Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Beginner

    goeie tip , in het vervolg wat meer opzoek werk doen over het materiaal dat je wil kopen en advies opvolgen dat je krijgt van mensen met ervaring. body is goed voor wat je wil doen, lens niet echt. 95mb's is een hele snelle kaart en niet meteen nodig voor een d7000. 45 of 60 mb was al meer als voldoende geweest.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #32
      Re: Beginner

      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      Mooie bestelling.
      Wel grappig dat je geen 2000euro wilt uitgeven,
      maar wel direct naar de 1400euro gaat (je hebt nog geen fototas nodig? )


      Alleszins,
      het materiaal zal best snor zitten.
      Vergis je niet, dit geeft geen garantie op prachtige foto's...

      veel oefenen... en veel inlezen...
      probeer ook zoveel mogelijk de automatische standen te "negeren".

      dwing je zelf om je camera en de techniek errond goed te leren kennen.

      En vooral: veel succes
      Ja dat van dat oefenen enz dat weet ik
      zullen wel 99% van de fotos moeten weggooien. maar aldoende leert men zeker?
      Ik heb er 1241.90€ voor betaal op Cameranu.nl
      Canon EOS 70D | Canon EF 50mm f/1.8 STM | Canon EF 70-200mm f/2.8L USM | Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM | Manfrotto 055XDB

      Comment


      • #33
        Re: Beginner

        ik vrees ook wat voor de lens... je gaat waarsch graag willen inzoomen en dan word die 6.3 wat nipt... maar ja, dat zijn nu vijgen na pasen...
        voor buiten tot daaraan toe... maar binnen sporten...
        bokeh lijkt idd nog goed mee te vallen, probeer (zelfs op 250mm) zo kort mogelijk op te zitten, dan valt je DOF echt nog wel goed mee van hoe verder af je inzoomt, hoe groter je scherp deel van de foto wordt.
        De gustibus et coloribus non est disputandum
        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

        Comment


        • #34
          Re: Beginner

          Oorspronkelijk geplaatst door hotmijl Bekijk bericht
          Schitterend bokeh deze lens, van in het centrum tot in de hoeken !
          Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
          bokeh lijkt idd nog goed mee te vallen
          Euh, dat was wel sarcastisch bedoeld, maar bon.
          Met die lens wordt heel de foto één grote bokeh als men boven de 120mm gaat.
          Maar ja, zoals eerder aangehaald: wat baten kaars en ...

          mvg
          I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it (Evelyn Beatrice Hall)

          Comment


          • #35
            Re: Beginner

            bokeh lijkt idd nog goed mee te vallen, probeer (zelfs op 250mm) zo kort mogelijk op te zitten, dan valt je DOF echt nog wel goed mee van hoe verder af je inzoomt, hoe groter je scherp deel van de foto wordt.
            Wat bedoel je nu eigenlijk met zo'n zin?
            D800 en een goed glasservies

            Comment


            • #36
              Re: Beginner

              bokeh: kwaliteit van de onscherpte, heeft dus niks te zeggen over de scherptediepte...
              voorbeeld van de scherptediepte van deze lens op dit toestel (D7000)
              zoom 120 f4.5 object op 10m scherpte 9.4-10.7
              zoom 120 f6.3 object op 10m scherpte 9.2-11
              zoom 200 f4.5 object op 10m scherpte 9.8-10.2
              zoom 200 f6.3 object op 10m scherpte 9.7-10.3
              zoom 120 f4.5 object op 30m scherpte 25-36
              zoom 120 f6.3 object op 30m scherpte 23-40
              zoom 200 f4.5 object op 30m scherpte 28-32
              zoom 200 f6.3 object op 30m scherpte 27-33
              zoom 120 f4.5 object op 50m scherpte 38-72
              zoom 120 f6.3 object op 50m scherpte 34-90
              zoom 200 f4.5 object op 50m scherpte 45-56
              zoom 200 f6.3 object op 50m scherpte 43-60

              dus: bestudeer dit even, zie hoever je van de wielrenners afstaat en doe je best!! ingezoomd (200mm 30 meter afstand tot de renner en een f4.5) 4 meter scherp beeld. Lijkt met zeer doenbaar!!! als je geluk hebt liggen de toeschouwers net niet meer in het scherp beeld!!
              Of je lens dan in "donkere" omstandigheden nog lichtsterk genoeg is om een renner te bevriezen is een andere vraag..

              Tom
              De gustibus et coloribus non est disputandum
              Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

              Comment


              • #37
                Re: Beginner

                Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                Wat bedoel je nu eigenlijk met zo'n zin?
                hoe korter bij je kan staan en dus hoe minder je moet inzoomen hoe kleiner je scherptediepte.
                Wil je hetzelfde beeld van verder af maken (dus je moet dan mee inzoomen) dan heb je plots meer meters scherptediepte.
                en die paar meter scherpte maakt dat je renner "los" komt van de achtergrond of juist niet!!

                Tom
                De gustibus et coloribus non est disputandum
                Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                Comment


                • #38
                  Re: Beginner

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kampers Bekijk bericht
                  Ik heb net mijn bestelling gedaan!!!


                  mooie aanwinst, hier ga je best veel plezier me hebben.

