Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Een mooi gebaar om dit te delen, en knap verwerkt in een tutorial.
Maar, waar kan ik zoiets ook in het nederlands vinden, want tot mijn spijt heb ik last om het vlot begrijpen, (ja er bestaan nog minder begaafden,ik dus).
Ik zoek een betere werking, en resultaat dan met photomatix, waarvan de uiteindelijke resultaten nooit echt mijn voorkeur wegdragen.
Het interieur van een kerk die ik fotografeerde komt niet tot zijn recht met wat ik probeerde, mogelijk dat iemand een link weet in mijn marginale taal ;-).
Bedankt iedereen voor de positieve reacties !
Zie ook update in de eerste post...
Hou jullie niet in om hier feedback na uitproberen neer te schrijven...
Ik heb ook al uw tutorial uitgeprobeerd! Echt fantastisch man! Dit is voor landschapstoepassingen één van de betere, zoniet de beste die ik al tegengekomen ben!
Wat me vooral charmeert is: je resultaat blijft er realistisch uitzien en je blijft er veel meer controle over houden dan bijvoorbeeld in Photomatix. Daar moet je het resultaat van de combinatie van de verschillende schuivers toch goed kunnen inschatten.
Dit is een heel waardevolle tutorial die een ereplaats verdient op dit forum, want ik ben er zeker van dat heel veel mensen hier zeer dankbaar gebruik zullen van maken!
Kijk, dat is nu een daad die echt erkentelijkheid verdient.
Ik vind het prachtig dat jij uw tijd in een Nederlandse vertaling hebt gestoken.
Super Dama, en mijn oprechte dank, eindelijk zal ik nu zelf de HDR's kunnen bewerken naar eigen goeddunken.
Trouwens ik doe het liefst vanal deze bewerkingen zonder de speciale porgramma's, dan zijn ze meer 'natuurlijk'.
Nogmaals dank.
Ik heb een verbetering aangebracht aan de NL-versie.
Op p5 stond 2x onderbelichting. Is nu gereviseerd naar versie a.
Aangepaste link in mijn eerste post.
in plaats van kwijlend naar je plaatjes te zitten kijken gaan we nu allemaal aan het werk en kopieren we vlug nog eens je stijl ook . Hahahahhahahaha .
Een vette pluim van mij van mij voor je onbaatzuchtig werk , waarmee je een arme fotoamateur als mezelf toch een grote dienst bewijst.
"Drinks are on the house " Erwin
Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken
prachtige en heel bruikbare tutorial , heb jij er zo nog gemaakt?
Thanks Erwin !
Deze techniek is geen exclusiviteit. Ik heb er geen probleem mee om dit met anderen te delen. Daarvoor dient zo'n forum toch ? Sharing know-how
Je moet mij wel nog eens jouw adres PM'en he
in plaats van kwijlend naar je plaatjes te zitten kijken gaan we nu allemaal aan het werk en kopieren we vlug nog eens je stijl ook . Hahahahhahahaha .
Een vette pluim van mij van mij voor je onbaatzuchtig werk , waarmee je een arme fotoamateur als mezelf toch een grote dienst bewijst.
"Drinks are on the house " Erwin
Comment