Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste lingerie fotoshoot

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eerste lingerie fotoshoot

Oorspronkelijk geplaatst door Gregoryd Bekijk bericht
    Dag iedereen,

Ik heb binnenkort mijn eerste lingerie fotoshoot van 2 dames (zussen).
    Ze zouden graag fotos hebben in de trend van che magazine..

Ik heb al een en anders opgezocht qua poses enzo..

Maar kunnen jullie mij enkele tips geven van hoe ik hier aan begin?
    Ik ken de 2 dames en het voelt wat onwennig.

Alle tips zijn welkom..
    Uit de grond van m' n hart, in alle eerlijkheid... In jouw plaats zou ik er niet aan beginnen: je hebt niet de ervaring, noch degelijk materiaal om aan een lingerieshoot te beginnen.
    Het belangrijkste van zo'n shoot is niet het fotograferen zelf; het is je omgang en de band (hoe kort ook) die je opbouwt met je modellen. Je moet, zeker als het om naakt of lingerie gaat, vertrouwen en ervaring uitstralen. De modellen moeten zich comfortabel voelen en je moet ze echt zin in die shoot kunnen doen krijgen.

Ikzelf zou ook wel eens graag een naaktshoot doen. Heel artistiek naakt, wel te verstaan. Maar ik ben ook eerlijk met mezelf: ik heb nu al shoots gedaan met modellen (mannen, vrouwen, kinderen) en ik merk voor mezelf: ik ben nog niet klaar voor naaktfotografie. Lingerie/naaktfotografie is een discipline apart, geloof me: qua belichting en poses is het heel wat verschillende dan met "geklede" shoots.
    Wat ik wel al weet is dat ik voor een eerste naakt/lingerie-shoot een model neem die hier zelf al wat ervaring mee heeft.

Je zegt dat je foto's wil maken à la Ché... dat schept verwachtingen, zowel voor modellen als voor fotograaf. Ben je daar al klaar voor?
    Last edited by Vinnydizzy; 30 juli 2011, 08:46.
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Zonder flits ga je het niet redden binnen. Dus koop eerst een flits en een statief om ze op te zetten.

Ik heb al een paar modellenshoots gedaan en een workshop gevolgd van strobisme (flits op statief) en na elke shoot valt het resultaat nog tegen. Het duurt best effe vooralleer je het onder de knie hebt.

Verwacht niet teveel van het resultaat en vooral de dames niet die poseren. De foto's gaan echt niet zo goed zijn als in de Che. En je mag niet vergeten dat elke foto daar tot in de puntjes nabewerkt wordt.
      Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

Comment

SCHOP!!!
        Mag ik hierbij aannemen dat er van de shoot niks in huis is gekomen?
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
          SCHOP!!!
          Mag ik hierbij aannemen dat er van de shoot niks in huis is gekomen?
          stonden ze niet op de cover van het laatste Ché nummer, dan?

Ch.
          www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

Comment

Working...
          X