Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aansluiting afstandsbediening Canon?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aansluiting afstandsbediening Canon?

Kent iemand de aansluiting van de afstandsbediening voor een Canon 10D. Ik wil er zelf eentje maken.
    Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

Ben er zelf al enige tijd naar op zoek
    €59 zonder verzendingskosten...

Blijkbaar maakt Canon voor een aatal camera's gebruik van de N3-connector die exclusief door Canon wordt gemaakt.
    Dus moet je zelf gaan experimenteren met één of andere aansluiting in de camera.

http://www.diff.net/media/2003_04_21_Canon_N3_remote_release/

http://www.photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=001Jin

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Als iemand de N3 connector te koop weet, laat het mij dan horen..

mvg, drh
      Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Originally posted by drh
        Als iemand de N3 connector te koop weet, laat het mij dan horen..

mvg, drh
        Der zijn er hier nog meer naar op zoek. Laat iets weten via het forum, wil je?

Hombre

Comment

Met alle respect, maar als je een dslr koopt, ga je toch niet op een afstandsbediening van een 60€ besparen? Die stekker ga je heel waarschijnlijk niet vinden, en op een body van 1000€ gaan prutsen met een zelfgemaakt ding?? Ikzelf ben ook altijd uit op koopjes en doe het zelf oplossingen, maar van die stekker blijf ik af!!

Comment

Originally posted by Rudy
            Met alle respect, maar als je een dslr koopt, ga je toch niet op een afstandsbediening van een 60€ besparen? Die stekker ga je heel waarschijnlijk niet vinden, en op een body van 1000€ gaan prutsen met een zelfgemaakt ding?? Ikzelf ben ook altijd uit op koopjes en doe het zelf oplossingen, maar van die stekker blijf ik af!!

Met een beetje kennis van electriciteit kom je al ver
            Het gaat hier om schakelcontacten, je mag er geen spanning opzetten natuurlijk, voor de rest weinig zorgen over maken.

Het is hem hier niet enkel te doen om de afstandsbediening op zich, wel om eventuele uitbreidingen zoals timers en/of draadloze afstandsbediening. Een uitdaging zoals een ander...

Hombre

Comment

Originally posted by Hombre
              Originally posted by Rudy

Met een beetje kennis van electriciteit kom je al ver
              Het gaat hier om schakelcontacten, je mag er geen spanning opzetten natuurlijk, voor de rest weinig zorgen over maken.

Het is hem hier niet enkel te doen om de afstandsbediening op zich, wel om eventuele uitbreidingen zoals timers en/of draadloze afstandsbediening. Een uitdaging zoals een ander...

Dan zul je best de simpelste afstandsbediening kopen, en daar de stekker en kabel afslopen. Het is die stekker waar ik schrik van heb, niet van die schakelingen hoor, zolang je spanningsloos werkt kan er niks misgaan. En een Velleman kitje heb ik hier nog liggen, de Ir zender en ontvanger.

Comment

Working...
              X