Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe lens of tripod?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: nieuwe lens of tripod?

    Welke aankoop je eerst maakt dat moet je zelf bepalen.

    Maar ik kan al meegeven dat ik als beginnend hobbyfotograaf eerst een statief gekocht hebt. Geen al te duur, rond 60€ en ik ben er zeer tevreden van.
    Als je die online besteld best even een keuze maken van 2 à 3 modellen en die dan even in google gooien. Reviews lezen, filmjes zien.
    Zo kan je al een mooie selectie maken.

    Ik heb die van mijn bij Camerashop.be (cool blue) besteld. Goeie service en kwaliteit ook OK. Online heb je ook altijd 30 dagen om uw bestelling terug te sturen. Dus mocht je niet tevreden zijn kan je nog van die optie genieten.

    Comment


    • #17
      Re: nieuwe lens of tripod?

      Super
      Nog een vraag.
      De nadelen van goedkope statieven zijn:

      - licht
      - niet super stevig
      - bedieningselementen van plastic
      - ...?

      Maar als er een haak voorzien is om bv je rugzak aan te hangen voor extra gewicht, is dat probleem dan toch al opgelost?
      Verder moet ik dus ook kijken als de bedieningselementen van duurzaam materiaal gemaakt zijn.

      Dat het statief niet super stevig is het grootste nadeel dus, maar ik zie niet in waarom ik die stevigheid echt nodig heb...
      Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

      Comment


      • #18
        Re: nieuwe lens of tripod?

        Hoe steviger hoe stabieler natuurlijk. Onderschat de invloed van de wind niet en zeker niet bij lange sluitertijden.
        Een gewicht aan de haak helpt natuurlijk ook wel.

        Let wel op dat indien je een statief met een balhoofd koopt dit het gezamenlijke gewicht van jouw camera en zwaarste lens goed aankan. Een camera met zware tele zonder statief gondel kan een balhoofd behoorlijk onder druk zetten.
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #19
          Re: nieuwe lens of tripod?

          De nadelen van goedkope statieven zijn:.......................
          Bereft mijn Hama statief : plastiek en kortere levensduur bij intensief gebruik.
          Bij die Hama is na heel intensief gebruik een stuk plastiek gebroken.
          Intensief is ook : in de kofferbak van de auto met een valies dat er tegen duwt, overal meesleuren enz.
          Het voordeel van dat statief is dat het heel licht is en een draaghandvat heeft. Maar dat "licht" zijn maakt het ook minder stabiel.

          Uiteraard is een Sachtler System 20 S1 SL HD MCF beter.
          Maar die zijn dan ook zwaarder om overal mee te sleuren.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #20
            Re: nieuwe lens of tripod?

            How about this one?
            Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

            Comment


            • #21
              Re: nieuwe lens of tripod?

              Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
              Lijkt mij een goed statief. Niet in voorraad alleen! Zelf ben ik erg gecharmeerd van een statief met balhoofd in vergelijking met de tradtionele statiefkop. Zoveel makkelijker en sneller in te stellen maar wellicht kom je dan boven budget uit
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #22
                Re: nieuwe lens of tripod?

                Ik gebruik deze, en die voldoet prima.
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #23
                  Re: nieuwe lens of tripod?

                  Ik gebruik deze, en die voldoet prima.
                  Stevig genoeg?
                  Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

                  Comment


                  • #24
                    Re: nieuwe lens of tripod?

                    Stevig genoeg?
                    daar kan jij alleen maar antwoord opgeven!!

                    Stap 1: bedenk welke objectievven je in de toekomst ook nog wilt aanschaffen, volstaat het draagvermogen/stabiliteit van het statief dan nog
                    Stap 2: bedenk wat je wat je wilt aan min/max hoogte (max is midden console omlaag!!)
                    Stap 3: bedenk of je nu en in de toekomst uit de voeten kan met de geintregreerde kop

                    en zo moet je nog wel meer overwegingen in acht nemen....

                    Comment


                    • #25
                      Re: nieuwe lens of tripod?

                      Ik zie hier de woorden "landschap", "statief" en "lange sluitertijd" passeren......
                      Wat is het nut van 2 voor 1 als je 3 niet kan bereiken... ?
                      Misschien ook eens denken aan de aankoop van een ND filter om 3 te bereiken ?

                      Comment


                      • #26
                        Re: nieuwe lens of tripod?

                        Ik zie hier de woorden "landschap", "statief" en "lange sluitertijd" passeren......
                        Wat is het nut van 2 voor 1 als je 3 niet kan bereiken... ?
                        Dit begint ingewikkeld te raken...
                        Het is toch logisch dat ik een statief nodig heb als ik een langere sluitertijd wil gebruiken (bijvoorbeeld als ik water wil laten vloeien, of in donkere situaties)?

                        Wat de ND filter betreft. Ik heb maar een beperkt budget, en ik denk dat een statief dan een betere aankoop is.

                        Stap 1: bedenk welke objectievven je in de toekomst ook nog wilt aanschaffen, volstaat het draagvermogen/stabiliteit van het statief dan nog
                        Stap 2: bedenk wat je wat je wilt aan min/max hoogte (max is midden console omlaag!!)
                        Stap 3: bedenk of je nu en in de toekomst uit de voeten kan met de geintregreerde kop
                        Op mijn verlanglijstje staat:
                        - Statief
                        - 35mm 1.8
                        - (filters)
                        - (flits, voor creatieve fotografie)

                        Ik ben dus niet echt van plan een zware lens te kopen.
                        Wat bedoel je met :
                        max is midden console omlaag!!
                        Wat de geintegreerde kop betreft: Kan ik later nog een balhoofd aankopen voor de meeste statieven die een geintegreerde kop hebben?
                        Overigens denk ik dat het met de geintegreerde kop ook wel zal lukken hoor
                        Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

                        Comment


                        • #27
                          Re: nieuwe lens of tripod?

                          In de link die je zelf plaatste staat o.a. het volgende:

                          Aluminium 3-weg kop
                          De Manfrotto 294 Aluminium Tripod heeft een universele 3/8 inch bevestiging. Je kunt een ruime keuze aan koppen op dit statief kwijt. De Manfrotto 294 3 Kit RC2 wordt geleverd met een aluminium 3-weg kop. Met de 3 schroeven kan je de kop met grote precisie verstellen, tot de juiste compositie bereikt is. Wil je een balhoofd in combinatie met het Manfrotto 294 statief? Ga dan voor de Manfrotto 294 3 Kit RC2 ball head.
                          http://www.smuttynose.nl

                          Comment


                          • #28
                            Re: nieuwe lens of tripod?

                            max werk hoogte van de 394 PHOTO-MOVIE KIT QR: 126.0 cm (en dus niet 148 cm, want midden console omhoog betekent instabiliteit en verdoe je de functionaliteit van het statief)
                            dan kan je beter kiezen voor de de Manfrotto 294 3 Kit RC2 gaan....

                            Comment


                            • #29
                              Re: nieuwe lens of tripod?

                              Oke, bedankt!
                              Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

                              Comment


                              • #30
                                Re: nieuwe lens of tripod?

                                Ga eens naar bvb de Mediamarkt of een fotozaak waar je de aanwezige statieven kunt vastpakken en beoordelen. Op foto's van een site lijken ze allemaal goed. Naar een winkel stappen waar je ze kunt zien, voelen....testen. Bij zaken zoals bvb Mediamarkt en Vandeborre, Fnac vindt je meer statieven in die goedkopere prijsklasse dan in de gekende fotozaken.

                                Comment

                                Working...
                                X