Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe lens, maar graag nog wat tips

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: nieuwe lens, maar graag nog wat tips

    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    Ah, maar aub volledig quoten: fictief voorbeeldje (staat er toch bij he)... gewoon snel en bij benadering getypt...
    zo zou Schorpioentje zelf tot die conclusie gekomen zijn...
    Sorry, verkeerd begrepen dan. Een fictief voorbeeldje kan uiteraard wel juiste waarden gebruiken, al zijn ze dan fictief.
    Fotografie is leren kijken.
    http://johanluyckx.weebly.com

    Comment


    • #47
      Re: nieuwe lens, maar graag nog wat tips

      Oorspronkelijk geplaatst door Schorpioentje73 Bekijk bericht
      ja meestal dat je je moet verdiepen in de techniek, maar dat is het juist, ik zie door het bos de bomen niet meer.
      boekje is al theorie, en ik probeer vaak tips die ik hier vind toe te passen, maar ik krijg het maar niet goed in de praktijk
      vooral met meerdere kids of een groep scherpstellen, en als die dan nog es nie kunnen stil staan

      ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn reflex al bijna heb opgegeven om terug over te gaan op bridge
      Eerste veel gemaakte fout. Velen denken door een overstap van compact/bridge naar reflex, automatisch véél betere en scherpere foto's te zullen maken.......mispoes.
      Volgens mij is hier ook nog geen enkele 'rare' reactie geplaatst.
      Ik zou je ook aanraden, net als TomStr reeds gedaan heeft, eens een paar instellingen in te voegen in Dofmaster, dan zie je direct welke DOF je hebt.
      Je zult versteld staan als je ziet hoe klein die is op f1.8.

      Tweede veel gemaakte fout. Velen schaffen zich een lens met f1.8 aan en gaan dan praktisch alle foto's gaan maken op f1.8.....en vergeten de heel kleine DOF.

      Met alle raad hier en eventueel elders zal je er wel uitkomen. Het zal wellicht met vallen en opstaan zijn, en de één valt als eens wat meer als de ander eer hij kan lopen.
      En vooral véééél geduld hebben en oefenen......

      Groetjes
      Last edited by Guest17; 10 oktober 2013, 03:26.

      Comment


      • #48
        Re: nieuwe lens, maar graag nog wat tips

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Eerste veel gemaakte fout. Velen denken door een overstap van compact/bridge naar reflex, automatisch véél betere en scherpere foto's te zullen maken.......mispoes.

        Groetjes
        Net daarom ik terug naar Bridge zou overschakelen, ik had met mijn goedkoper toestelleke van vroeger veel mooiere foto's en ging veel sneller.
        Al die theorie ben ik al zot gelezen, en ik twijfel alsmaar meer.
        Ik neem graag eens foto's van de kids enzo, en op reis, maar als ik ieder keer lenzen moet versteken en instellingen veranderen, lukt dat niet, met kleine kids moet het soms snel gaan en je kan niet heel je uitzet gaan meezeulen.
        Is goed voor thuis als je alle tijd hebt en veel op dezelfde instellingen kan doen, maar op uitstap is het te tijdrovend lijkt me.
        We zien wel, ik oefen wel nog wat verder.
        Canon EOS 1000D , kitlens Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon EF 55-200 mm 1:4.5-5.6 II

        Comment


        • #49
          Re: nieuwe lens, maar graag nog wat tips

          Oorspronkelijk geplaatst door Schorpioentje73 Bekijk bericht
          Net daarom ik terug naar Bridge zou overschakelen, ik had met mijn goedkoper toestelleke van vroeger veel mooiere foto's en ging veel sneller.
          Al die theorie ben ik al zot gelezen, en ik twijfel alsmaar meer.
          Ik neem graag eens foto's van de kids enzo, en op reis, maar als ik ieder keer lenzen moet versteken en instellingen veranderen, lukt dat niet, met kleine kids moet het soms snel gaan en je kan niet heel je uitzet gaan meezeulen.
          Is goed voor thuis als je alle tijd hebt en veel op dezelfde instellingen kan doen, maar op uitstap is het te tijdrovend lijkt me.
          We zien wel, ik oefen wel nog wat verder.
          De reflex voor thuis en de compact/bridge voor de kinderen/reis misschien.
          Zo kan je verder op je gemak leren thuis.
          Groetjes

          Comment


          • #50
            Re: nieuwe lens, maar graag nog wat tips

            Ik ondervind dat mijn Canon 600D met zijn standaard kitlens op Automatisch Zonder Flits steeds een goed resultaat geeft bij mijn "famile en fun" foto's.

            Als de dochter van 5 met haar nichtjes aan het ravotten is, zit ik als beginner ook niet aan alle theorie te denken maar zet ik de camera automatisch zoals gezegd.

