Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Beginner

    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Wat is daar om te lachen mee?
    Ik zie veel nonagoons ... dat zal wel niet met zo 'n 18-250mm gemaakt zijn
    I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it (Evelyn Beatrice Hall)

    Comment


    • #47
      Re: Beginner

      tja, ik vraag het mij altijd af, als ik een situatie heb (maakt niet uit dewelke, sport, stilleven, landschap) en ik zou het fotograferen met een fototoestel of 3 en een lens of 3 (en dus veel combinaties hebben) wie zou eruit halen welke foto's met "de slechte lens" en het "slechte toestel" gemaakt zijn...
      Ik denk dat je eerder zou zien welke foto's gemaakt zijn door "het slechte manneke achter de camera" of "het goeie manneke achter de camera"
      Het is pas als je tegen de beperking van je materiaal oploopt dat het tijd word voor iets nieuw.
      Maar ja, wat is mijn gedacht waard??

      Tom
      De gustibus et coloribus non est disputandum
      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

      Comment


      • #48
        Re: Beginner

        Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
        tja, ik vraag het mij altijd af, als ik een situatie heb (maakt niet uit dewelke, sport, stilleven, landschap) en ik zou het fotograferen met een fototoestel of 3 en een lens of 3 (en dus veel combinaties hebben) wie zou eruit halen welke foto's met "de slechte lens" en het "slechte toestel" gemaakt zijn...
        ...
        Theoretische kennis kan al heel veel helpen om iets te beoordelen, net zoals een
        sommelier al veel dingen kan vertellen over wijn nog voor hij ervan geproefd heeft.

        Zo denkt u waarschijnlijk dat mijn opmerking
        Oorspronkelijk geplaatst door hotmijl Bekijk bericht
        Ik zie veel nonagoons ... dat zal wel niet met zo 'n 18-250mm gemaakt zijn
        een gokje is.
        Dat is het niet: hjanssen heeft hier een "tamelijk ferm bokaalke" op zijn nikon gezet om die oranje bokeh-bolletjes te maken.
        Want die bolletje hebben de vorm van de diafragma opening: een negenhoek (nonagoon),
        dat duidt op een lens met een diafragma dat bestaat uit negen bladen.
        Goedkope lenzen hebben dat niet (de Sigma 18-250 heeft er maar zeven).

        Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
        Maar ja, wat is mijn gedacht waard??
        Exact hetzelfde als mijn gedacht: just a few bits on the internet ...
        I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it (Evelyn Beatrice Hall)

        Comment


        • #49
          Re: Beginner

          Oorspronkelijk geplaatst door hotmijl Bekijk bericht
          Zo denkt u waarschijnlijk dat mijn opmerking

          een gokje is.
          Dat is het niet: hjanssen heeft hier een "tamelijk ferm bokaalke" op zijn nikon gezet om die oranje bokeh-bolletjes te maken.
          Neen, dat denk ik helemaal niet, zo "omhooggevallen" ben ik zeker niet!! Trouwens, zo'n discussies als deze vind ik interessanter dan een eventuele uitkomst.

          Maar toch, ik blijf erbij dat je zelfs een sommelier kan verrassen wat je met een "klassiek" druifje dan doen
          De gustibus et coloribus non est disputandum
          Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

          Comment

          Working...
          X