Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rasterbator: foto's printen in poster-formaat!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rasterbator: foto's printen in poster-formaat!

(Kan best wezen dat het al een keer genoemd is hoor, maar voor de zekerheid)

Een hele mooi site gevonden om foto's af te drukken op Reuze-formaat!!!

Heel makkelijk de tutorial volgen en je hebt binnen de kortste keren je kale muur van 5x5 omgetoverd met een 1 van je foto's !

ff een voorbeeld:

Wall art generator. Enlarges images to multiple pages, which you can then print and combine into huge posters.

Groeten,

Bedankt voor deze kei toffe link!!!!!!!!!!!!!

kben al eentje van 5*3 aan het printen
    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Originally posted by Wunjo
      Bedankt voor deze kei toffe link!!!!!!!!!!!!!

kben al eentje van 5*3 aan het printen
      Goed bezig !!!

Comment

nog even bijsnijden en dan ooit eens aan mijn muur hangen

nogmaals bedankt!!!!
        Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

nog even bijsnijden en dan ooit eens aan mijn muur hangen

nogmaals bedankt!!!!
          WOW!!! geweldig !!! Je hebt er inderdaad direct werk van gemaakt !!! Het werkt goed he? Maar in kleur is niet mogelijk toch???

Geen dank, we share because we care !!!

Comment

Toffff, ga ik ook eens proberen
            Meer foto's op Mukblog

Comment

weet iemand misschien hoe je dit kan doen via Photoshop ?

Heeft misschien iemand die plugin ?
              Canon 300D | Canon EF-S 18-55 | SIGMA 28-300 f3.5-6.3 | Speedlight 420EX
              Canon IXUS 800IS
              Lidnummer: BD0152BE |
              http://tomvandenberk.be

Comment

Originally posted by sjarel

weet iemand misschien hoe je dit kan doen via Photoshop ?

Heeft misschien iemand die plugin ?
                Volgens mij kan je dit niet in PS, zend gewoon je foto door en ze doen het dadelijk voor jou

Comment

Waarom zou je dat niet in PhotoShop kunnen doen?

Je vergroot een foto tot het formaat dat je wil hebben. Zet 'm al dan niet om in grijswaarden. Met "Filter>Pixelate>Color Halftone..." zet je 'm in het juiste raster. Als je 'm in grijswaarden hebt staan, krijg je het rasterbator-resultaat (hoek op 90 graden en puntgrootte voldoende groot zetten). Maar je kan 'm dus net zo goed in kleuren laten en dan krijg je 'n resultaat zoals de 20m2 affiches als je ze van dichtbij bekijkt (met grote punten cyaan, magenta, geel, en zwart).

Vervolgens "Tiled" afprinten.

Zo heb ik dat vroeger ook wel een aantal keren gedaan (daar heb je niet zo 'n recente Photoshop voor nodig).
                  Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Originally posted by vicberger
                    Waarom zou je dat niet in PhotoShop kunnen doen?

Je vergroot een foto tot het formaat dat je wil hebben. Zet 'm al dan niet om in grijswaarden. Met "Filter>Pixelate>Color Halftone..." zet je 'm in het juiste raster. Als je 'm in grijswaarden hebt staan, krijg je het rasterbator-resultaat (hoek op 90 graden en puntgrootte voldoende groot zetten). Maar je kan 'm dus net zo goed in kleuren laten en dan krijg je 'n resultaat zoals de 20m2 affiches als je ze van dichtbij bekijkt (met grote punten cyaan, magenta, geel, en zwart).

Vervolgens "Tiled" afprinten.

Zo heb ik dat vroeger ook wel een aantal keren gedaan (daar heb je niet zo 'n recente Photoshop voor nodig).
                    Werkt perfect ! Thanks mate.

De bedoeling hierachter was om dat resultaat dan op te breken in vierkantjes en die dan te laten afdrukken op fotopapier.
                    Canon 300D | Canon EF-S 18-55 | SIGMA 28-300 f3.5-6.3 | Speedlight 420EX
                    Canon IXUS 800IS
                    Lidnummer: BD0152BE |
                    http://tomvandenberk.be

Comment

Misschien een domme vraag, maar hoe kan ik tiled afdrukken in photoshop?
                      Nikon CP 5700
                      Sony Cybershot P71

Comment

Misschien een domme vraag, maar hoe kan ik tiled afdrukken in photoshop?
                        Daar vraag je zo iets ... bij mijn weten lukt dat niet "gewoon" vanuit photoshop. Ofwel maak je zelf met hulplijnen een verdeling van afzonderlijk af te drukken vellen die je telkens even bijsnijdt voor je print (zo deed ik het, weliswaar niet zo elegant).

Of je importeert je afbeelding in Illustrator of een ander programma dat hiermee overweg kan. (In illustrator lukt het dan weer wel zonder probleem.)
                        Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

heb er ook eentje afgedrukt op 60 A4's

Comment

Originally posted by Morreke
                            heb er ook eentje afgedrukt op 60 A4's

Niet mis!!! Zal jij nog bijsnijden? Of laten met de randen aan ieder blad?

Comment

ik denk dat ik wat witte openingen ga laten ! ben er nog niet uit

Comment

Working...
                              X