Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Soms kan het heel goedkoop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

had je niet even kunnen vermelden dat die flessen ook eerst leeg moeten zijn...

als student kan ik deze tip natuurijk zeer waarderen!, ik gebruik zelf ook wel eens de variant met een paar bierflesjes waarmee je alles waziger kunt maken
    Fotograferen; De kunst van het weglaten!

http://zeerob.fotopic.net

Comment

met dit gedacht liep ik ook al 'n tijdje rond....maar HV is me voor geweest....

anyway, voor de bezitters van 'n Metz 54mz3/4 heb ik nog 'n ideale maat gevonden....

viola, mijn bijdrage en het werkt ook prima....euh, je kan best wel D-ttl trekken of de lengte inkorten, want op automatisch flitsen gaat de fotocel van de flits wel de boel dichtgooien, maar dat merk je wel...

Comment

Als ik zoiets over een ingebouwde flits zet, helpt dat tegen rode ogen?
        Groetjes,
        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Originally posted by FilMar
          Als ik zoiets over een ingebouwde flits zet, helpt dat tegen rode ogen?
          Ik heb al eens gelezen dat men daarvoor een opengesneden witte koker van een filmrolletje gebruikt. Het valt te proberen. Nu zoeken naar een witte koker, want de meeste zijn zwart....

kruimeltje
          10D | 28-135 IS | 50 mm f 1.8 II | 17-40 L | 550 EX | Archos Gmini 220

Zoals het muisje thuis klikt, klikt het nergens!

Comment

Fuji-film kokertjes zijn wit Kruimeltje. Je hebt er wel 2 nodig. 1 voor elk oog.

Comment

Originally posted by notex
              Fuji-film kokertjes zijn wit Kruimeltje. Je hebt er wel 2 nodig. 1 voor elk oog.

Comment

bij het lezen van deze topic dacht ik nog aan een mogelijkheid.
                als je nu gewoon een stuk calcque (zo van dat papier waar je een plan op tekent) voor je flitser maakt, zou dat niet werken?
                site[/URL]

Comment

Schitterend, Han!
                  http://pieterbie.skynetblogs.be

Comment

een vraagje geeft dit op de flitser heel veel verschil,
                    en wordt de foto dan niet onderbelicht/ te donker als je het in donkere ruimtes gebruikt.

Comment

een vraagje geeft dit op de flitser heel veel verschil,
                      en wordt de foto dan niet onderbelicht/ te donker als je het in donkere ruimtes gebruikt.
                      Er is natuurlijk wat lichtverlies, het licht wordt trouwens in alle richtingen verspreid en de bouncer zal ook wel iets opslorpen, maar voor de belichtingregeling speelt het geen rol als je automatisch werkt. Het systeem zal immers het verlies compenseren met sterker flitsen.
                      Daarentegen zal de flitsbare afstand wel verkleinen maar daar zul je proefondervindelijk moeten leren mee omgaan.
                      fredje

Comment

Ik had foto's genomen van een mooi bloemstuk.

Bleek dat ik een shampoofles anti-roos had gebruikt.

En al mijn foto's zijn verwelkt...

Comment

Hi Han,
                          ik ben even op bezoek bij BD en ontdek dat je nog steeds goede idee‘n hebt... dit ga ik direct uitproberen.
                          Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Comment

Hi Han, ik ben even op bezoek bij BD en ontdek dat je nog altijd heel goede iedee‘n hebt... dit ga ik direct uitproberen
                            Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Comment

Re: Soms kan het heel goedkoop

Oorspronkelijk geplaatst door HV
                              Soms kan het heel goedkoop, en het werkt ook nog perfect deze Omnibounce kost nog geen één euro.
                              ipv de 26 dollar vanuit de USA http://www.omni-bounce.com/ (welke omnibounce ik ook heb, dus ik kan het goed vergelijken).

Ik zou graag de uitleg lezen of foto zien van deze omni-bounce indien mogelijk.
                              Alvast bedankt
                              mvg
                              DeSwa
                              Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                              Web-Albums

Comment

Re: Soms kan het heel goedkoop

Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa
                                Ik zou graag de uitleg lezen of foto zien van deze omni-bounce indien mogelijk.
                                Alvast bedankt
                                mvg
                                DeSwa
                                halverwege vorige foto zie je die van Whooha, gemaakt van een lege fles ketshup, Han had dat met een mayonaise-tube gedaan. Die van han was dacht ik langer dan z'n lens zodat je die ook goed kon gebruiken voor macrofoto's

Comment

Working...
                                X