Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Beste raad die ik kan geven is mij uitnodigen om je te helpen
Gij kunt niet die dag, ik ben vrij.
Qua materiaal nog niet veel eigenlijk...
Canon 500D met 18-55IS lens and that's it.
Tja... veel heeft dat niet om het lijf hé... maar
laat je modellen een tijdje naakt rond lopen.
daarna zullen de zenuwen met lingerie aan..... zijn verdwenen.
De experts weten hoe het moet.
Oorspronkelijk geplaatst door Simona
lijkt me leuk, wil'k ook wel eens doen
zal eerst maar leren fotograferen
Dit is pas verstandig. Waarom?
Je hebt niet alleen een probleem met materiaal, ook te weinig ervaring als je telkens zo nerveus bent, en je weet niet eens hoe je aan zo'n shoot begint. Losse kleding inderdaad maar je moet je modellen ook niet onnodig laten paraderen in minimale kledij (omwille van hun privacy comfort maar ook van hun lichamelijke comfort zoals blauwheid en kippevel). Je moet ook de modellen op de juiste manier kunnen aansturen, dus als je dat niet eens met een gekleed model kan, kom je geheid in de problemen... want je moet nog eens extra opletten wat je zegt en doet bij lingerie en naakt.
TIP: als de dames absoluut jou willen (voor foto's dan hé), laat ze dan wachetn en als ze niet kunnen wachten: naar een andere fotograaf sturen of ze allebei eens... awel ja... 't is toch een Ché style shoot hé... dan mag het iets platter zeker. Alhoewel ik de resultaten nog eens naast die van Ché zou willen zien zonder belichting en met jouw lenzenarsenaal. No disrespect, just straight forward.
Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf. www.musicinframe.be
laat diene jonge hem nu eens amuseren seg . het waren toch vriendinnen? mss willen ze die shoot niet zo echt pro hebben... of willen ze het echt pro?
?
laat diene jonge hem nu eens amuseren seg . het waren toch vriendinnen? mss willen ze die shoot niet zo echt pro hebben... of willen ze het echt pro?
?
Mij niet gelaten...
Maar kunnen jullie mij enkele tips geven van hoe ik hier aan begin?
Ik ken de 2 dames en het voelt wat onwennig.Alle tips zijn welkom..
... maar laat dit dan ook achterwege.
Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf. www.musicinframe.be
en zeker foto's posten achteraf je hebt al een statief voor 40 euro en voor 2euro verzonden de dag nadien. zo kan je er zelf ook eens gaan bij staan
dan heb je een schommeltief of een kwakkeltief. een STAtief is duurder. Ik ben daar zelf ook eens ingetrapt, nooit meer.
ik zou eerder denken aan materiaal om off camera te flitsen. Dat hoeft ook helemaal niet duur te zijn. Wel een redelijk stijle curve als je ermee moet leren werken.
dan heb je een schommeltief of een kwakkeltief. een STAtief is duurder. Ik ben daar zelf ook eens ingetrapt, nooit meer.
ik zou eerder denken aan materiaal om off camera te flitsen. Dat hoeft ook helemaal niet duur te zijn. Wel een redelijk stijle curve als je ermee moet leren werken.
ik heb mij een statief gekocht voor 40 euro iet van type star 63. en als beginer ben ik daar tevreden mee.zeker omdat er direct een 3d kop bijzit. idd mss niet zo goede kwaliteit maar deftig voor mee te beginnen
De meeste opmerkingen die ik hier zie zijn typisch mannelijk
Heb je ervaring met geklede modellen? Indien nee doe het dan niet en zorg dat je eerst ervaring krijgt met geklede modellen, indien ja dan is het niets anders dan met geklede modellen.
Wil je het evengoed doorzetten, bereid je voor op een teleurstelling. En zorg iig dat de dames een ochtend jas of badjas bij de hand hebben. (je kunt het knap koud krijgen)
Gr. X.
P.s. Ik heb ervaring aan beide zijden van de camera. Alletwee mijn eerste ervaringen waren onder begeleiding van een zeer ervaren fotograaf.
Misschien eerst eens proberen bij iemand waar het niet onwennig is? Of met kleren aan bijvoorbeeld.
Met modellen werken is altijd moeilijk zeker als het onwennig is. Dan zullen de poses gemaakt overkomen.
Probeer eerst wat aan mekaar te wennen met kleren aan. Doe zo wat shots. Dan een pulletje minder aan en zo wat shots. Tot je je zo op je gemak voelt dat je er klaar voor bent, voor de lingerie. Belangrijk is dat jullie zich goed voelen bij mekaar, dat er een positieve en comfortabele interactie is. Doe ook geen dingen waar je je niet goed bij voelt.
Seffens stelt nog iemand voor eerst een rondje te strippokeren.
Moet je wel opletten dat jij (als fotograaf) niet telkens verliest.
LOL. Als je focus op FOTO ligt, gaat het altijd veel vlotter gaan. Als ik sommige reacties hier en elders lees ivm glamour, lingerie, naakt,... dan stel ik me vaak vragen bij die "geilshoots". En dan zijn er van die modellen die TFCD doen, behalve lingeie en naakt (da's tegen betaling). Euwenoud beroep, heeft nagenoeg niks met model en fotograaf te maken.
kijk alleen al maar eens naar die fotografen op een autosalon.
je zou toch denken dat men er heen gaat om auto,s vast te leggen..........
grt,bouk.
Inderdaad... of dat beide 'objecten' evenveel aandacht krijgen omdat ze wel samenhoren in die setting (behalve voor sommige fanatiekelingen die liever de auto tout court in beeld brengen ).
Da's wat ik sommigen hier van in 't begin proberen diets te maken: 't is ni zo eenvoudig als je denkt om effe wat modelfoto's, en dan gelijk in lingerie, te gaan shooten.
Comment