                  Persoonlijk denk ik dat je te kort doet met deze lens voor het doel wat je voor ogen heb.
                  Ik weet niet of je er ook aan gedacht heb om ook binnen te fotograferen, wat ook een mogelijkheid is met sportfotografie (fietsen)
                  Maar ga eerst lekker met deze lens aan de slag en kijk of het voor jou de kwaliteit geeft die jij verwacht.


                  Mijn advies naar jou zou zijn
                  1. Verdiep je in de camere, weet de mogelijkheden van het toestel. Tijdens een actie momenten moet je snel reageren.
                  2. mocht je nog eens binnen willen fotograferen zou ik de 70-200 F2.8 van sigma nemen of iets duurder van nikon.
                  3. Voor buiten zou ik de 70-200 F2.8 van sigma nemen of iets duurder van nikon

                  gr kai
                  Nikon D90/Nikkor 18-105mm/sigma 180 mm macro/manfrotto 055 xpro met 496rc2/SB900

                  Comment


                  • #39
                    Re: Beginner

                    succes met je aankoop.
                    nuj begint het pas, veel fotograferen, en lezen,proberen, vallen en terug opstaan, verder doen, ...

                    enjoy

                    't begint klein maar let op.

                    zet maar een spaarpot gereed
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #40
                      Re: Beginner

                      Succes, alleen jammer dat je de raad die je hier kreeg wat betreft objectieven zomaar naast je neerlegt en een objectief koopt waarvan iedereen zegt dat je ze nièt moet kopen...
                      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                      Comment


                      • #41
                        Re: Beginner

                        Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                        Succes, alleen jammer dat je de raad die je hier kreeg wat betreft objectieven zomaar naast je neerlegt en een objectief koopt waarvan iedereen zegt dat je ze nièt moet kopen...
                        Wat baten kaars en bril als de moeder van de porseleinkast de put gedempt heeft ? ...
                        I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it (Evelyn Beatrice Hall)

                        Comment


                        • #42
                          Re: Beginner

                          Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                          hoe korter bij je kan staan en dus hoe minder je moet inzoomen hoe kleiner je scherptediepte.
                          Wil je hetzelfde beeld van verder af maken (dus je moet dan mee inzoomen) dan heb je plots meer meters scherptediepte.
                          en die paar meter scherpte maakt dat je renner "los" komt van de achtergrond of juist niet!!

                          Tom
                          Theorie gaat niet zo simpel op, alles hangt af van de afbeeldingsmaatstaf en of die gelijk moet zijn met de verschillende brandpunten enz.
                          Als het onderwerp beeldvullend is op een bepaalde afstand met bijv.70mm en je gaat datzelfde voorwerp van verder weer beeldvullend trekken maar dan (uiteraard) verder ingezoomd tot bijv. 200mm
                          ,dan is je dof een stuk kleiner. (Met het zelfde f-getal)
                          En het is net een kleinere dof dat we willen om iets te isoleren van de achtergrond

                          Ik denk ook dat je tabel voor déze lens niet helemaal bruikbaar is, in theorie is hij juist maar T.S gaat hem maar half kunnen gebruiken
                          D800 en een goed glasservies

                          Comment


                          • #43
                            Re: Beginner

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                            Theorie gaat niet zo simpel op, alles hangt af van de afbeeldingsmaatstaf en of die gelijk moet zijn met de verschillende brandpunten enz.
                            Als het onderwerp beeldvullend is op een bepaalde afstand met bijv.70mm en je gaat datzelfde voorwerp van verder weer beeldvullend trekken maar dan (uiteraard) verder ingezoomd tot bijv. 200mm
                            ,dan is je dof een stuk kleiner. (Met het zelfde f-getal)
                            En het is net een kleinere dof dat we willen om iets te isoleren van de achtergrond

                            Ik denk ook dat je tabel voor déze lens niet helemaal bruikbaar is, in theorie is hij juist maar T.S gaat hem maar half kunnen gebruiken
                            de afbeeldingsmaatstaf bedoelde ik met "hetzelfde" beeld

                            Tja, in praktijk gaat hij ook op hoor... Maar de TS heeft idd nog wel wat praktijk ervaring op te doen!! ;-) (en theorie ervaring ook vrees ik...)
                            De gustibus et coloribus non est disputandum
                            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                            Comment


                            • #44
                              Re: Beginner

                              Ik vrees dat TS niet al te veel opzoekingswerk heeft verricht omtrent sportfotografie vooraleer hij heeft besteld
                              Zoveel geld ineens uitgeven zonder echt te weten wat het beste/betere is en wat je beter vermijdt...

                              Moest wel lachen met de reactie van Hotmijl: Bokeh van center tot de hoeken
                              Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                              https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                              Comment


                              • #45
                                Re: Beginner

                                Oorspronkelijk geplaatst door Nixonn Bekijk bericht
                                Moest wel lachen met de reactie van Hotmijl: Bokeh van center tot de hoeken
                                Wat is daar om te lachen mee?
                                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                                Comment

                                Working...
                                X