Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help schoolfoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: help schoolfoto's

    Oorspronkelijk geplaatst door Schorpioentje73 Bekijk bericht
    sorry stond in eerste bericht, is een Canon EOS 1000D

    heb de gewone kitlens 18-55 en dan nog een 55-200
    tja zo uitgebreid is het nog niet he
    Die 18-55 is scherp genoeg vanaf f/8 (misschien is dit afhankelijk van de versie?)
    Maar zeg eens wat je sluitertijd, diafragma en ISO was van je foto die je niet scherp vond, of plaats eens een foto met EXIF gegevens in.
    Fotografie is leren kijken.
    http://johanluyckx.weebly.com

    Comment


    • #17
      Re: help schoolfoto's

      Tot vrijdag...
      Ik hoop er hier nog veel tips passeren, ikzelf ben nog niet ervaren genoeg om leerkracht te spelen.
      Hihi, wens je wel heel erg veel succes en blijf dit topic wel volgen.
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

      Comment


      • #18
        Re: help schoolfoto's

        Oorspronkelijk geplaatst door Schorpioentje73 Bekijk bericht
        En ja, helaas heb ik ook geen 5 minuten per foto want 12 per klas is veel en het moet wat voorruit gaan
        Gewoon er wel veel tijd voornemen, niet om te experimenteren, maar om ze goed neer te zetten en meerdere opnames per onderwerp te maken, waardoor je bv de beste foto, maar één met dichte ogen, een nieuw hoofd kan geven.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #19
          Re: help schoolfoto's



          Moderator Note: Je foto is te groot, en dus achter een linkje geplaatst. Wil je hier zichtbare foto's plaatsen, dan moeten zij beantwoorden aan de BD-normen, nl. langste zijde maximum 900px.


          Last edited by LesC; 6 november 2012, 07:29.
          Canon EOS 1000D , kitlens Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon EF 55-200 mm 1:4.5-5.6 II

          Comment


          • #20
            Re: help schoolfoto's

            De scherpte ligt hier blijkbaar meer op de bruine beer. Heb je de camera zelf het scherpstelpunt laten bepalen?
            Het beste is om het middelste punt te selecteren en dan op de hoofdjes scherp te stellen en te herkadreren met de ontspanknop half ingedrukt. Om wat meer scherptediepte te krijgen kan je je diafragma op f/8 zetten, dan wordt je sluitertijd 1/50. Hierdoor ga je nog een ietsje meer schepte krijgen. Voor de rest zou ik de instellingen laten zoals ze bij deze foto genomen zijn.
            Fotografie is leren kijken.
            http://johanluyckx.weebly.com

            Comment


            • #21
              Re: help schoolfoto's

              deze is op "automatisch" genomen, maar idd tis eerder de beer die scherp is
              ja morgen proberen er nog meer op te letten om de hoofdjes meer scherp te stellen,
              probleem is als ik dan het voorbeeld op mijn display bekijk ziet het er goed uit,
              maar dat is klein natuurlijk, eens op mijn pc scherm ziet het er een pak minder goed uit
              Canon EOS 1000D , kitlens Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon EF 55-200 mm 1:4.5-5.6 II

              Comment


              • #22
                Re: help schoolfoto's

                Schoenmaker, blijf bij je leest.
                Je hebt het materiaal niet,
                Je hebt de kennis van zaken niet
                Je hebt de ervaring niet

                Comment


                • #23
                  Re: help schoolfoto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door Schorpioentje73 Bekijk bericht
                  Ten vierde ben ik thuisblijfmama en heb dus wel de tijd om dat te doen.
                  N
                  Hopelijk heb je geen vervangingsinkomen.

                  Want wat je doet is niet correct.

                  Hoe waren de spreekwoorden:
                  Schoenmaker blijf....
                  Leer eerst stappen alvorens ...


                  Sorry dat dit hard klinkt, maar in deze economisch moeilijke tijden ga jij zo maar wat zwart werken, en de markt voor profs nog moeilijker maken.

                  voor de rest no hard feelings. oefen gerust nog wat , maar blijf van de commerciële markt weg.


                  grt, stefan

                  Comment


                  • #24
                    Re: help schoolfoto's

                    Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
                    Sorry dat dit hard klinkt, maar in deze economisch moeilijke tijden ga jij zo maar wat zwart werken, en de markt voor profs nog moeilijker maken.
                    Zwart werken is iets waar een vergoeding tegenover staat, maar daar heb ik nog niks van gelezen.
                    En door de economisch moeilijke tijden worden allerlei organisatisch waarschijnlijk gedongen om om te zien naar vrijwillegers werk.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #25
                      Re: help schoolfoto's

                      Oorspronkelijk geplaatst door Schorpioentje73 Bekijk bericht
                      deze is op "automatisch" genomen, maar idd tis eerder de beer die scherp is
                      ja morgen proberen er nog meer op te letten om de hoofdjes meer scherp te stellen,
                      probleem is als ik dan het voorbeeld op mijn display bekijk ziet het er goed uit,
                      maar dat is klein natuurlijk, eens op mijn pc scherm ziet het er een pak minder goed uit
                      Inderdaad, het is soms moeilijk beoordelen op het kleine schermpje van je camera.
                      Maar je scherpstelpunt selecteren zal al veel verhelpen.
                      Fotografie is leren kijken.
                      http://johanluyckx.weebly.com

