Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe lens of tripod?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: nieuwe lens of tripod?

    40 euro ... om te beginnen ... later andere kop kopen ... : http://www.kapaza.be/nl/statieven/st...o-82365148.htm

    Comment


    • #47
      Re: nieuwe lens of tripod?

      Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
      Weet iemand overigens waar ik de diameter van de statiefbevestiging van m'n d7000 kan vinden? Deze staat niet in de handleiding...

      Ik wil m'n statief vooral gebruiken aan zee, waar je mooie effecten met water kan creeren bij lange sluitertijden.
      Moet ik hier dus ook rekening mee houden dat m'n statief 'waterproof' moet zijn, of kunnen de meeste alu statieven tegen wat water?
      (ik ben niet van plan m'n statieven tot halfweg in het water te zetten, maar ze moeten toch een spatje water kunnen verdragen)
      De diameter van de schroef is standaard.
      Hoe duurder het statief hoe beter. Carbon fiber is ideaal want bovendien is niet zwaar, maar durder. Als je budget is momenteel beperkt kan je een in aluminium kopen, maar moet stevig genoeg zijn om je camera en objectief vast te houden. Ik heb al gezegd dat een haak is belangrijk om iets zwaar (rugzak...) daar op te hangen en dan wordt het statief stabieler. Later ga je een goed statief kopen, maar ook meer objectiven, accessoires.... en dan kan je het oude statief verkopen, maar kan ook dienen om de flash en andere accessoires erop vast te zetten.

      Comment


      • #48
        Re: nieuwe lens of tripod?

        Bedankt voor de info!
        Heb toch besloten door te sparen voor een "duurder" statief!
        Ga hoogstwaarschijnlijk shoppen bij Benro: http://www.benro.nl/artikel.php?id=A...tief-aluminium

        Ga uiteraard eerst eens kijken als ik deze in een winkel kan vinden...

        Iemand nog een idee voor een goede statiefkop? (maximumbudget is 180 euro statief + statiefkop)
        Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

        Comment


        • #49
          Re: nieuwe lens of tripod?

          Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
          Voorlopig experimenteer ik met landschappen omdat ik de mogelijkheid niet echt heb om veel andere dingen te doen.
          Ik wandel gewoon wat rond op mooie plaatsen, schiet plaatjes, en leer zo met mijn camera werken.....
          fotografie is ook aanvaarden van beperkingen. Je hebt geen superlens of superstatief nodig om goede foto's te maken. Er is zoveel dat kan ook binnen de technische beperkingen waar je nu mee zit.

          Ik heb me ooit die 1.4 of 1.8 lens gekocht, en ja een een foto maken met groot diafragma is plezant. Maar het verveelde me ook snel. Zelfde me statief. Het heeft mogelijkheden die zonder niet kunnen maar je komt zonder ook waanzinnig ver.

          Ik weet niet hoe lang je toestel al hebt, maar als het niet langer is dan een jaar zou ik proberen met de huidige beperkingen te leven en vooral focussen op je toestel onder de knie te krijgen (en scherp foto's krijg je met zowat iedere lens/toestel combinatie in f8).

          Momenteel merk ik zelf dat ik het meeste plezier heb van een flitser omdat ik veel in huis fotografeer. Het meeste heb ik geleerd met een vaste brandspunt lens. Mijn statief (heel zelfden) en groot diafragma lenzen worden niet meer gebruikt.
          Maar uiteindelijk hangt het er wat van af wat je wil fotograferen. En alleen dat te weten komen kan een tijdje duren.

          Walter
          Canon 350D, 50mm 1.8, Sigma 15-30, 50mm 1.4, 70-200F4 en nog wel wat...

          Comment

          Working...
          X