Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mobiel printen via een agregraat voeding?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• mobiel printen via een agregraat voeding?

Hoi,

ik heb even een vraagje....
    Ik heb me een HP 7960 fotoprinter aangeschaft, die print ook direct van flashgeheugen/camera, echter stroom is niet overal beschikbaar via het vaste net. Kan ik nu ook via een agragraat stroom leveren aan
    mijn printer? De printer vraagt 45 Watt onder het printen, mijn agregraat levert 850 Watt.

Nu zit er bij HP-printers vaak een soort "power-adaptor" tussen de stroomkabel, zorgt die voor een stabiele voeding? Ook als ik dus een agregraat inzet als stroomvoorziening? Ik heb weinig goesting om mijn "dure" printer naar het rijk der fabelen te verwijzin door een slechte/verkeerde stroomvoorziening...

Zijn er, mocht bovenstaande niet werken, andere voedingsmogelijkheden om deze printer in het veld te laten werken?
    Met werken bedoel ik dus zo'n 6 á 7 uur per dag.....zeker standby (5 watt) en zo'n 4 uur in bedrijf (45 watt)....
    Een dag niet geschoten is altijd mis...zeker op een scooter!!!!

Is een UPS niets voor je? Met een 600 watt modelletje zou je al een heel eind komen denk ik

Comment

Bedankt, maar wat versta je onder een UPS????

Comment

Uninterrupted Power Supply, eigenlijk een noodvoeding voor servers e.d. Het werkt op accu´s en bij stroomuitval neemt het direct over zodat je bijvoorbeeld een server netjes af kan sluiten of nog even je werk afmaken.

Nou.. zo´n ding werk ook in het veld natuurlijk

Comment

Een UPS heeft als nadeel dat deze slechts een korte tijd stroom levert. ( afhankelijk per type uiteraard )
          Een UPS heeft eigenlijk als doel om je computer op gecontroleerde manier af te sluiten, zonder dataverlies, bij een stroompanne...
          Maar is inderdaad in staat om gedurende een bepaalde tijd stroom te leveren.

Een andere oplossing, is een spanningsomvormer 12-240 V, deze sluit je geoon aan op je sigarenaansteker van je auto. Nu is ook niet heilig makend...maar levert wel een spanning af die stabiel is. Wel voor beperkte vermogens, maar 45 W is niet erg veel.

In de meeste campingwinkels of truckstops zijn deze te koop. Ga voor een model dat voldoende vermogen kan leveren, hoe meer reserve, hoe meer stabiliteit...

Erik

I tought I was wrong, but I made a mistake...

Comment

Als een ups 600 watt kan leveren dan kun je met je printertje dat 45 watt gebruikt toch een aardig eind komen he? 600 gedeeld door 45 is toch effe meer dan 13 uur voor al die wattjes zijn opgesnoept.

Comment

bwa, als er cash genoeg is... aggregaat, die stoom levert..ups er tussen die vangt de stroomschommelingen op.... en klaar is kees

Maar de oplossing voor een omvormer om op je sigarettenaansteker aan te sluiten lijkt me een meer kosten/baten efficiente oplossing :. Ik gebruik het zelf niet, maar collega's van mij gebruiken het om hun portable van stroom te voorzien (op te laden in de auto)
              To make your dreams come true, wake up

Comment

Vergeet niet dat de meeste van dergelijke toestellen geen sinusvormige wisselspanning produceren, enkel de redelijk dure slagen erin dit te benaderen. Dit kan dus echter fatale gevolgen hebben voor de voeding (adaptor) van het toestel in kwestie, of (minder er) het slecht functioneren ervan. Bij de weg indien er een adaptor bij uwe printer zit sluit die dan gewoon op uw auto-accu of op een andere accu aan via een spanningsstabilisator (te verkrijgen in de elektronica detail handel), dit kan natuurlijk enkel indien uw printer minder dan 12V nodig heeft.
                Das Glück fliegt, wie es fängt, der hat es. Nikon coolpix990

Comment

Uit ervaring kan ik gerust zeggen dat zo'n agregaat veel problemen met zich mee brengt. Zeker voor de 'geschakelde voedingen' wat waarschijnlijk bij jou printer zit.Zo'n agregaat kan heel wat afwijken in spanning en zeker in frequentie.Wat ook opviel was dat als de agregaat weinig belast was, de afwijking groter werd. Een vaste belasting(paar halogeen lampen) reduceerde al heel wat storingen. De eerste keer met een netwerk van 3 computers op een agregaat binnen 1 uur al 2 computers om zeep(1 NIC & 1HDD).
                  Zelfs de laptop gedroeg zich niet normaal.
                  Na er een UPS tussen te hangen hebben we geen problemen meer ondervonden, behalve sturingen die niet op de UPS hingen die wel regelmatig bleven raar doen.
                  Dus een UPS is zeer aan te bevelen !!! zeker met iets of wat gevoelige elektronica.

Mvg Peter.

Comment

Maakt het dan nog wat uit wat voor 'n aggregraat je ervoor hangt?
                    Moet dat dan alsnog zo een duur exemplaar zijn of werkt het dan ook met een goedkoop basis aggregraatje?
                    Zitten er ook nog eisen aan verbonden mbt de UPS?
                    Een laptop is toch ook op deze manier van stroom te voorzien toch?

Comment

Het grootste probleem van UPS'en is dat die meestal een enorme HERRIE maken als die detecteren dat hun eigen stroombron (het spannings-net dus) wegvalt wanneer ze aanstaan...
                      Sleep is a poor substitute for coffee

Comment

Ik heb toevallig een UPS van Ellipse, (300) en koste zo'n 150 euro(4 jaar terug)
                        bevat 2 stekkers.
                        oke het maakt lawaai, als de stroom uitvalt maar dat is nu niet overdreven veel om de 5 sec,een biepje.En blijft 2 uur werken zonder netstroom.
                        En ik ben daar heel tevreden over.
                        groetjes,

Jonas
                        Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                        Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Working...
                        X