Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onderwaterbehuizing

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• onderwaterbehuizing

Een tijdje geleden kreeg ik de opdracht om foto's te maken onder water ( in een zwemkom ) En na eens rond gekeken te hebben naar enkele prijzen voor onderwaterbehuizingen had ik het al snel gezien

van een vriendelijke DB'er mocht ik er zelfs een huren maar toch had ik besloten er zelf een te maken.

ik weet het !!! mijn onderwaterbehuizing is niet om aan te zien , maar werkt zeer goed

bon.... ( voor de doe het zelvers onder de DB'ers )
    neem een binnenband van een auto ( 1 ) die goed aansluit op je arm, zorg dat hij ong 50 cm is. Schuif de ene kant van de band over het pvc verloopstuk (2 ) van dia 120 mm naar dia 160 mm. Zorg ervoor dat hij er tot het einde op zit, voor de veiligheid kan je er nog zo'n spandbandje rond doen ( tegen het vervalleke waar de dichting in zit ).

Neem een pvc T stuk ( 4 ) ( zorg ervoor dat je er een hebt met een rubberen dichting in, zoals op de kleine foto ) van dia 160 mm en slijp er aan bijde kanten een paar cm van af ( waar de dichtingen in zitten ) tot ong 1 cm van het verval.
    Zo heb je een goede basis om een rond gesneden glas ( 5 ) ( uit de brico ) tegen de wand te kleven met silicone ( doe eerst aan de binnenkant een boord silicone, druk er uw glas tegen, en dan aan de buitenkant nog eens silicone ). laat de ene kant voldoende drogen alvorens aan de andere kant te beginnen. Als deze goed droog zijn knip je nog een reepje van de rest van de binnenband en die kan je als zekerheid nog eens over de verbinding schuiven ( 3 ) ( het is de bedoeling dat hij over de verbinding komt te zitten en niet zoals op de foto " ernaast " ).

Bon, nu heb je uw onderwaterbehuizing waar je uw toestel kan instoppen en daarna het koppelstuk erop en klaar is kees ( dacht ik, maar niets is minder waar ).

Bij onze eerste test in de zwemkom was alles perfect tot we ong 45 sec. onder water waren met ons " spel ".

Na 45 sec. begon ons ruit aan te dampen van het zweet van onze arm en hand.

dus hebben we bij de volgende test een lange rubberen handschoen aangetrokken, en de rest van onze bovenarm ( die nog in de binnenband moest komen ) afgeplakt met plakband ( goeie raad : neem geen plakband die goed plakt anders ben je al uw haar kwijt ).

Na een 1/4 uur onze onderwaterbehuizing getest te hebben was ze als " goed " bevonden en konden we aan de slag.

er reste ons nog één probleem : het was zeer moeilijk om onder water te graken. Dus een loodgordel om en het was kleer

Kostprijs van dit alles 35€ !!!

voor diegene die aan het twijfelen is aan mijn resultaat, VOILA :

Ik weet het, mijn " spellement " trekt op niet veel ( je kan er niet mee op verlof gaan ) maar het werkt zeer goed, en voor één keer dat ik zo'n foto moest maken

Ik hoop dat er iemand iets aan heeft
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Re: onderwaterbehuizing

Ge zij gij nen dappere mens, ik zou het niet durven met mijne camera .
    Maar zo te zien werkt het wel goed !

Comment

Schitterend gewoon!
      Kan je nog wat meer foto's tonen die je ermee genomen hebt?

groeten
      wim
      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Je moet maar op het idee komen en een boel lef..

Chapeau!

Comment

eigenlijk is er niet veel lef voor nodig,
          eens je het vertrouwen gewonnen hebt van die binnenband kan er eigenlijk niks gebeuren.
          Door de druk van het water worden de glazen er alleen maar beter ingedrukt en gaat de band beter spannen rond uw arm.

Eigenlij kheb ik veel meer vertrouwen in mijn spellement dan in zo'n plastieken behuizing.
          In die gekochte behuizing zit een O ringetje ( 3 mm )als dichting, in die rioolbuis zit een dichting van één cm.
          Het glas ( als het al glas is ) in zo'n gekochte behuizing is een paar mm dik,
          Dat in mijn spellement is 8 mm dik
          De plastiek van zo'n gekochte behuizing in 2 mm dik,
          Die van mij is 4 mm dik

natuurlijk kan je met een gekochte behuizing onder de mensen komen, met mijn spel niet of ze zouden nogal kijken zeker

ohh ... ja met al mijn gezever zou ik nog vergeten van nog een foto te posten

Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Lieven,

een voor durf...
            een voor creativiteit...
            een voor design
            een voor resultaat !
            Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

en is dat groot genoeg om een rebel met lens in te stoppen? of heb jij ok een compact camera?

kan je eens een foto posten "in aanslag" want je lijkt me een soort ei van colombus gevonden te hebben

Comment

Prachtig wat lieven hier doet, shapoo voor uw durf creativiteit en zeker voor het resultaat!

Maar ik wil wel even waarschuwen voor alle zelfbouwers onder ons!
                Als je van plan bent om dieper te gaan dan een doorsnee zwembad Eerst veelvuldig en grondig testen zonder fototoestel! .
                Dit door mijn ervaringen met vroeger gebouwde duiklampen op deze wijze. De hogere drukken in dieper water kunnen zorgen voor implosie van het huis met alle gevolgen van dien. Ik wil hiermee geen afbreuk doen aan dit ontwerp het zou perfect kunnen functioneren.

Veel succes aan de bouwers.
                Last edited by aandi; 15 oktober 2004, 11:39.
                Nikon D300s + Nikon AF-S VR 18-200mm + Nikon AF-S VR 105mm f/2.8G ED-IF Micro + en Speedlight SB-800;
                Lidnummer BD0066BE

Comment

Wie zei dat weeral...dat ..die belgen de dappersten waren onder alle Galliërs..maar dan hadden ze dit nog niet gezien..wat zouden ze nu zeggen????.. of heb ik iets verkeerd gezegd
                  toffe bende die BD's
                  [COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

Comment

Working...
                  X