden en te verzachten!
          De standaard omnibounce kapjes zijn gemaakt om juist niet de licht temperatuur te wijzigen. Als je warmere kleuren wilt, dan zijn er wel gekleurde omnibounces verkrijgbaar (alleen goud en groen), maar betere effecten krijg je met een gel (in feite niet meer dan een gekleurd filter dat je voor je flitser zet). Een combinatie van softbox en gel (jawel, nog steeds voor reportageflitsers) wordt geleverd door bijv. Lumiquest. Zie o.a. hier.

Comment

Je zou ook eens kunnen gaan experimenteren met je witbalans setting, of zoals Digipics aangeeft, in RAW werken, en achteraf je WB gaan aanpassen naar wens.
            Mark (300D)

Comment

merci allemaal

kzal wel nog zien wa ik doe, tot hiertoe bewerken in PS maja azzek terug eens wa geld heb kan er wel iets uit de bus vallen hopelijk

Comment

Hallo,

Ik heb vaak goede resultaten met de flits en WB instelling op bewolkt (wel invulflits en geen echte flitsfoto's).

Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

je kunt toch 2e gordijnsluiter eens proberen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door veerke
                    je kunt toch 2e gordijnsluiter eens proberen?
                    Wie wil mij da eens serieus uitleggen van die gordijnen!? Ik snap er niks van!!
                    sailor
                    Lid: BD 0249BE
                    D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G.
                      Normaal gezien gaat de flash af bij het openen van het sluitergordijn, of aan het begin van een lange sluitertijd. Bij sync op het tweede gordijn, gaat de flits pas af net voordat de sluiter weer dichtgaat, of bij lange sluitertijden helemaal op het einde van de opname.
                      kverstonnet eerst ook nie, na deze uitleg wel

Comment

In raw foto's nemen. Je toestel voor de gemakklijkheid in automatisch witbalans stellen. Daarna met de photoshop plugin of andere software de foto inlezen en de witbalans naar eigen voorkeur instellen. Anders moet je met filters gaan werken en dergelijke.

loco

Comment

Ik herinner me hier een paar creatieve oplossingen over:
                          http://forum.belgiumdigital.com/show...ght=omnibounce

De meeste fotootjes zijn al verdwenen maar ik heb hier ook mijn inspiratie opgedaan

Groetjes,

Loes

Comment

Je kan ook een oranje filter voor je flits houden, plakband doet wonderen
                            in de hobbywinkel kan je doorschijnende vellen halen in zowat alle denkbare kleuren, waarvan oranje en blauw misschien wel de meest voor de hand liggende keuzes zullen zijn, én de goedkoopste..
                            Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

Comment

Working...
                            X