Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De maan en ... ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: De maan en ... ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
    UV filters zijn dingen die geld kosten en IN HET BESTE GEVAL niets doen.
    Overbodige troep dus, handel die aan argeloze kopers wordt gesleten door gewetenloze handelaren.
    Voor mij hoeven ze niet veel te doen...... met een beetje bescherming van de objectieflens ben ik reeds tevreden . Voor mij mogen ze gerust 'protectfilter' of zo genoemd worden, want UV tegenhouden was alleen belangrijk in de analoge tijd. Best die naam wijzigen dus. En by the way, ik maak geen reklame voor deze filters, iedereen doet/koopt wat hij wil.
    Maar tracht maar eens een objectief te verkopen met een kras of kleine krasjes op de lens...... iedereen weet dat die kras niets uitmaakt voor de kwaliteit van de foto's, maar toch raak je ze dan zelfs niet meer aan de straatstenen kwijt.
    En wat de kostprijs betreft..... och ja, als je eens een terrasje doet ben je soms meer kwijt.... en je houdt niks over.... buiten wat hoofdpijn misschien .
    Groetjes

    Comment


    • #17
      Re: De maan en ... ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Yvan_be Bekijk bericht
      Het verschil in scherpte met en zonder filter(s) kan zeer aanzienlijk zijn. Daar ben ik achter gekomen toen het niet mogelijk bleek echt scherpe foto's te maken met een tweedehands Zuiko 180 F/2.8 (MF), nochtans bepaald niet de slechtste lens ter wereld. Na verwijderen van het UV-filter bleek het probleem opgelost. Idem dito met een Zuiko 135 F/2.8 (MF). Een Zuiko 50 F/1.4 (MF) blijkt er dan weer ongevoelig voor te zijn.

      Op te merken valt dat de kwaliteit van de gebruikte filters blijkbaar niet veel uitmaakt. Ik heb geprobeerd met goedkope, maar ook met peperdure filters. Met filter: bwekkes, zonder filter: OK.
      Wil je wel geloven dat ik dat heb met mijn 100-400L met een polar erop!
      Ik krijg mijn foto's haast niet gefocust.
      Raar hé?!

      Comment


      • #18
        Re: De maan en ... ?

        een filterke van 50 a 70 € kan toch niet opwegen tegen het beschadigen van een lens...
        Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
        Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

        Comment


        • #19
          Re: De maan en ... ?

          Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
          Wil je wel geloven dat ik dat heb met mijn 100-400L met een polar erop!
          Ik krijg mijn foto's haast niet gefocust.
          Raar hé?!
          Zonder polar wel scherp ??? Dan heeft het met het filter te maken. Maar .....reeds meermaals gelezen en zelf onlangs persoonlijk vernomen van iemand dat er tamelijk veel onscherpe exemplaren tussen dit L objectief zitten !?!? Eén iemand heeft me zelfs verteld dat ie zijn exemplaar verkocht heeft omdat het geen scherp foto's opleverde. Na aankoop van een 'ander' exemplaar was ie 100 % tevreden......
          Groetjes

          Comment


          • #20
            Re: De maan en ... ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Zonder polar wel scherp ??? Dan heeft het met het filter te maken. Maar .....reeds meermaals gelezen en zelf onlangs persoonlijk vernomen van iemand dat er tamelijk veel onscherpe exemplaren tussen dit L objectief zitten !?!? Eén iemand heeft me zelfs verteld dat ie zijn exemplaar verkocht heeft omdat het geen scherp foto's opleverde. Na aankoop van een 'ander' exemplaar was ie 100 % tevreden......
            Groetjes
            scherp?
            scherp?
            (allebei zonder PF)

            Comment


            • #21
              Re: De maan en ... ?

              Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
              scherp?
              scherp?
              (allebei zonder PF)
              De scherpte ten top, allebei. Maar wie zegt dat ze niet even scherp zouden zijn met PF ????
              Je moet de beide (identieke) plaatsen, met en zonder PF, pas dan kan je vergelijken.

              Volgende zijn alle drie met UV filter.






              Scherp of niet ???? ..... en zonder dure L-lenzen, maar met heel gewone hé

              Groetjes

              Comment


              • #22
                Re: De maan en ... ?

                Ik wil hier alleen maar bewijzen dat ik een scherpe lens heb, hé
                Ik beweer dus alléén dat ik moeilijkheden heb om scherpe foto's te maken als ik een PF opdraai.
                Ik heb trouwens geen ervaring met UV-filters, zoals TS.

                Comment


                • #23
                  Re: De maan en ... ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                  Ik wil hier alleen maar bewijzen dat ik een scherpe lens heb, hé
                  Ik beweer dus alléén dat ik moeilijkheden heb om scherpe foto's te maken als ik een PF opdraai.
                  Ik heb trouwens geen ervaring met UV-filters, zoals TS.
                  Dan ben jij één van de gelukkigen want er zijn veel anderen met de 100-400 L hoor.
                  Dat heb je waarschijnlijk ook reeds gelezen/gehoord ?
                  Groetjes

                  Comment


                  • #24
                    Re: De maan en ... ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Maar tracht maar eens een objectief te verkopen met een kras of kleine krasjes op de lens...... iedereen weet dat die kras niets uitmaakt voor de kwaliteit van de foto's, maar toch raak je ze dan zelfs niet meer aan de straatstenen kwijt.
                    En wat de kostprijs betreft..... och ja, als je eens een terrasje doet ben je soms meer kwijt.... en je houdt niks over.... buiten wat hoofdpijn misschien .
                    Groetjes
                    Ik ben al zo'n 35 jaar aan het foto's maken en ik heb nog nooit een kras op een lens opgelopen en ik ga er zeker niet heel erg zuunig mee om.
                    Snap niet hoe mensen het voor elkaar krijgen , ik zoek het in slecht karma, wie angst voor een kras heeft , loopt hem ook op.

