Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's binnenshuis met D70 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto's binnenshuis met D70 ?

Hallo,

Binnen enkele weken hebben we een groot familiefeest
    ergens in een feestzaal.

Daar wil ik foto's maken van alle koppels, kinderen, groepsfoto's,...

Kunnen jullie me tips of advies geven welke instellingen ik moet
    gebruiken op m'n Nikon D70. Of waar ik eventueel nog moet op letten.

Alvast bedankt,
    P.

Re: Foto's binnenshuis met D70 ?

Een paar tips waar ik zo meteen aan denk:
    • Zorg dat je een lichtsterke lens hebt opgeschroefd (2,8 of sneller is een absolute must).
    • Hou de witbalans in de gaten. Oefen desnoods eerst en zorg dat je dat al even kan beoordelen op scherm als je daar geen ervaring mee hebt.
    • Maak veel foto's en hou je toestel altijd bij de hand. Foto's tussendoor zijn veel losser dan de geposeerde tijdens een de georganiseerde portretshoots. Bovendien raken je mede-feestgenoten op die manier snel gewoon aan de aanwezigheid van de kodak.
    • Als het feest overdag plaatsvindt, dan kan je groepsfoto's misschien makkelijker buiten nemen. Je hebt er een pak meer licht & mogelijkheden. Hou daarbij dan voldoende afstand tussen de mensen en wat erachter zit (zodat storende elementen out of focus blijven)
    • Storende elementen ook binnnen zo veel mogelijk out of focus houden. Elementen die dan mogelijkerwijs verhalend zijn voor je foto in de compositie proberen te betrekken.
    • Neem klassieke foto's (is een beetje op veilig spelen), maar durf ook te experimenteren ... gewoon veel foto's nemen dus

Tips voor instellingen specifiek op een D70 kan ik je niet aan de hand doen. Ikzelf zou fotograferen in Av of Manuele modus, maar ik veronderstel dat goesting de keuze bepaalt.
    Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Ik heb enkel de standaard lens van D70 (18-70)

Comment

is volgens mij zeker goed hoor.

pas wel op wanneer je flitst dat je geen schaduw krijgt van de lens. eventueel een externe flitser kan geen kwaad.

Comment

ofwel zonder flits maar met hoge ISO werken (ISO800 is ruisvrij, ben zelfs content van ISO1600 concertfoto's)
          ofwel met externe flits, maar dan bouncen (dus gericht naar plafond)
          als je geen externe flits hebt, moet je je behelpen met de interne
          onderwerp mag dan ni te ver staan hé
          werk in A-mode (kleine f-waarde als je beperkte DOF wilt, hogere f-waarde als je meer dieptescherpte wilt)

je kan evt ook foto's nemen waar wat beweging in zit (iets langere sluitertijd 1/60, 1/30, ...), ze hoeven niet altijd scherp te zijn
          Last edited by Dirtyharry71; 6 oktober 2004, 15:01.
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Ik heb ook die configuratie, en heb ook al verschillende malen zitten oefenen.

Binnen werk ik altijd in S mode + flits (standaard), Je hebt zelf de sluitersnelheid in handen, kan handig zijn om de achtergrond uit te belichten.
            De flits stel ik in op -1.0 zo heb je zeker geen last van te fel licht op je foto's en zijn de kleuren iets warmer.

Succes en best al eens thuis oefenen, kan wonderen doen!

grtx

ps: Je zonnekap zeker van je lens nemen want met zonnekap heb je zeker een schaduw op je foto's
            http://www.deinzeonline.be/ - http://www.poeke.net/ - https://www.instagram.com/dverleysen/

Comment

Working...
            X