Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

huwelijk + communiefoto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: huwelijk + communiefoto's

Hij speel met uw fototoestel leer uw fototoestel kennen maak foto's maak niet uit
    gebruik verschillende instellingen kijk hoe die foto's er uit zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      filmpje is dus puur de ts belachelijk maken!!
      soit 't is een forum!

ts doet wij hij wenst en volgens zijn mogelijkheden
      Verwijzing naar filmke is just for fun, niks te maken met mensen belachelijk maken.
      Personen die me kennen weten dat...
      't Is enkel een subtiele hint dat je niet over één nacht ijs moet gaan voor dergelijke toch wel belangrijke opdrachten. Je trouwdag duurt maar 1 dag en je hebt dus 1 kans !

Maar zelf vind ik het filmpje wel fun
      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Filmke is weg

Mijn persoonlijk advies aan de topic starter: Met de av (diafragma voorkeuze) of TV (sluitertijd voorkeuze) stand kan je zelf de instelling kiezen die je wil in functie van de selectie. Verdere uitleg staat in de handleiding.
        In de groene stand weet de camera immers niet wat jij wil doen. Expirimenteer met deze 2 standen en je komt al een eindje verder. Leer je camera kennen, en geloof mij dat duurt een tijdje.
        Verder is het ook belangrijk dat de ogen scherp zijn bij portret omdat daar ook de aandacht naartoe gaat, gebruik daarom een vast focus punt en stel scherp op 1 van de ogen. Veel objectieven zijn op open diafragma (klein getal, vb f3.5) onscherp-soft, houd daar ook rekening mee.
        Last edited by eos550; 1 april 2012, 23:00.
        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
        flickr

Comment

en voor binnen... gebruik een flits... (offcamera als kan (helper die hem vasthoudt bvb)

met je kitlens heb je geen optie om het zonder te doen...
          www.aeri-photography.be

Comment

Ik ben ook ooit begonnen met een 1000D en een Sigma 18-200... Alvorens ik me aan huwelijken waagde (wat nu mijn voornaamste bron van inkomsten is als fotografe) heb ik het volgende gedaan:

- ervoor gezorgd dat ik portretfotografie machtig was
            - veel inspiratie opgedaan bij andere fotografen en hun werk bekeken en nog eens bekeken en nog eens bekeken
            - qua materiaal had ik voor m'n eerste betaalde huwelijk het volgende: upgrade naar 5DmkII, 24-70 erbij, 50mm erbij (had ik al hele tijd inmiddels), 85 mm erbij (die had ik ook al hele tijd), een Speedlite 580 EXII

M'n eerste huwelijken deed ik met het bovenste als hoofd equipment, m'n 1000D gebruikte ik (gelukkig nooit mee rnodig gehad) als backup.

Als de mensen géén professionele foto's verwachten kan je gerust met je huidige materiaal gaan, maar koop er misschien een lichtsterke prime lens bij (50 mm 1.8 is erg goedkoop) én een speedlite. De ingebouwde flits in je 350D niet gebruiken, want die flits reikt niet ver genoeg.

Daarbuiten oefen je verder op auto, of als je snel vooruitgang wil boeken, probeer dan aub de Av stand, en een stapje verder de M stand uit. Pas dan zal je begrijpen hoe de verhouding sluitertijd - diagfragma en iso tegenover elkaar staan...

Succes! Het is mogelijk hoor, gewoon je tijd nemen en gaandeweg investeren!
            En als je echt ambities hebt om zonder opleiding in fotografie huwelijksfotograaf te worden, stuur me dan maar een mail, ik wil je gerust uitleggen hoe het mij is gelukt!

Groetjes, Leentje
            * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

Comment

Zo is het,
              Buiten zal het nog wel lukken, binnen is en blijft het lastig
              Afgelopen weekeinde een huwelijk gefotografeerd in de mooie begijnhofkerk in Herentals
              een heerlijk lichte kerk waar je waar de mensen zitten geen flits nodig heb op iso 1600 (krap met een 350D )
              Waar het koppel zit echter is het een pak donkerder als je daar niet flitst lukt het je niet.
              Elke situatie is anders en vereist nu eenmaal ervaring, die kun je enkel opdoen door er een keer aan te beginnen.
              Succes
              Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

Comment

Iets wat ook belangrijk is om mee op te letten is dat je niet platflitst Klik
                Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                flickr

Comment

ik heb de 28-75 f2.8 (op pentax) en inderdaad , dat is een leuke,vrij scherpe lens , ideaal voor iets donkerdere kamers en ruimte , wel opletten voor je scherpte diepte (bv f2.8) als je ni gewoon bent maak je snel onscherpe foto's, en vergeet de neus , maar niet de ogen
                  veel succes

grtz

Comment

Working...
                  X