Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
hangt er een beetje van af welke lens je gebruikt, of je een externe flits gebruikt, hoe ver je van de walk zit .
maar alegemeen aangenomen als je een externe flits hebt en je zit binnen het bereik van de flits, gewoon iso 200 of 100 gebruiken, daarbij sluitertijden van 1/60 tot 1/90 (misschien 1/125) in combinatie met een diafragma van 4 tot 4.5 en 't komt wel goed
je hebt wel geen flitscompensatie op de 300D, kan misschien wel in je nadeel werken (minder controle over licht)
visit my website : http://www.freewallpapersite.com
Originally posted by fredericrom
maar alegemeen aangenomen als je een externe flits hebt en je zit binnen het bereik van de flits, gewoon iso 200 of 100 gebruiken, daarbij sluitertijden van 1/60 tot 1/90 (misschien 1/125) in combinatie met een diafragma van 4 tot 4.5 en 't komt wel goed
je hebt wel geen flitscompensatie op de 300D, kan misschien wel in je nadeel werken (minder controle over licht)
Helemaal mee eens, maar nog een kanttekening: als je zo min mogelijk van de achtergrond wilt zien: zo laag mogelijke sluitertijden. Afhankelijk van je flitser kun je wellicht high-speed flitsen in combinatie met 1/200 of zelfs nog sneller. Een hogere gevoeligheid kan daar bij helpen, maar daar lever je uiteraard dan wel kwaliteit op ruis aan in.
Wil je meer van de achtergrond zien, dan kun je beter wat langere sluitertijden nemen, maar bedenk wel dat dan ook de kans toeneemt dat je last hebt van anderen die er ook flitsen en van de stagelights.
Comment