Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
doe maar eerst een lensje en spaar voor een degelijk statief tegen de tijd dat je de centen gespaard hebt weet je ondertussen wellicht beter wat je noden zijn. Na drie cheapass 3poten heb ik iets duurders gekocht met een gearedhead. Gaat niet zoveel mee wegens zwaar. Maar als het meegaat is het hoog genoeg voor mijn lengte staat als een huis & en ben ik 200% tevreden met mijn zware loebas van een gearedhead.
Bestel bij Coolblue, vind je het niet stevig genoeg kun je het nog altijd terugsturen of terugbrengen.
Ik heb zelf een MeFOTO Roadtrip. Beetje boven je budget, maar zeker de moeite en het geld waard.
Niet het aller stevigste tripod, maar het is dan ook geen last om mee te nemen.
Te weinig gegevens om er iets (positiefs of negatiefs) over te kunnen zeggen, maar het bestaat niet dat iets van €30,- zelfs tweedehands, evenwaardig is aan het materiaal dat aangeprezen wordt in de topic waarnaar ik boven link.
Zoals je ook in die topic kunt lezen: goedkoop is vaak duurkoop. Het staat je natuurlijk vrij om net zoals velen onder ons (waaronder ikzelf ) van goedkoop naar beter (maar duurder) naar best (en nog duurder) te evolueren.
Weet iemand overigens waar ik de diameter van de statiefbevestiging van m'n d7000 kan vinden? Deze staat niet in de handleiding...
Ik wil m'n statief vooral gebruiken aan zee, waar je mooie effecten met water kan creeren bij lange sluitertijden.
Moet ik hier dus ook rekening mee houden dat m'n statief 'waterproof' moet zijn, of kunnen de meeste alu statieven tegen wat water?
(ik ben niet van plan m'n statieven tot halfweg in het water te zetten, maar ze moeten toch een spatje water kunnen verdragen)
Als vooral over landschapfotografie gaat, is het niet gemakkelijk met een rijstzak te wandelen. Bovendien moet je een steun ter plaatsen vinden om de zak te leggen.
Ik vind een statief meer interessant. Het is van hoog belang dat het statief heel stabiel is. Maar als je momenteel over een klein budget beschikt, een goedkop statief kan van pas zijn. Je kan het gebrek aan stabiliteit compenseren met een haak waarop je kan je rugzak laten hangen en/of het shooten met mirror up of zelfontspanner (b.v. na 5 of 10 seconden). Als je later blijf je bezig met fotografie en een groter budget heeft en je beslist een duur statief te kopen, dan kan je nog het oude statief voor andere doelen gebruiken, b.v. om de flash te houden.
Ik heb inderdaad geen enkele van mijn oude statieven van de hand gedaan, maar ik waag het niet meer om een combo van enkele duizenden euro's op een statief van €25,- te plaatsen. Die oude statieven dienen nu inderdaad in onze 'zolderstudio' voor een flash, een reflector...
Comment