Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitgebrande wolken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Uitgebrande wolken

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    CS4 heeft een functie Automate>Merge to HDR... Net even geprobeerd: het werkt, maar toch niet zoals Photomatix. Neem aan dat die HDR functie in CS5 alweer verbeterd is (post van schoonSpikke over het onderwerp gelezen), maar ik zal zelf pas naar CS5 upgraden als we in de CVO-cursus zover zijn.
    Het is idd even wennen aan de controles in CS5's Merge To HDR Pro als je Photomatix gewoon bent... Maar, één ding waar CS5 alvast onovertroffen is, is de 'ghost removal' (het verwijderen van spookbeelden omdat de opnames niet helemaal aligneren): die steekt met kop en schouders boven andere toepassingen uit. Zeker voor uit de hand gemaakte HDR's is dat een serieuze troef.
    Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
    Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
    GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
      Het is idd even wennen aan de controles in CS5's Merge To HDR Pro als je Photomatix gewoon bent... Maar, één ding waar CS5 alvast onovertroffen is, is de 'ghost removal' (het verwijderen van spookbeelden omdat de opnames niet helemaal aligneren): die steekt met kop en schouders boven andere toepassingen uit. Zeker voor uit de hand gemaakte HDR's is dat een serieuze troef.
      Inderdaad, techniek staat niet stil... en het is de boodschap om mee op de boot te springen... (zo denk ik er althans over)
      Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Juist: ik ben niet bedreven in die techniek.
        Plus ik heb een degelijk maar zwaar statief.... en als ik daar de ganse dag mee
        moet rondsleuren dan ben ik "per-del"
        Het is daarom dat ik foto's wil vastleggen in één keer he.

.
        Een stel lichtere poten kost 150 euro( in occasie nog minder). De statiefkop kan je waarschijnlijk van je zwaar statief overplaatsen. Indien je de gradueel filtertoer opgaat om
        contrastverschil te overbruggen moet je ook investeren in een filterhouder en diverse graduele filters met verschillende waardes. Met gradueel filters zal je ook snel hun beperkingen en negatieve invloed op het resultaat kunnen ondervinden indien je je meer gaat toeleggen op landschapsfotografie......in dat geval zullen graduele filters eerder een totaal nutteloze investering blijken te zijn. Vergeet ook het paar keer ontwikkelen van één enkel raw bestand voor landschappen waar het dynamisch bereik te groot is.....je verliest zowiezo ofwel de hooglicht ofwel de schaduwdetails. Werken met slechts 1 raw bestand is enkel nuttig in die situaties waar het dynamisch bereik van je camera slecht een klein beetje overschreden was. Gebruik in het veld een statief en bracketing(meerdere belichtingen) en geniet naderhand van de vrijheid die je hebt om op je pc te beslissen hoe je de foto wil hebben. Een statief laat je tevens toe om in mindere licht situaties toch met een lage isowaarde te werken en ook een langere belichtingstijd te gebruiken.......dat lukt nooit zonder statief.

Indien je helemaal niet wil investeren in een licht statief kan je ook nog het totaal gewicht van je zwarte statief proberen te vermageren.........het totale gewicht dat je dan mee moet sleuren wordt op die manier gecompenseerd
        Last edited by RUPSELKOPKE; 6 september 2010, 10:52.
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Working...
        X