                    Comment


                    • #25
                      Re: De maan en ... ?

                      Zijn die foto's recht uit camera, of hebben die in Cs4 een beurt gehad.? mvg
                      https://ggpics.be/

                      Comment


                      • #26
                        Re: De maan en ... ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                        Zijn die foto's recht uit camera, of hebben die in Cs4 een beurt gehad.? mvg
                        Heb je het over de foto's van Dréten of over die van mij Guido ?
                        Last edited by Guest17; 28 mei 2011, 08:15.

                        Comment


                        • #27
                          Re: De maan en ... ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                          Zijn die foto's recht uit camera, of hebben die in Cs4 een beurt gehad.? mvg
                          Jij doet precies alsof fotobewerking een crime is.
                          Die van mij zijn meestal wat bijgesneden en iets verscherpt. Omdat het zo logisch is, steek ik het niet weg, waarom zou ik ? Verscherpen doe je toch met ELKE foto die uit een reflex komt !? Dit duurt slechts een paar seconden. Het is toch logisch dat je de beschikbare middelen om foto's beter te maken gebruikt hé. Zelfs foto's met de beste/duurste L-objectieven worden nog verscherpt... Met de beschikbare middelen hoeven ze niet haarscherp uit de camera te komen hé. Wie zegt dat die van Dréten zo uit z'n camera gekomen zijn ?? Mij interesseert het zelfs niet hoe ze er zijn uitgekomen. Ze zijn haarscherp zoals ze hier staan en dat is het voornaamste.
                          Stel hier maar eens de vraag aan 100 plaatsers van foto's of ze al dan niet verscherpen.....
                          Als je airco ter beschikking hebt in een wagen ga je toch ook niet met de ramen open rijden als het te warm is ?
                          Groetjes

                          Comment


                          • #28
                            Re: De maan en ... ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Jij doet precies alsof fotobewerking een crime is.
                            Die van mij zijn meestal wat bijgesneden en iets verscherpt. Omdat het zo logisch is, steek ik het niet weg, waarom zou ik ? Verscherpen doe je toch met ELKE foto die uit een reflex komt !? Dit duurt slechts een paar seconden. Het is toch logisch dat je de beschikbare middelen om foto's beter te maken gebruikt hé. Zelfs foto's met de beste/duurste L-objectieven worden nog verscherpt... Met de beschikbare middelen hoeven ze niet haarscherp uit de camera te komen hé. Wie zegt dat die van Dréten zo uit z'n camera gekomen zijn ?? Mij interesseert het zelfs niet hoe ze er zijn uitgekomen. Ze zijn haarscherp zoals ze hier staan en dat is het voornaamste.
                            Stel hier maar eens de vraag aan 100 plaatsers van foto's of ze al dan niet verscherpen.....
                            Als je airco ter beschikking hebt in een wagen ga je toch ook niet met de ramen open rijden als het te warm is ?
                            Groetjes
                            klopt!

                            Comment


                            • #29
                              Re: De maan en ... ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Jij doet precies alsof fotobewerking een crime is.
                              Die van mij zijn meestal wat bijgesneden en iets verscherpt. Omdat het zo logisch is, steek ik het niet weg, waarom zou ik ? Verscherpen doe je toch met ELKE foto die uit een reflex komt !? Dit duurt slechts een paar seconden. Het is toch logisch dat je de beschikbare middelen om foto's beter te maken gebruikt hé. Zelfs foto's met de beste/duurste L-objectieven worden nog verscherpt... Met de beschikbare middelen hoeven ze niet haarscherp uit de camera te komen hé. Wie zegt dat die van Dréten zo uit z'n camera gekomen zijn ?? Mij interesseert het zelfs niet hoe ze er zijn uitgekomen. Ze zijn haarscherp zoals ze hier staan en dat is het voornaamste.
                              Stel hier maar eens de vraag aan 100 plaatsers van foto's of ze al dan niet verscherpen.....
                              Als je airco ter beschikking hebt in een wagen ga je toch ook niet met de ramen open rijden als het te warm is ?
                              Groetjes
                              Oeie, oeie geen verwijten in mijn vraag,natuurlijk volgd er een bijscherping maar het ging hier toch over de scherpte met en zonder UV filter, ea. of niet?
                              https://ggpics.be/

                              Comment


                              • #30
                                Re: De maan en ... ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                                Oeie, oeie geen verwijten in mijn vraag,natuurlijk volgd er een bijscherping maar het ging hier toch over de scherpte met en zonder UV filter, ea. of niet?
                                Ik dacht het ook dat dit de vraag was, maar waarom dan jouw vraag van "Zijn die foto's recht uit camera, of hebben die in Cs4 een beurt gehad.?" ????
                                Groetjes

                                Comment

                                Working...
                                X