Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotografie in Discotheken ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fotografie in Discotheken ...

Hellow iedereen ...

Toevallig dit forum gevonden en kheb al enkele uren doorgebracht met lezen ...
    Kheb al zeer veel leuks gelezen, maar toch nog geen antwoord gevonden op mijn vraag ...

Voor diegenen die mijn profiel reeds gelezen hebben, ik werk reeds geruime tijd in een discotheek nl. feestpaleis te Beervelde.
    Zonder verder in detail te treden: sinds enkele maanden ben ik daar verandwoordelijk voor de fotografie, of met andere woorden ik moet iedere zaterdag zorgen voor sfeerbeelden die dan de week erop op onze site gezet worden.
    Zie feestpaleis.be ;Links boven icoon 75; en vervolgens pictures natuurlijk voor diegene die geïnteresseerd zijn in mijn werk.

Nu mijn probleem: Ik werk daar met een Sony F717 zonder accessoires.
    Bij het nemen van foto's op de dansvloer met de interne flits heb ik het volgende probleem ... Een wazige witte mist bovenaan de foto of rond de personen in kwestie.
    Ik weet dat dit te wijten is aan het feit dat ik met de flits eigenlijk de nevel van het rookmachien oplicht...
    Dit is dus vrij vervelend om overzicht foto's te nemen, want zonder flits is er te weinig licht om duidelijke foto's te nemen.

Kan dit probleem worden opgelost door met de instellingen te spelen, of door een externe flitser aan te schaffen en die indirect te gebruiken??
    Of kan ik in deze moeilijke omgeving om foto's te nemen beter over stappen naar een ander toestel of DSLR??

Al hints, tips, truuks, bedenkingen, opmerkingen, enz ... WELKOM
    Resident Dj @ Feestpaleis Beervelde ...
    En fotograaf van dienst tussen het opleggen van plaatjes :-)
    New owner from Pro1 - Overtreft mijn verwachtingen!!

Externe flits gebruiken met omnibouncer ... dan is het flitslicht niet zo hard dat de rook niet opvallend oplicht ...

Dat heb ik mij laten wijsmaken he

Off Topic: Wel een dure keet ...
    [Nikon D5100 & Nikon D70]
    [Yves en Liesbeths blog Resort]

Comment

Voor zo'n soort sfeer-foto's (= zonder flash) de filmgevoeligheid op max zetten, ik dacht op den 717 dat 800 is, en dan maar véél trekken..

De lens is prima en lichtgevoelig, een fantastish toestel ook dat in héél moeilijke omstandigheden toch uitstekend kan scherpstellen.

Dus véél trekken er zullen er gegarandeerd goede foto's bij zijn, zeker weten!

Comment

Ik heb hier al ervaring mee. Een omnibounce brengt hier slechts een gedeeltelijke oplossing...
        Eigenlijk komt het hier op neer : neem 10 shots en met photoshop zal je ongeveer de helft kunnen opzuiveren, de andere helft is hopeloos verloren. Niet echt verloren, maar je moet ze zover doordrukken in levels dat ze 1. veel ruis gaan vertonen en 2. geen natuurlijke kleuren gaan vertonen...
        In een discotheek fotograferen is dus met de bluts en de buil te werk gaan...( zeker wanneer men veel rook in de tent blaast... )
        I tought I was wrong, but I made a mistake...

Comment

Een paar tips

Nooit Flitsen, Hoge ISO gebruiken, lichtsterke lens gebruiken.

en dan véél foto's nemen om er de beste uit te selecteren.

Logisch gezien is een hoge ISO en een lichtsterke lens gemakelijk te combineren met een DSLR die zal wel scherpstellen in duistersnis, eventueel kan je daar de hulp van een infraroodlicht bij gebruiken dat in de externe flits zit zonder dat de flits daarom echt flitst. Je gebruikt dan de IR als hulpmiddel om te kunnen scherpstellen.

my 2 cents
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Nu met de 300D zet ik 'm op 800 ISO / F2.0 / en ik gebruik invulflits. Dit gaat goed, alleen scherpstellen gaat nu beter door de 420EX.

Toen ik nog een powershot had zette ik mijn toestel op P, want als er op opeens veel licht kwam om een mooie foto te maken stonden mijn instellingen meestal nog helemaal verkleerd. Als mijn sluiter te lang was dan steunde ik met de camera erges tegen of zette ik 'm ergens op voor steun.

ps, veel ruis is ook niet mooi met allerlei kleuren van de lichten.

