Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70-SB600 onderbelichting indirect flitsen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D70-SB600 onderbelichting indirect flitsen

De titel zegt alles !

Als ik indirect (via het plafond) flits zijn mijn foto's dikwijls onderbelicht (en ja het is een wit plafond )
    De camera staat meestal in "auto" mode.

Ik had dit probleem nooit met mijn (goede oude) Nikon F801-SB24 combinatie.

Alvast bedankt voor goede tips !

Patrick
    Nikon D200 en een grote zak glas

Re: Nikon D70-SB600 onderbelichting indirect flitsen

Staat de flash in ttl of ttl bl mode. Indien ttl bl, krijg je waarschijnlijk betere resultaten met ttl.

Jo.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

Comment

Bedankt, ga dat proberen. Wat zou de reden zijn ?

Comment

Op BL probeert de combinatie camera/flist ook de achtergrond gelijkmatig uit te lichten. Als die licht is en je onderwerp donker kan het zijn dat de metingen op de achtergrond die van het onderwerp (te veel) gaan beinvloeden.

Jo.
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms
          Op BL probeert de combinatie camera/flist ook de achtergrond gelijkmatig uit te lichten. Als die licht is en je onderwerp donker kan het zijn dat de metingen op de achtergrond die van het onderwerp (te veel) gaan beinvloeden.

Jo.
          als ik goed begrijp....als je de achtergrondverlichting/disco/ongemoeid wil laten met flitsen,dan is het beste NIET de TTL-BL, maar TTL,of AA flitsmodi te gebruiken?
          ik boedoel geen indirect flitsen,maar gewoon flitsen om een optredende arties in een discolicht uit te lichten
          Last edited by Katalin; 20 december 2004, 13:10.

Comment

Jo,

Werkt perfect, bedankt !

Stond ook in de handleiding ...

Patrick

Comment

@TripleP : If all else fails, read the f****ng manual (of moest dat 'fine manual' zijn)

@Katalin : Ik denk dat je dan eens met de 'slow' optie moet spelen van de flits.
              Dit gaat meteren alsof er geen flits geactiveerd is (let op voor bewegings onscherpte, zowel van de fotograaf als van het onderwerp want je hebt dan waarschijnlijk lange sluitertijden) maar flitst toch om de voorgrond uit te lichten.

Jo.
              Nikon stuff

Comment

Working...
              X