            Enkel als ik tijd heb om echt aan alles te denken werk ik in aV-setting.

            IZ.
            For Greater Good - Ambient Music for the Masses

            Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

            Comment


            • #51
              Re: nieuwe lens, maar graag nog wat tips

              Oorspronkelijk geplaatst door Izzy HaveMercy Bekijk bericht
              Ik ondervind dat mijn Canon 600D met zijn standaard kitlens op Automatisch Zonder Flits steeds een goed resultaat geeft bij mijn "famile en fun" foto's.

              Als de dochter van 5 met haar nichtjes aan het ravotten is, zit ik als beginner ook niet aan alle theorie te denken maar zet ik de camera automatisch zoals gezegd.

              Enkel als ik tijd heb om echt aan alles te denken werk ik in aV-setting.

              IZ.
              de mijne geeft helaas niet altijd goed resultaat op automatisch , tis ook "maar " de 1000D,
              zal ook wel verschil in zijn he

              @Djivan, ja dat was idd ook mijn gedacht, maar dat wordt nog even sparen
              Canon EOS 1000D , kitlens Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon EF 55-200 mm 1:4.5-5.6 II

              Comment


              • #52
                Re: nieuwe lens, maar graag nog wat tips

                Oorspronkelijk geplaatst door Schorpioentje73 Bekijk bericht
                Net daarom ik terug naar Bridge zou overschakelen, ik had met mijn goedkoper toestelleke van vroeger veel mooiere foto's en ging veel sneller.
                Al die theorie ben ik al zot gelezen, en ik twijfel alsmaar meer.
                Ik neem graag eens foto's van de kids enzo, en op reis, maar als ik ieder keer lenzen moet versteken en instellingen veranderen, lukt dat niet, met kleine kids moet het soms snel gaan en je kan niet heel je uitzet gaan meezeulen.
                Is goed voor thuis als je alle tijd hebt en veel op dezelfde instellingen kan doen, maar op uitstap is het te tijdrovend lijkt me.
                We zien wel, ik oefen wel nog wat verder.

                Niet opgeven hé.
                In het begin moet je even doorbijten en het inzicht in de basis verkrijgen. En als je er de tijd niet voor hebt op een uitstapje dan zet je het gewoon op het groen automaatje, maar je zal zien als je een stukje theorie leest en het direct gaat toepassen zodat het geen theorie blijft maar automatisme worden en dan gaat het al even snel als een compact met een betere beeldkwaliteit.

                Comment


                • #53
                  Re: nieuwe lens, maar graag nog wat tips

                  Oorspronkelijk geplaatst door Schorpioentje73 Bekijk bericht
                  Net daarom ik terug naar Bridge zou overschakelen, ik had met mijn goedkoper toestelleke van vroeger veel mooiere foto's en ging veel sneller.
                  Al die theorie ben ik al zot gelezen, en ik twijfel alsmaar meer.
                  Ik neem graag eens foto's van de kids enzo, en op reis, maar als ik ieder keer lenzen moet versteken en instellingen veranderen, lukt dat niet, met kleine kids moet het soms snel gaan en je kan niet heel je uitzet gaan meezeulen.
                  Is goed voor thuis als je alle tijd hebt en veel op dezelfde instellingen kan doen, maar op uitstap is het te tijdrovend lijkt me.
                  We zien wel, ik oefen wel nog wat verder.
                  Zelf heb ik ook een tijdje geleden op het punt gestaan mijn Dslr weg te doen en alleen de bridge te gebruiken.
                  Gelukkig heb ik nog even gewacht en terwijl een tijdje alleen met de bridge foto's genomen.
                  Snel kwam ik tot de conclusie dat de Dslr (was ook al een oud beestje hoor) véél beter was bij weinig licht (zeker met een lichtsterke lens).
                  Nu neem ik soms ook nog mijn bridge mee maar alleen als ik niet teveel gewicht wil meesleuren (bvb. pretpark) en als het mooi weer is.
                  Met mijn Dslr vraag ik me van thuis al af (voor de uitstap) welke lens ik nodig zal hebben en meestal neem ik dan een kleine tas mee met alleen het toestel en de gekozen lens.
                  Zo moet en kan ik niet wisselen. Al is dit natuurlijk wel het voordeel van een Dslr.
                  En ja, als ik op stap ga is dat ook altijd met het gezin (vrouw, kind, hond) dus veel tijd om met mijn camera te prutsen heb ik ook niet!
                  Als het echt snel moet gaan dan neem ik ook gewoon eens de automatische (groene) stand of P stand en daar komen ook best mooie foto's uit. Bij meer tijd gebruik ik meestal de A (diafragma) stand.
                  Veel succes en doe het rustig aan.
                  Canon

                  Comment

                  Working...
                  X