Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kom er even niet uit ............

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kom er even niet uit ............

Maar misschien kan iemand mij helpen. Bij onderstaande foto , heb ik welliswaar het gewenste effect verkregen , maar ik zou zo graag een dergelijke foto maken , terwijl je dan eigenlijk niets anders ziet dan de lichtbundel.
    Voor mijn gevoel was de omgeving echt donker ( moest op de tast naar het lichtknopje ) dus waarschijnlijk zal het wel iets met de sluitertijd te maken hebben ....

Wie kan me tips geven ?

( @Mod , als deze niet in het juiste forum zit , verplaats hem dan maar )

de Exif :

ExposureTime : 10,00Sec
    FNumber : F4,5
    ISOSpeedRatings : 400
    ExposureBiasValue : EV0,0
    MeteringMode : Average
    Flash : Not fired
    Last edited by Hanske; 17 oktober 2004, 23:24.
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Re: Kom er even niet uit ............

Ik heb dit nog nooit gedaan dus het is maar een gedacht ik spreek hier niet uit ervaring.

Ik zou ISO 100 gebruiken en je diafragma een stuk dichtknijpen. Steeds meer tot je het gewenste effect hebt.

Maar begin op F11 of zo misschien wel te donker dan.

En heb je echt 10 sec nodig voor wat je wil doen? De tijd inkorten zal ook wel helpen.

Er is misschien nog een andere truk maar zoals ik zei ik heb dit nog nooit geprobreerd. Maar met mijn settings zal je achtergrond sowieso donkerder zijn. Of je lichtbindel nog goed genoeg is tja weet het mij te zeggen he.
    Last edited by Kevlar; 17 oktober 2004, 23:44.

Comment

Probeer
      iso 100
      belichtingstijd 4 sec
      Fnummer 22

verder experimenteren met Fnummer 16, 11,
      belichtingstijden van 2 tot 8 seconden
      Henri
      edit zorg dat persoon donkere kledij en zelfs masker (zwart) draagt en niet door het lampje beschenen wordt
      Last edited by kodachrome; 18 oktober 2004, 00:06.
      lidnummer: BD0435BE

Comment

Tnx , zal de instellingen gaan proberen
        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
        Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Deze opname zou ik hermaken met een zwarte achtergrond en een in het zwart geklede man. En in een verduisterde kamer zodat er geen restlicht over blijft. Dan kan je testen doen met de ISO maar ik denk toch dat 100 ISO en een diafragma van 8 gaat werken. Je kan je toestel gerust een lange sluitersnelheid geven indien de rest donker is.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
          X