Was al een tijdje aan het zoeken om mijn dia's (+/-4000) te laten digitaliseren, het enige dat me tegenhield was ....de prijs.
Met een paar artikels te lezen, wat schetsen gemaakt te hebben, het materiaal dat ik hier nog liggen had (in de weggooibak), ben ik er uiteindelijk zelf aan begonnen.
Alles uit restanten van MDF, Alu, vijzen moertjes lijm, oude statiefkop enz.
En zie hier het resultaat:
Regeling voor de Camera
Extra regeling (een overschotje van afkortzaag)
Het melkglaasje (plexiglas) lag nog in mijn voorraad
De enige kost was het vervangen van de lamp van 150W. Heb er eentje van 50W ingestopt,
was alleen te verkrijgen via internet 14,05€!!! (lamp 5€, verzend 9€)
Effe een binnenzicht.
Hier dan de volledige opstelling
En een voorbeeldje, wel nog een beetje te regelen om de randjes te verminderen of eventueel zonder randjes.
Aangezien de foto's in RAW genomen worden kan ik nog alle kanten uit.
Het plexi plaatje heb ik nog vervangen.
Toevallig (shoppingtoer met de vrouw) kwam ik voorbij een winkel van glasramen en heb me daar een melkglaasje laten snijden,
na de uitleg waarvoor het diende gedaan te hebben vroeg ik hem hoeveel het koste..... kreeg ik bijna een oorveeg
Heb toch stiekem (op straf van boete) 2.5€ achtergelaten op de toonbank.
Moet zeggen dat melkglaasje vind ik beter(de foto's (RAW's)) zijn niet zo geel nu.
Nu de 4000 dia's nog
Met een paar artikels te lezen, wat schetsen gemaakt te hebben, het materiaal dat ik hier nog liggen had (in de weggooibak), ben ik er uiteindelijk zelf aan begonnen.
Alles uit restanten van MDF, Alu, vijzen moertjes lijm, oude statiefkop enz.
En zie hier het resultaat:
Regeling voor de Camera
Extra regeling (een overschotje van afkortzaag)
Het melkglaasje (plexiglas) lag nog in mijn voorraad
De enige kost was het vervangen van de lamp van 150W. Heb er eentje van 50W ingestopt,
was alleen te verkrijgen via internet 14,05€!!! (lamp 5€, verzend 9€)
Effe een binnenzicht.
Hier dan de volledige opstelling
En een voorbeeldje, wel nog een beetje te regelen om de randjes te verminderen of eventueel zonder randjes.
Aangezien de foto's in RAW genomen worden kan ik nog alle kanten uit.
Het plexi plaatje heb ik nog vervangen.
Toevallig (shoppingtoer met de vrouw) kwam ik voorbij een winkel van glasramen en heb me daar een melkglaasje laten snijden,
na de uitleg waarvoor het diende gedaan te hebben vroeg ik hem hoeveel het koste..... kreeg ik bijna een oorveeg
Heb toch stiekem (op straf van boete) 2.5€ achtergelaten op de toonbank.
Moet zeggen dat melkglaasje vind ik beter(de foto's (RAW's)) zijn niet zo geel nu.
Nu de 4000 dia's nog
Comment