Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gave huid ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gave huid ?

Ik heb al opgemerkt dat je soms bij portretfoto's sommige mensen hun huid een beetje egaler lijkt dan bij andere.
    Ik er iets waar je op moet letten bij het flitsen of zo waardoor je die huid niet te gedetailleerd weergeeft.
    Of is dit alles dankzij make-up?
    Canon 10D

Re: Gave huid ?

Hallo James 10D

de meeste van deze foto's zijn bewerkt met een programma genre " Neat Image"
    http://www.neatimage.com/
    http://www.neatimage.com/download.html
    groetjes

Jo(han)
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Klopt > Jo.

Maar ook beregoed is "NoiseWare" van www.imagenomic.com

Veel gemakkelijker in gebruik en zeker zo goed, het is ook freeware(dacht ik)

Comment

Weer iets om te proberen

Jo(han)
        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Probeer dit anders eens in Photoshop op een te scherpe portretfoto :

Layer -> Duplicate Layer
          Filter -> Other -> Maximum (Try 8 pixels)
          Filter -> Blur -> Gaussian Blur (Try 3 pixels)
          Layer Opacity: Around 30%
          Mark (300D)

Comment

kan ook een bewerking/action zijn met een softfocuslook,
            Ik gebruik dat maar al te graag, dan krijgen ze een zacht baby velleke en dat hebben ze graag
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens
              kan ook een bewerking/action zijn met een softfocuslook,
              Ik gebruik dat maar al te graag, dan krijgen ze een zacht baby velleke en dat hebben ze graag
              Heb je ergens een link richting softfocus-action, Lieven?
              Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door james 10D
                Ik heb al opgemerkt dat je soms bij portretfoto's sommige mensen hun huid een beetje egaler lijkt dan bij andere.
                Ik er iets waar je op moet letten bij het flitsen of zo waardoor je die huid niet te gedetailleerd weergeeft.
                Of is dit alles dankzij make-up?
                Bij het flitsen gaat alles over de richting hoe het licht invalt. Je kan zorgen dat groeven en detail nog sterker benadrukt worden, daarvoor heb je hulpstukken voor op flitsinstallaties te plaatsen. Hopelijk geven de flitsexperts hier wat meer info over...

Maar het grootste effect wordt hier bekomen met software. Ik vind dit persoonlijk een onnatuurlijk effect geven (tenzij met grote zorgvuldigheid toegepast). De links zijn al gegeven, een smudge tool in Photoshop kan je ook al wat helpen.

Comment

@ Hombre : probeer even wat ik hierboven gepost heb, daarmee bereik je een softfocus-effect.
                  Mark (300D)

Comment

Wat ook een veel gebruikte truck is, voor glamour-looks en egale huid te geven -->

* foto openen en de layer dupliceren
                    * de bovenste layer --> alles weggommen wat niet "huid" is (dus achtergrond, haar, ogen, lippen, wenkbrauwen etc.) zodat je als het ware enkel een "lapje" huid overhoud
                    * op die laag een Gaussian Blur toepassen (ne goeie straffe zodat het superegaal is)
                    * daarna met de opacity van de layer spelen om de hoeveelheid detail die moet doorkomen van de onderliggende layer in te stellen --> hoge opacity geeft erg gave huid (op het onnatuurlijke af) terwijl lage opacity juist veel oneffen structuur van de onderste layer zichtbaar maakt.
                    Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

Comment

@ Cyrox, Aragorn: bedankt, ik ga me er vanavond eens opgooien zie!
                      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

@ Teddy-bear

Gisteren de "Noiseware" getest. Werkt inderdaad zeer fijn. Ik ga mij beperken tot dit prog voor dit soort toepassingen. Bedankt voor de tip
                        https://waltertalboom.be-
                        Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

Comment

Working...
                        X