Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huwelijksfeest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Huwelijksfeest

    Ik lees even mee

    Mijn zus heeft me vandaag gevraagd of dat ik foto's wilde nemen op haar trouw (ze trouwt halverwege oktober).
    Ik vind dat zelf heel leuk om te doen en heb natuurlijk toegestemd!
    Ze willen niet echt een shoot hoor maar gewoon mooie foto's van het hele gebeuren...
    Ze zijn dus ook niet van plan om een album te maken (gewoon omdat ze daar het nut niet van inzien ).
    Maar ik wil wel leuke en mooie foto's voor hen maken (uiteraard!).
    Ik ben van plan om tegen dan een Nikkor 55-200mm lens aan te schaffen want met mijn kitlens (18-55mm) ga ik niet ver geraken...
    Bietje http://bt.webklik.nl

    Comment


    • #17
      Re: Huwelijksfeest

      Oorspronkelijk geplaatst door Nixken Bekijk bericht

      body's : 40D, 400D en 300D
      lenzen: 17-40mm F4.0, 17-55mm F2.8, 50mm F1.8, 100mm F2.8, 70-200 F4.0
      flits: 420 EX

      Kan ik best de 40D gebruiken voor alle lenzen, of met 2 body's werken? en bij welke lens kan ik best de flits gebruiken?

      Hoe zouden jullie het aanpakken?

      Alvast bedankt!
      Ik zet in de regel altijd m'n langste lens (qua brandpunt uiteraard) op de camera met de beste hoge iso's omdat ik met langere lenzen kortere sluitertijden wil aanhouden en dus de iso verder omhoog kan gooien. In mijn geval zet ik de langste lens dus op m'n 5D II en de kortere brandpunten op m'n 5D, die overigens ook al zeer goed is op hoge iso's. (tenzij ik een zoom + een prime gebruik, dan zet ik mijn 24-105L op de 5DII omdat ik met een minder lichtsterke lens ook weer vaker hogere iso's nodig heb) Daarnaast heb ik voor beide camera's een flitser zodat ik die ook niet steeds hoef te verwisselen.

      Met jouw materiaal zou ik de 70-200 f4 dus op de 40D zetten en de 17-55 f2.8 op de 400D. De 300D zou ik thuis laten (of in de auto misschien nog als reserve), met twee camera's slepen is voldoende. De 17-40 zou ik ook thuis laten, die heb je niet nodig. De 50mm f1.8 zou ik dan weer wel meenemen (maar ik ben nogal gek van plaatjes met een kleine DoF) evenals de 100mm f2.8 die je mooi kunt gebruiken voor een close-up shot van de ringen (ik veronderstel tenminste dat dit de macrolens is). Trouwens, die 100mm macro is ook zeer geschikt voor portetten en zou je dan ook kunnen gebruiken in plaats van de 70-200. (mijn langste lens die ik op een bruiloft gebruik is de 135L op een FF camera en ik heb nog niet het gevoel gehad dat ik hiermee te weinig bereik heb)

      Qua flitsers.... tja ik zou er ééntje bijkopen als ik jou was, of lenen of huren zelfs. Zijn de lichtomstandigheden niet best en werk je met 2 camera's, dan blijf je die flitser aan het wisselen en da's dus niet handig. Bovendien, stel dat je flitser het begeeft...
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #18
        Re: Huwelijksfeest

        ikzelf ben ook beginner fotograaf,maar ben volop bezig me te verdiepen in deze hobby.
        Ben gevraagd door familie om foto's te nemen tijdens trouw volgend jaar.
        daar ik van plan ben te investeren in een nieuwe lens ben ik na veel zoekwerk
        en lezen in dit forum dat een 17-55 2.8 toch waarschijnlijk de beste keuze zal zijn.
        indien het budget nog toelaat zou ik later ook willen gaan voor een 70-200 f/4.
        ik blijf met interesse volgen wat meer ervaren mensen hier vertellen tot ik een defenitieve beslissing neem.

        canon eos400d-18-55-50-250is-speedlite580ex.

        Comment


        • #19
          Re: Huwelijksfeest

          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          Met jouw materiaal zou ik de 70-200 f4 dus op de 40D zetten en de 17-55 f2.8 op de 400D. De 300D zou ik thuis laten (of in de auto misschien nog als reserve), met twee camera's slepen is voldoende. De 17-40 zou ik ook thuis laten, die heb je niet nodig. De 50mm f1.8 zou ik dan weer wel meenemen (maar ik ben nogal gek van plaatjes met een kleine DoF) evenals de 100mm f2.8 die je mooi kunt gebruiken voor een close-up shot van de ringen (ik veronderstel tenminste dat dit de macrolens is). Trouwens, die 100mm macro is ook zeer geschikt voor portetten en zou je dan ook kunnen gebruiken in plaats van de 70-200. (mijn langste lens die ik op een bruiloft gebruik is de 135L op een FF camera en ik heb nog niet het gevoel gehad dat ik hiermee te weinig bereik heb)