Comment

Wel flitsen, maar je sluiter veel langer openhouden. Je belichting wordt geregeld door de flitser, maar de achtergrond en daarmee voor een groot deel ook de sfeer van de plaat wordt bepaald door de kleuren van de omgeving. Fotograferen in rook is altijd moeilijk en flitsen is dan nog eens een stuk moeilijker. Flits indirect, schuin naar boven voor het beste effect. Pola filtertje zou ook nog eens kunnen helpen.

Comment

Ik gebruik de 707 voor discotheek foto's,
                en ik heb goeie ervaring met de Scene functie van het toestel!
                wat houd dit in? wel, lange sluiter, en inflitsen, zo krijgen we mooit kleuren van de verlichting en toch scherpe gezichten!

Denief.be… Showcase l Gallery's l Blog

Comment

Alvast mega bedankt voor de replykes ...

Kzal dit vanavond allemaal met veel plezier eens uitproberen ...

En misschien binnenkort wel een externe flitser aanschaffen om wat te kunnen spelen met indirect licht.

Met deze reacties moet ik dat speeltje toch wel loskrijgen bij den baas.

Nieuwe reacties blijven natuurlijk nog steeds welkom ...
                  Resident Dj @ Feestpaleis Beervelde ...
                  En fotograaf van dienst tussen het opleggen van plaatjes :-)
                  New owner from Pro1 - Overtreft mijn verwachtingen!!

Comment

Originally posted by mightyfanthom
                    En misschien binnenkort wel een externe flitser aanschaffen om wat te kunnen spelen met indirect licht.
                    Even wat inventiever zijn. Een spiegeltje voor je flitser (maak er eentje van zilverpapier!) en voila.

Comment

Ik fotografeer de laatste tijd vaak in de Versuz te hasselt.
                      www.versuz.be

Mijn ervaringen zijn zoals eerder gezegd...heel veel foto's maken.
                      Lange sluitertijden gebruiken....
                      Ik fotografeer soms zelfs op een 1" en dan nog even bijflitsen.
                      Mijn flits zet ik dan ook nog manueel iets minder.
                      En ik fotografeer bijna niet als er veel rook hangt.. dat krijg je nooit mooi.
                      Misschien eens vermelden aan de opdrachtgever dat ze dat machien niet te dikwijls op zetten.

Succes ermee...

Comment

ah ja...
                        en overzichtfoto's flits ik nooit. Zelfs niet als ik op 1/8 ofzo fotografeer.
                        Anders flits je de sfeer weg

Comment

Re: Fotografie in Discotheken ...

Oorspronkelijk geplaatst door Raf Ketelslagers Bekijk bericht
                          Ik fotografeer de laatste tijd vaak in de Versuz te hasselt.

Mijn ervaringen zijn zoals eerder gezegd...heel veel foto's maken.
                          Lange sluitertijden gebruiken....
                          Ik fotografeer soms zelfs op een 1" en dan nog even bijflitsen.
                          Mijn flits zet ik dan ook nog manueel iets minder.
                          En ik fotografeer bijna niet als er veel rook hangt.. dat krijg je nooit mooi.
                          Misschien eens vermelden aan de opdrachtgever dat ze dat machien niet te dikwijls op zetten.

Succes ermee...
                          Hoe kan je jezelf kandidaat stellen om in een discotheek te fotograferen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Raf Ketelslagers Bekijk bericht
                            ah ja...
                            en overzichtfoto's flits ik nooit. Zelfs niet als ik op 1/8 ofzo fotografeer.
                            Anders flits je de sfeer weg
                            En Raf kan het weten, hij maakt er mooie foto's

Ik probeer ook zo weinig mogelijk te fotograferen als er veel rook hangt, als het dan toch moet zonder flits ofwel dicht op m'n onderwerp en de lens op groothoekstand, zo komt er minder rook tussen de flits en het onderwerp.

Grtz
                            Joris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                              En Raf kan het weten, hij maakt er mooie foto's
                              Denk alleen niet dat je snel antwoord zult krijgen. Hij is namelijk sinds 17 oktober 2006 niet online geweest
                              Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                              Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Working...
                              X