Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste trouwshoot tips

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eerste trouwshoot tips

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy_VDS Bekijk bericht
    Wie je dit heeft wijsgemaakt verklaar ik stiepel zot. In een kerk kan je bijna niet anders dan flitsen, of je zou enkel maar met primes van 1,4 tot max 1,8 werken, ieder ander fotograaf zal sowieso moeten flitsen. En storend werken voor wie ??
    wie de bal kaatst...
    ik heb nog geen kerk gevonden waar ik moét flitsen wegens lichtomstandigheden... en ik durf dan nog bij f4.5 foto's maken!
    Flitsen doe ik bij lelijk licht, niet persé bij weinig licht.

G
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

onzinnige discussie.
      Hangt van het soort foto's af die je neemt .
      ik doe vaak met jij zonder,maakt niet uit, klant tevreden wij tevreden.
      Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
        wie de bal kaatst...
        ik heb nog geen kerk gevonden waar ik moét flitsen wegens lichtomstandigheden... en ik durf dan nog bij f4.5 foto's maken!
        Flitsen doe ik bij lelijk licht, niet persé bij weinig licht.

G
        Ga eens naar de kerk in Lubbeek dorp ...
        En niet iedereen heeft een toestel waar bij iso 2000 foto's zonder al te veel ruis uit komen.

Comment

Flitsen hoort er nu eenmaal bij, lichtsterke lenzen of niet al is het maar om één of ander oogschaduw te doen verdwijnen, volgens mij is het veel belangrijker om te fotograferen in RAW, kan dan nog veel gecorrigeerd worden en de witbalans kan je nog volledig zelf aanpassen, belangrijk puntje!!
          Discussie zal er altijd zijn maar zoals al gezegd zijnde, klant tevreden iedereen tevreden
          Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Misschien handig om een monopod of statief meenemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
              Misschien handig om een monopod of statief meenemen.
              Da's handig om stillevens te fotograferen maar geen kerk met wriemelende mensen waar je toch niet onder een bepaalde sluiterijd kan.
              Wat mij betreft is dit dus niet nodig, en vooral onhandig om even ergens tussendoor te moeten. Je gaat veel momenten missen ook al heb je een snel wissel systeem.
              Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
                Da's handig om stillevens te fotograferen maar geen kerk met wriemelende mensen waar je toch niet onder een bepaalde sluiterijd kan.
                Wat mij betreft is dit dus niet nodig, en vooral onhandig om even ergens tussendoor te moeten. Je gaat veel momenten missen ook al heb je een snel wissel systeem.

Er staat toch misschien het os toch niet verplicht
                Vriendelijk groet ,
                Jessey

Comment

Trouwshoot is niet gemakkelijk, vooral dat je niet meerdere kansen krijgt.
                  Probeer voordien eens mee te lopen met een trouwfotograaf. Kun je veel van leren.

Voor de rest: zorg inderdaad voor goede batterijen. Probeer misschien via via aan iets betere objectieven te geraken (lenen, huren of kopen).
                  Maar zelfs indien dat niet lukt: geniet van je 'opdracht'. Probeer een paar instellingen uit.

Maak vooraf een aantal aantekeningen van de zaken die je zeker niet mag vergeten (ruiker, trouwjurk, ringen, gemeentehuis of kerk, handtekening trouwboek enz.): in het vuur van de strijd zou je wel iets over het hoofd kunnen zien

Probeer iemand mee te krijgen die je de mensen van de familie kan aanduiden die erbij horen zodat je niet de opmerking krijgt van: 'nonkel Miel staat op geen enkele foto'.

Probeer op voorhand het tijdsschema te weten te komen. Ga de plaatsen van het gebeuren (huis, gemeentehuis, kerk, locatie en feest) eens bekijken om een idee te hebben waar je als fotograaf moet gaan staan.

Ik wens je een mooie, regenloze dag met een heel zacht zonnetje (om geen te grote schaduwen en dichtgeknepen ogen te hebben).
                  Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
                    mee eens....
                    www.indetailfotografie.nl

Comment

Ten eerste : je mag gerust flitsen in een kerk. De pastoor zal je echt niet buitengooien hoor
                      Zelf flits ik nooit in de kerk of gemeentehuis, maar dan werk ik inderdaad op ISO 1600 en een diafragma van 2.8 of 3.2. Dus met kitlenzen kom je dik in de problemen (maw dan kan je niet anders dan flitsen).
                      Zoals Geert al aangaf. Weinig licht is niet persé lelijk licht hé...

Flitsen doe ik wel op de locatieshoot geregeld, maar dan wel met flits in een softbox, dus nooit on-camera.

Als ze weinig verwachten, moet je je geen zorgen maken hé. Het zal een goede oefening zijn....

mvg. Peter
                      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Beste Beergit,ik zou zeggen luister alleen naar de positieve tips en niet naar die negatieve of betweterige onzin die je hoord,volg gewoon je eigen gevoel.
                        Lees zeker de tips eens aandachtig door die Stiaanke en nog een paar U gegeven hebben
                        met jouw materiaal is het zeker niet gemakkelijk,maar wel een uitdaging en zeker een genoegdoening als het je wel lukt.
                        Ik zou eens gaan kijken in de kerk,gemeentehuis en andere plaatsen binnens huis of je eventueel een statief kunt zetten met je externe flits,binnen een straal van 3 a 4m van het bruidspaar dan win je al veel met jouw lenzen,probeer de iso laag te houden maar bedenk wel beter een foto met beetje ruis als geen.
                        Als er (veel) ramen zijn is dat een pluspunt maar maak wel dat je niet scherp stelt naar de ramen toe maar wel van de ramen weg
                        voor foto's buiten zou ik wel zorgen voor een reflektiescherm(5 in een,koop je al voor rond de 35€) daar kun je ook al een hele hoop mee.
                        verder zoals gezegd,zorg voor voldoende kaartjes,batterijen en probeer iemand te vinden die je kan helpen met je materiaal bij te brengen,flitser verplaatsen,reflektiescherm bedienen,enz..... ga zeker eerst oefenen met externe flitser en reflektiescherm,maak veeeeel foto's,zie het zo,tussen een 600 a 1000 foto's(hele dag)zitten zeker een 100 tal goeie
                        Ik wens je veel schans toe met je reportage,maak er een mooie dag van

Comment

Working...
                        X