Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
het probleem is, der zijn niet direct cursussen hier in de buurt
en uit de handleiding alleen, raak ik doorgedraaid
daarom zoek ik veel uit hier op het forum, maar is niet evident
je krijgt hier namelijk nogal vaak rare reacties, dat je als leek bijna niks meer durft te vragen
(in verleden al mogen ondervinden)
dus vroeg ik me af, waar moet je als beginner dan heen ?
ja meestal dat je je moet verdiepen in de techniek, maar dat is het juist, ik zie door het bos de bomen niet meer.
boekje is al theorie, en ik probeer vaak tips die ik hier vind toe te passen, maar ik krijg het maar niet goed in de praktijk
vooral met meerdere kids of een groep scherpstellen, en als die dan nog es nie kunnen stil staan
ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn reflex al bijna heb opgegeven om terug over te gaan op bridge
Canon EOS 1000D , kitlens Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon EF 55-200 mm 1:4.5-5.6 II
Ivm met de boom-foto : die is niet scherp, niet omwille van het gebruikte diafragma, maar omdat je sluitertijd gewoon te lang was uit de hand ! Er is niks scherp op deze foto.
ik dacht dat in AV die sluitertijd automatisch ging, want ik vind niet waar ik die kan aanpassen
en ja, ik had mijn statief niet bij
ik vraag me dan ook af, als je op reis bent, of een uitstap maakt met de kids, kan je toch niet overal het statief meesleuren ?
zou toch moeten kunnen om ergens snel een foto uit de hand te maken
Canon EOS 1000D , kitlens Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon EF 55-200 mm 1:4.5-5.6 II
Oorspronkelijk geplaatst door Schorpioentje73Bekijk bericht
ja meestal dat je je moet verdiepen in de techniek, maar dat is het juist, ik zie door het bos de bomen niet meer.
boekje is al theorie, en ik probeer vaak tips die ik hier vind toe te passen, maar ik krijg het maar niet goed in de praktijk
vooral met meerdere kids of een groep scherpstellen, en als die dan nog es nie kunnen stil staan
ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn reflex al bijna heb opgegeven om terug over te gaan op bridge
Misschien ben je niet de persoon om zelfstudie via boek te doen?
Misschien is een korte intro-avond cursus een beter idee?
Ik kon mij met een boek ook niet redden... enkele avonden avondschool heeft "wonderen" verricht...
Hierboven zeg je ergens: hoe kan ik sluitertijd instellen als ik op diafragma voorkeur sta?
Dat verklapt dat je niet 100% mee bent met wat je juist aan het doen bent.
Via diafragma voorkeur kan je niet letterlijk de sluitertijd aanpassen,
maar wel beïnvloeden (door diafragma te vergroten/verkleinen, of iso omhoog/omlaag, ...)
Door dan de ontspanner half inte duwen, ga je zien welke waarden je camera berkent voor je sluitertijd...
Zeker niet opgeven, tgaat je veel plezier geven hoor
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
Comment