          Qua flitsers.... tja ik zou er ééntje bijkopen als ik jou was, of lenen of huren zelfs. Zijn de lichtomstandigheden niet best en werk je met 2 camera's, dan blijf je die flitser aan het wisselen en da's dus niet handig. Bovendien, stel dat je flitser het begeeft...
          De 100mm is idd de macrolens. Die kan ik dan best wisselen, indien nodig, met de 70-200mm op de 40D en hierop dan al zeker de flitser plaatsen vermoed ik. Ik heb nu vandaag wat kunnen testen met de flitser (die is niet van mij) en moet wel toegeven dat ik het nut ervan steeds meer inzie en het me wel aanspreekt om er zelf ook een te hebben. Voordien dacht ik dat dit iets of wat overbodig was, maar blijkbaar toch niet

          Wat is de meest logische keuze: investeren in een flitser of de 17-40mm upgraden naar een 17-55mm (die lens die ik nu kan gebruiken is de mijne niet)? De flitser lijkt me ook nuttig te zijn op de 70-200, maar over de 17-55mm hoor je gewoon zoveel goeds...

          Alvast bedankt voor de tips!
          Canon 40D - 70-200mm L F4 - 17-40mm L F4 - 100mm 2.8 USM Macro - 430EX II
          http://nick-verbeeck.fotopic.net
          http://www.wix.com/Nixken/Nick-Verbeeck---Fotografie

          Comment


          • #20
            Re: Huwelijksfeest

            Oorspronkelijk geplaatst door Nixken Bekijk bericht
            De 100mm is idd de macrolens. Die kan ik dan best wisselen, indien nodig, met de 70-200mm op de 40D en hierop dan al zeker de flitser plaatsen vermoed ik. Ik heb nu vandaag wat kunnen testen met de flitser (die is niet van mij) en moet wel toegeven dat ik het nut ervan steeds meer inzie en het me wel aanspreekt om er zelf ook een te hebben. Voordien dacht ik dat dit iets of wat overbodig was, maar blijkbaar toch niet

            Wat is de meest logische keuze: investeren in een flitser of de 17-40mm upgraden naar een 17-55mm (die lens die ik nu kan gebruiken is de mijne niet)? De flitser lijkt me ook nuttig te zijn op de 70-200, maar over de 17-55mm hoor je gewoon zoveel goeds...

            Alvast bedankt voor de tips!
            Als ik jou was zou ik, als ik de 17-55 f2.8 kon lenen voor de bruiloft, eerder een flitser erbij kopen aangezien je die zelf nog niet hebt. Met de 17-40 heb je immers voor je 'dagelijkse fotografie' al een goed stukje glas tot je beschikking dus zou ik een flitser voorrang geven. Scheelt je tijdens de bruiloft een boel wissels én je hebt er achteraf ook veel aan in de toekomst. Eventueel een lichtsterkere standaardlens kun je dan altijd nog wel een keer kopen.
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #21
              Re: Huwelijksfeest

              Nog een kleine suggestie voor de beginnende trouwfotografen zonder flitservaring: wacht niet tot de laatste moment om de externe flits aan te schaffen. Als je gaat huren, spreek op voorhand toch eens af met een BD'er die die specifieke flits bezit. Flitsfotografie is niet zo vanzelfsprekend.

              Los van het materiaal-verhaal: bereid je terdege voor, op de dag zelf heb je geen tijd om je toestel te leren kennen of om op inspiratie te wachten. Op BD is een massa trouwfotografie-info te vinden. Via Flickr kan je ook massa's info en ideetjes vinden

              Comment


              • #22
                Re: Huwelijksfeest

                Heb me een 430EX II kunnen aanschaffen vandaag en ben al nu eerst ff 'het boekske' aan't lezen
                Iemand met specifieke tips voor te flitsen? Welk programma ik best gebruik (AV, TV, M)? Dingen waar ik als beginner zeker op moet letten?
                Canon 40D - 70-200mm L F4 - 17-40mm L F4 - 100mm 2.8 USM Macro - 430EX II
                http://nick-verbeeck.fotopic.net
                http://www.wix.com/Nixken/Nick-Verbeeck---Fotografie

                Comment


                • #23
                  Re: Huwelijksfeest

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nixken Bekijk bericht
                  Heb me een 430EX II kunnen aanschaffen vandaag en ben al nu eerst ff 'het boekske' aan't lezen
                  Iemand met specifieke tips voor te flitsen? Welk programma ik best gebruik (AV, TV, M)? Dingen waar ik als beginner zeker op moet letten?
                  Als je flitst op Av of Tv, dan schiet je altijd met een invulflits. Je camera berekent de diafragma/ sluitertijd zonder flits en de flitser geeft een invulflits. Schiet je op M, dan kies jij de sluitertijd en diafragma en de camera berekent vervolgens aan de hand van TTL (via een soort voorflits die je eigenlijk niet eens ziet omdat het zo snel gaat) hoeveel licht de flitser moet geven.
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment

                  Working...
                  X