Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

modeshow

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • modeshow

    Ik vroeg mij af welke instellingen ik het best zou gebruiken bij een modeshow. Ik heb een Canon EOS 300D. (sluitertijd, diafragma, ISO,..)

    Alvast Bedankt
    [COLOR=DarkRed]Canon EOS 300D + EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6

  • #2
    hangt er een beetje van af welke lens je gebruikt, of je een externe flits gebruikt, hoe ver je van de walk zit .

    maar alegemeen aangenomen als je een externe flits hebt en je zit binnen het bereik van de flits, gewoon iso 200 of 100 gebruiken, daarbij sluitertijden van 1/60 tot 1/90 (misschien 1/125) in combinatie met een diafragma van 4 tot 4.5 en 't komt wel goed

    je hebt wel geen flitscompensatie op de 300D, kan misschien wel in je nadeel werken (minder controle over licht)
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      Originally posted by fredericrom
      maar alegemeen aangenomen als je een externe flits hebt en je zit binnen het bereik van de flits, gewoon iso 200 of 100 gebruiken, daarbij sluitertijden van 1/60 tot 1/90 (misschien 1/125) in combinatie met een diafragma van 4 tot 4.5 en 't komt wel goed

      je hebt wel geen flitscompensatie op de 300D, kan misschien wel in je nadeel werken (minder controle over licht)
      Helemaal mee eens, maar nog een kanttekening: als je zo min mogelijk van de achtergrond wilt zien: zo laag mogelijke sluitertijden. Afhankelijk van je flitser kun je wellicht high-speed flitsen in combinatie met 1/200 of zelfs nog sneller. Een hogere gevoeligheid kan daar bij helpen, maar daar lever je uiteraard dan wel kwaliteit op ruis aan in.

      Wil je meer van de achtergrond zien, dan kun je beter wat langere sluitertijden nemen, maar bedenk wel dat dan ook de kans toeneemt dat je last hebt van anderen die er ook flitsen en van de stagelights.

      Comment

      Working...
      X