                      Comment


                      • #26
                        Re: help schoolfoto's

                        fotograferen voor een organisatie is een commerciële aangelegenheid!
                        Normaal wordt hiervoor betaald.
                        Of laten we het CRU stellen, fotograferen voor derden is een commerciële aangelegenheid.
                        Vrijwillig of niet ! En vrijwilligerswerk is ook onderhevig aan heel wat reglementen, school-fotografie valt hier jammer genoeg niet onder.
                        ook al zit je in de ouderraad
                        Last edited by beeldmaker; 5 november 2012, 23:50.

                        Comment


                        • #27
                          Re: help schoolfoto's

                          zoals ik al zei vroeg ik geen kritiek maar raad, dank u wel !
                          maar ja, tis met een reden dat ik hier maar weinig post, net om zo mensen zoals u
                          tis hier op veel topics zo dat mensen worden afgemaakt, dat is niet de bedoeling van een forum dacht ik,
                          maar ik lees hier niet anders op heel dat forum, jammer voor de mensen die het wel goed menen
                          Canon EOS 1000D , kitlens Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon EF 55-200 mm 1:4.5-5.6 II

                          Comment


                          • #28
                            Re: help schoolfoto's

                            idd heel juist, zwart werk daar wordt je voor betaald, ik niet, dus is dat geen zwart werk
                            trouwens, al de mensen van de ouderraad die helpen bestellen op schoolfeesten en dergelijke, die doen dan ook "onbetaald" zwartwerk , maar we wijken af
                            zoals ik zei is die kalender bedoeld als OPBRENGST voor school, met zo weinig mogelijk kosten
                            want toen ik opteerde voor kleurfoto's te laten afdrukken, kon het al niet, het zou zwart wit worden

                            toch bedankt aan de mensen die oprecht wilden helpen,
                            de tips zijn nuttig, heel erg bedankt
                            Canon EOS 1000D , kitlens Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon EF 55-200 mm 1:4.5-5.6 II

                            Comment


                            • #29
                              Re: help schoolfoto's

                              met alle respect,

                              moeten de ouders daarvoor betalen??

                              je gegeven voorbeeld is voor mij zeker geen foto die ik zou kopen.
                              ok ik sta mss verder dan jou, heb beter materiaal, maar toch (dat doet er niet veel toe, met jou set kan je ook beter).

                              als ouder verwacht je een goede mooie foto van uw oogappel. nie meer nie minder.
                              zeker als je betaald

                              bij de geboorte van ons 2 de dochter ook fotografe geweest in ziekenhuis, een of andere bureau die dat doe.
                              geen enkele gekocht. reden: kleuren nie juist, onscherp, ... echt een ramp.
                              dame die kwam verkopen keek effe raar toen ik mijn betoog deed tot ik zelf een eigen foto net uit de printer van mij dezelfde dag voor haar neus neerlegde.
                              stilte was veelzeggend.

                              kortom, als je het niet 100% zeker aankan om iedere foto gelijk kan afleveren van scherpte, kleur en belichting pas dan.
                              in post oplossen is geen oplossing en levert niet altijd 100% dezelfde kwaliteit als goed krijgen in de camera
                              Last edited by david_ve; 6 november 2012, 11:18.
                              nikon stuff

                              Comment


                              • #30
                                Re: help schoolfoto's

                                Goed bezig hier.
                                Als iemand iets vraagt, meteen met str*nt beginnen smijten.

                                Volgende week grootoudersfeest voor één van ons kleinkinderen, en ja die komen op facebook,
                                en wie er wil kan hier gratis en voor niets de grote bestanden krijgen, ook verboden zeker.

                                Kunnen vragen hier eigenlijk nog op een deftige manier beantwoord worden?

                                Wees gerust, ik heb zelf jaren voor Unitas schoolfotografie gewerkt, en die mannen zullen er
                                heus geen boterham minder voor eten, toen de wet een paar jaar geleden is aangepast,
                                hebben grote scholen het kind gewoon een andere naam gegeven, de foto's zijn nog steeds vrij te koop,
                                voor ouders en leerlingen, maar worden door de scholen tegenwoordig als toevoeging aan het dossier van de leerling
                                gebruikt, ik zou niet weten waarom mevrouw hier haar gratis diensten niet mag aanbieden, temeer daar het gaat
                                om het uitoefenen van een hobby, hier op onze gemeente zijn mensen die vrijwillig kinderen veilig de straat helpen oversteken,
                                mischien kan je hier ook een bedenkelijk wetsvoorstel naar voor sleuren, en de verantwoordelijkheid is daarbij ook groot.

                                Ik vraag mij eigenlijk af of het nog tegenwoordig wel zin heeft om mijn betalend lidmaatschap op BD te hernieuwen,
                                aan de mod. om ook hier eens grote kuis te houden in die bende ......

                                Comment

                                Working...
                                X