Kent iemand de aansluiting van de afstandsbediening voor een Canon 10D. Ik wil er zelf eentje maken.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Aansluiting afstandsbediening Canon?
Collapse
X
-
Aansluiting afstandsbediening Canon?
Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glasLabels: Geen
-
-
Ben er zelf al enige tijd naar op zoek
€59 zonder verzendingskosten...
Blijkbaar maakt Canon voor een aatal camera's gebruik van de N3-connector die exclusief door Canon wordt gemaakt.
Dus moet je zelf gaan experimenteren met één of andere aansluiting in de camera.
http://www.diff.net/media/2003_04_21_Canon_N3_remote_release/
http://www.photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=001Jin
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
-
Originally posted by drh
Als iemand de N3 connector te koop weet, laat het mij dan horen..
mvg, drh
Hombre
Comment
-
Met alle respect, maar als je een dslr koopt, ga je toch niet op een afstandsbediening van een 60€ besparen? Die stekker ga je heel waarschijnlijk niet vinden, en op een body van 1000€ gaan prutsen met een zelfgemaakt ding?? Ikzelf ben ook altijd uit op koopjes en doe het zelf oplossingen, maar van die stekker blijf ik af!!
Comment
-
Originally posted by Rudy
Met alle respect, maar als je een dslr koopt, ga je toch niet op een afstandsbediening van een 60€ besparen? Die stekker ga je heel waarschijnlijk niet vinden, en op een body van 1000€ gaan prutsen met een zelfgemaakt ding?? Ikzelf ben ook altijd uit op koopjes en doe het zelf oplossingen, maar van die stekker blijf ik af!!
Het gaat hier om schakelcontacten, je mag er geen spanning opzetten natuurlijk, voor de rest weinig zorgen over maken.
Het is hem hier niet enkel te doen om de afstandsbediening op zich, wel om eventuele uitbreidingen zoals timers en/of draadloze afstandsbediening. Een uitdaging zoals een ander...
Hombre
Comment
-
-
Originally posted by Hombre
Originally posted by Rudy
Het gaat hier om schakelcontacten, je mag er geen spanning opzetten natuurlijk, voor de rest weinig zorgen over maken.
Het is hem hier niet enkel te doen om de afstandsbediening op zich, wel om eventuele uitbreidingen zoals timers en/of draadloze afstandsbediening. Een uitdaging zoals een ander...
Comment
Comment